Vraag

Inloggen experiabox V10a lukt niet

  • 25 December 2021
  • 9 reacties
  • 151 keer bekeken

Badge

Als ik inlog op mijn experiabox V10a wordt heel even de startpagina getoond, vervolgens komt weer het inlogscherm in beeld. Probeer ik dan nogmaals in te loggen krijg ik in dikke rode letters deze tekst:

U kunt niet op meerdere apparaten tegelijk inloggen. Log eerst uit en probeer het opnieuw.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hi @midegi, goed dat je dit hier meldt. Ik wil graag met je meekijken naar deze situatie. Lukt het wel om in te loggen als je een andere browser en/of apparaat gebruikt? Mocht dat het probleem niet verhelpen, zou je dan de Experia Box kunnen herstarten? Laat je weten wat je bevindingen zijn? Ik hoor het graag van je. 

Badge

Hallo Ron, het gebeurt in alle browsers die ik heb geprobeerd en nu na een harde reset ook weer...

Reputatie 7
Badge +17

De melding doet vermoeden dat er een ander apparaat is waarop je nog verbonden bent met het modem. Weet je nog met welk ander apparaat je je hebt aangemeld? Mocht je dit niet meer weten, dan kan het mogelijk helpen om het apparaat dat je nu gebruikt uit te schakelen en een ander apparaat te gebruiken. 

Badge

Nee, dat is niet het geval, ik log maar vanaf één PC in.

Badge

Ik heb eerder de indruk dat het modem niet in orde is. Eerder had ik ook al ernstige problemen met telefoneren. Ik kon bijna maand niet bellen en gebeld worden! Dat lijkt nu wel opgelost sinds een firmware-opwaardering, dat wel.

Maar nu dit weer!!!

Badge

Soms lukt inloggen (ná die rode mededeling) alsnog door de pagina te verversen. Soms ook wisselt het inlogscherm af met de modem-pagina, echt heel vreemd…

Ook krijg ik vaak (als inloggen al eens gelukt was) opeens weer de inlogpagina, vaak ook bij het aanklikken van een ander tabblad.

Volgens mij klopt er nog meer niet in de modem-pagina's: Onder Netwerk/uPnP kan ik niets instellen. Er staan wel knoppen voor ‘Instellingen opslaan’ en ‘Annuleren', maar er kàn niets ingesteld worden. Idem bij Netwerk/LAN. Daar ontbreekt ook soms o.a. de hele sectie ‘IP-adrespool’.

Ik zou niet verbaasd zijn als ik nog meer vreemds vind als ik verder zoek...

Reputatie 6
Badge +10

Bedankt voor de toelichting. Dat is inderdaad wel vreemd. Je geeft aan dat dit probleem in meerdere browsers speelt. Kun je aangeven welke browsers je precies gebruikt? Is het nog mogelijk om een ander apparaat te testen? Ik ben benieuwd wat jouw bevindingen daarop zijn. Ook ben ik benieuwd hoe je de harde reset hebt uitgevoerd. Is dat door het resetknopje op de Experia Box 10 seconden ingedrukt te houden? Mocht je dat nog niet hebben gedaan, zou je dit dan nog kunnen uitvoeren? Ik hoor het graag van je.

Badge

Firefox, Opera en Dissenter.

Harde reset = stekker er uit en na een tijdje er weer in.

Reputatie 7
Badge +17

Firefox, Opera en Dissenter.

Harde reset = stekker er uit en na een tijdje er weer in.

Ah, zou je Chrome of Edge eens willen proberen? De webinterface werkt in deze browsers het beste.