Vraag

Inloggen op modem experia box v10a lukt niet

  • 6 April 2024
  • 10 reacties
  • 108 keer bekeken

Net de experia box v10a ontvangen. Nu probeer ik in te loggen op het modem, maar tot dusver zonder succes. Zoals vaker hier op het forum besproken is door het wachtwoord leeg te laten, het modem te resetten naar fabrieksinstelllingen en het admin wachtwoord op de achterkant van het modem te gebuiken lijkt allemaal niet te werken. Heb ik nu ook zo'n hopeloos geval gekregen dat alleen opgelost kan worden door om te ruilen voor een nieuw exemplaar?


10 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Jerounidis 

 

Heb je ook het wachtwoord geprobeerd wat achter het uitschuifbare kaartje zit?

Op het uitschuifbare kaartje staat alleen het Wifi wachtwoord, het admin wachtwoord om in te loggen in het modem zit erachter.

Reputatie 7
Badge +24

Zoals vaker hier op het forum besproken is door het wachtwoord leeg te laten...

Dat is bij de Experiabox v10. Niet bij de v10a.

Hallo @Jerounidis 

 

Heb je ook het wachtwoord geprobeerd wat achter het uitschuifbare kaartje zit?

Op het uitschuifbare kaartje staat alleen het Wifi wachtwoord, het admin wachtwoord om in te loggen in het modem zit erachter.

Beste @GeSp 

Ik heb geen uitschuifbaar kaartje alleen een sticker achter op het modem met gegevens van SSID, WPA2 key en Admin password. Het rare is dat het admin password een speciaal karakter 'ˆ' bevat die door de inlog pagina van het modem niet geaccepteerd wordt. Ik kan alle speciale karakters intoetsen behalve 'ˆ' Misschien dat het probleem daar ligt?

Reputatie 7
Badge +24

Is dat niet gewoon een ^ teken? Die zit boven de 6 op een normaal toetsenbord.

@Nick83 Ja precies dat is het ^ teken boven de 6. Dat teken wordt niet geaccepteerd op de inlog pagina van het modem. Elk ander teken mag ik invoeren behalve ^. Zou het wachtwoord door KPN gereset kunnen worden?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Jerounidis 

 

Als je dus <Shift>-6 en dan spatie doet werkt het ook niet?

Je zou het wachtwoord eerst kunnen invoeren in kladblok en dan via copy/paste kunnen kopiëren naar het wachtwoord invoerveld, hopelijk werkt dat dan wel.

Daarna moet je het wachtwoord toch veranderen en kan je zelf een beter wachtwoord zonder rare tekens verzinnen.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Jerounidis en welkom hier op onze Community :)

Mooi om te zien dat je al zoveel inpunt hebt mogen ontvangen vanuit de community, top.

 

Hallo @Jerounidis 

 

Als je dus <Shift>-6 en dan spatie doet werkt het ook niet?

Je zou het wachtwoord eerst kunnen invoeren in kladblok en dan via copy/paste kunnen kopiëren naar het wachtwoord invoerveld, hopelijk werkt dat dan wel.

Daarna moet je het wachtwoord toch veranderen en kan je zelf een beter wachtwoord zonder rare tekens verzinnen.

Is het je op deze manier gelukt om alsnog in te loggen ?

Beste @Jan van KPN,

Bedankt. Het is helaas niet gelukt om in te loggen, uiteraard had ik ook al geprobeerd het wachtwoord via een kladblok te kopie/pasten, maar dat wordt ook niet geaccepteerd.

Is er een mogelijkheid om het wachtwoord op afstand te resetten?

Het inlog probleem is opgelost. Ik weet alleen niet precies waar het fout is gegaan, maar normaal werk ik op een mac en daar kreeg ik het niet voor elkaar. Ik had nog een oude windows laptop liggen en op de e.o.a. manier werd het wachtwoord daar wel geaccepteerd. Ik heb het inmiddels kunnen wijzingen en kan nu inloggen.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +12

Het inlog probleem is opgelost. Ik weet alleen niet precies waar het fout is gegaan, maar normaal werk ik op een mac en daar kreeg ik het niet voor elkaar. Ik had nog een oude windows laptop liggen en op de e.o.a. manier werd het wachtwoord daar wel geaccepteerd. Ik heb het inmiddels kunnen wijzingen en kan nu inloggen.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Heel fijn om te lezen @Jerounidis en bedankt ook dat je dit hier nog even met ons hebt willen delen, wordt gewaardeerd :) 

Reageer