Beantwoord

Inloggen op Box 12b werkt niet wegens verkeerd wachtwoord

  • 20 August 2023
  • 15 reacties
  • 2000 keer bekeken

Halo KPN Klantservice

Ik ben nieuwe klant bij KPN, nog binnen de 14 dagen.

Ik kan niet helemaal inloggen op de instellingen van het modem, de watchwoord werkt niet.

Ik heb resetten geprobeerd meer dan een keer. ik heb op internet gezocht om het probleem op te lossen maar lukt het niet.

Kijk ik ben oud en dat duurt lang en ik heb geen zin om een gedoe te krijgen.
Waarrom krijg ik oude model van andre klant? alstublieft ik wil een nieuwe modem dat werkt normaal zonder probleem, anders wil ik graag het contract te beëindigen, zo doen we het makkelijker.
Ahmed

Modem is Box 12b

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 23 August 2023, 14:06

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waarom denkt u dat u een oud model van een andere klant heeft?

Want de wachtwoord lukt niet, het modem was niet gereset en staat andre wachtwoord erin die is anders dan wat schrijft op de achter kant van het modem.
ik zie dit is een al bekend probleem met heel veel andre klanten. het is ongelofelijk.

Reputatie 7
Badge +24

Ja. Een bekend probleem wat al heel lang speelt. Ook bij nieuwe modems.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ahmed El Kharboutly, welkom op ons forum! Het inloggen op de box12 is een bekend issue met sommige softwareversies maar gelukkig is de nieuwe onderweg. Meer informatie daarover kun je vinden in onze product updates

Inloggen webinterface KPN Box 12

De webinterface kun je gebruiken om bij de verschillende instellingen van de Box 12 te komen. Je kunt deze naar wens aanpassen.

Zo kom je in de webinterface:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box [rood]. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

 

Ben je jouw wachtwoord vergeten? Geef jouw modem een reset om het Admin wachtwoord terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

 

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254. 

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ahmed El Kharboutly, welkom op ons forum! Het inloggen op de box12 is een bekend issue met sommige softwareversies maar gelukkig is de nieuwe onderweg. Meer informatie daarover kun je vinden in onze product updates

Inloggen webinterface KPN Box 12

De webinterface kun je gebruiken om bij de verschillende instellingen van de Box 12 te komen. Je kunt deze naar wens aanpassen.

Zo kom je in de webinterface:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box [rood]. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

 

Ben je jouw wachtwoord vergeten? Geef jouw modem een reset om het Admin wachtwoord terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

 

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254. 

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Probeer het volgende:

Modem kabel dsl of glasvezel verwijderen.

Resetknop lang ingedrukt houden tot powerlampje rood is, daarna reset knop loslaten.

Via browser inloggen op 192.168.2.254

Invoeren wachtwoord wat op modem staat en dan nieuw wachtwoord invoeren.

Met nieuw wachtwoord inloggen en alle instellingen maken die u wenst.

Hierna alles saven en reboot modem.

Modem uitzetten en dsl of glasvezel kabel installeren.

Modem weer aanzetten en alles moet dan werken met gemaakte instellingen.

Helaas werkt het ingevoerde wachtwoord daarna niet meer en zal je bij wijzigingen de procedure moeten herhalen.

Hoop dat de geplande software update deze fout oplost.

Dankjulliewel..

Ik heb alles vorige keer gedaan.. resetten, kabel vervangen, browser veranderen, aan en uitzetten, niks werkt het.

 

ik heb alles nog een keer gedaan.. en nog niks.

 

Maar, deze keer gebruik ik deze link  http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login en hij doet het!!! maar niet met andre link.

Heel veel bedankt voor jullie allemaal.

Inderdaad, via die link werk het wel. Maar met de 'KPN thuis' app kom je er dus onmogelijk in. Die gebruikt kennelijk de rechtstreekse 'normale' URL... 

Reputatie 3
Badge

Die software update waarover wordt gesproken in dit topic. Is die al doorgevoerd? We zijn inmiddels 6 maanden verder.

Geen idee. Ik heb mijn KPN abbo net, komend vanaf Ziggo. Het modem is dus voor mij ook nieuw. Echter veel kan je er ook niet mee, na het inloggen. Ja, je netwerknaam en je netwerk wachtwoord aanpassen. Maar dat is het dan ook wel zo'n beetje. Verder een mooi overzicht van de KPN super wifi punten in mijn huis en wat waarmee is verbonden. Wil ik daar aan gaan sleutelen? Zolang alles werkt zoals het moet zal ik dat zeker nalaten. En die KPN thuis app? Goed voor de prullenbak! 

Reputatie 3
Badge

Is eigenlijk een vraag voor iemand van kpn of iemand die er dicht op zit.

Reputatie 7
Badge +24

Die software update waarover wordt gesproken in dit topic. Is die al doorgevoerd? We zijn inmiddels 6 maanden verder.

Die word heel beperkt uitgerold naar specifieke klanten die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Geen witte SuperWiFi's / Experia WiFi's bijvoorbeeld.

Reputatie 3
Badge

Ik heb zwarte dus dat zou goed moeten zijn. 

Ik zou ook graag willen weten hoe ik inlog.  Wachtwoord werkt inderdaad niet.  Maar Admin wordt met hoofdletter A aangegeven achter op de modem.  Als ik moet inloggen staat er admin, en daar kan ik de a ook niet in een A veranderen.


Ik wil graag WPS aanzetten om een labelprinter van Brother te kunnen installeren, dus graag hoor ik hoe ik kan inloggen.

Maar, deze keer gebruik ik deze link  http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login en hij doet het!!! maar niet met andre link.

Heel veel bedankt voor jullie allemaal.

Hoi!

 

Via bovenstaande link lukte het om in mijn modem te komen. De gewenste aanpassingen gedaan en het admin wachtwoord veranderd.

Nu kom ik er niet meer in! Het wachtwoord dat ik invul klopt. Het probleem zit in de inlognaam. Dit is ‘admin’ waar het Admin moet zijn..

Iemand een oplossing?

Reageer