Beantwoord

Kan ik een LTE 4G USB MODEM aansluiten op mijn Box12?

  • 15 April 2024
  • 37 reacties
  • 303 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

LTE 4G USB MODEM  AAN BOX  12 KAN DAT ??

Groet A3

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 18 April 2024, 08:31

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo en welkom hier op onze community @A3V. De KPN Box 12 beschikt over een USB poort (te gebruiken om een mobiele dongel op aan te sluiten voor back-up internet). 

Ik heb ook dezelfde vraag. 

Ik wil een 4g usb dongle kopen voor backup als de verbinding ooit weg valt van mijn experia box 12.

Is het gewoon plug and play? Of moet ik instellingen aanpassen? 

Mvg en een fijne avond nog 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb ook dezelfde vraag. 

Ik wil een 4g usb dongle kopen voor backup als de verbinding ooit weg valt van mijn experia box 12.

Is het gewoon plug and play? Of moet ik instellingen aanpassen? 

Mvg en een fijne avond nog 

Probeer het eerst eens met je mobiel als USB hotspot aan te sluiten op je modem, trek dan deWAN- of DSL-kabel er uit en je zou verbinding kunnen hebben @Paganini .

Als je een 4G dongle koopt denk er dan wel aan dat je daar een data sim bij koopt met een 097 nummer, een 06nummer mag je niet voor de dongle gebruiken.

 

Goedemiddag, ik heb de mijn samsung s23 aangesloten aan de KPNbox en de usb tethering ingeschakeld op mijn telefoon, en daarna de kleine dsl kabel eruit gehaald.

maar ik kreeg geen verbinding.

nu weet ik niet of de usb kabel niet goed is of ik iets verkeerd heb gedaan.

weet u trouwens welke een goeie provider is met een 097 nummer? of kan ik niet een losse prepaid sim kopen en aleen gebruiken puur voor noodsituaties? 

bvd

Reputatie 7
Badge +11

Als je reeds klant bent bij KPN met een thuisabo, en dat ben je dus, kun je voor €5 per maand een data-sim nemen met een 097 nummer met 1+1Mbit/s.

Een 06-nummer mag niet gebruikt worden voor IoT-toepassingen, oftewel voor apparatuur waarmee je niet kunt bellen, zoals dongles, mifi-apparaten en tablets etc. @Paganini 

Zo ziet mijn scherm er uit bij de V10:

Wat zie je op jouw scherm als de mobiel ingeplugs is?

ik heb trouwens KPN Box 12 de menu ziet er anders uit 

Ik zal proberen waneer ik weer thuis bent.

maar u had gezegd om eenmaal te proberen om een usb hotspot met mijn telefoon te testen, in dat geval zou dat wel even moeten werken? dan zou ik in principe ook een oude smartphone als 4g backup kunnen gebruiken ?

Reputatie 7
Badge +11

ik heb trouwens KPN Box 12 de menu ziet er anders uit 

Ik zal proberen waneer ik weer thuis bent.

maar u had gezegd om eenmaal te proberen om een usb hotspot met mijn telefoon te testen, in dat geval zou dat wel even moeten werken? dan zou ik in principe ook een oude smartphone als 4g backup kunnen gebruiken ?

Inderdaad, als er maar een 097-simkaart in zit @Paganini 

Ik ga ook even testen met mijn mobiel op de V10 en laat dan een screendump zien als het werkt.

okido!

laatste vraag...kan ik mijn buitenlandse simcard ook niet testen/gebruiken als 4g backup? 

Reputatie 7
Badge +11

Het lukt mij niet meer om va USB-tethering vanaf mijnmobiel een verbinding op te zetten via de V10 @Paganini , ik ga het verder uitzoeken.

 

jammer manG ik hoop niet dat KPN  stiekem iets heeft gedaan om het niet meer te laten werken

Reputatie 7
Badge +11

jammer manG ik hoop niet dat KPN  stiekem iets heeft gedaan om het niet meer te laten werken

Ik ben benieuwd naar een reactie van KPN bij monde van een moderator @Paganini 

 

we zullen maar afwachten…

anders bel ik ze van de week wel zelf

@N.N. Goedemiddag! Hebt u nog updates? 

Reputatie 7
Badge +11

@N.N. Goedemiddag! Hebt u nog updates? 

Helaas niet, ik krijg het bij mijn V10 ook niet (meer) aan de praat.

Laten we even de reactie van een moderator afwachten s.v.p. @Paganini 

Ik ben ook benieuwd waar het aan kan liggen dat het niet meer werkt.

Ik vraag me af of de standaard instellingen binnen de modem nog wel kloppen, maar er valt ook niet veel aan aan te passen heb ik ondervonden, want bij opslaan valt deze weer terug in de standaard waarden.

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Voor de Box 12 is het zo dat het voor nu in ieder geval een KPN dongel dient te zijn. Op dit moment werkt het met de dongel die je krijgt bij zakelijk back up internet. 

Voor de V10 zou het moeten werken met elke willekeurige dongel. Welke softwareversie staat er op de V10 @N.N.

Reputatie 7
Badge +11

 V1.01.00T04.3Intermediate

@Jeroen van KPN

Als ik dan mijn mobiel aansluit als USB-hotspot, reageert de modem daar niet (meer) op.

Dit getest voor @Paganini .

Een paar jaar terug, in de Telfort-tijd, werkte dat nog gewoon.

 

 

Voor de Box 12 is het zo dat het voor nu in ieder geval een KPN dongel dient te zijn. Op dit moment werkt het met de dongel die je krijgt bij zakelijk back up internet. 

Voor de V10 zou het moeten werken met elke willekeurige dongel. Welke softwareversie staat er op de V10 @N.N.

Dus al ik een willekeurige dongle zou willen gebruiken, kan dat niet?

en voor de oude V10 wel?

Reputatie 7
Badge +19

Voor de V10 hebben we navraag gedaan. Zodra daar meer info/duidelijkheid over is dan zullen we een reactie geven. 

Voor de V10 hebben we navraag gedaan. Zodra daar meer info/duidelijkheid over is dan zullen we een reactie geven. 

Ok, ik wacht op jullie antwoord.

ik heb een 4g backup dongle  nodig voor mijn kpn box v12

en nergens staan info over welke merk wordt ondersteund en/of welke instellingen moeten worden aangepast. Aan de lijn kon de klantenservice ook niet van dienst zijn.

Reputatie 7
Badge +12

Voor KPN EEN MKB gebruiken we de Alcatel LinkKey, alleen onze zakelijke modems doen dan weer niet mee met de nieuwe KPN software en zijn sowieso anders ingericht dan onze consumenten modems. (Meer instellingen aan te passen) Dus ik weet niet of je daar wat aan hebt.

Reputatie 7
Badge +12

Voor de volledigheid: zakelijk leveren we de Alcatel linkkey IK41 4G en hiervoor leverde we de Huawei E3372, beide werken nog met onze (zakelijke) modems.

Voor de volledigheid: zakelijk leveren we de Alcatel linkkey IK41 4G en hiervoor leverde we de Huawei E3372, beide werken nog met onze (zakelijke) modems.

ok dus ik ben genoodzaakt om een andere modem te beruiken neem ik aan?

als ik een 4g backup dongle zou willen gebruiken?

 

Reputatie 7
Badge +12

@Paganini ik ga je daar geen definitief antwoord op kunnen geven. Wel ben ik vandaag al aan het testen gegaan met tv ontvangers dus kan dit er ook nog wel bij. Ik heb standaard geen 4g back-up usb’s op me bus alleen vandaag heb ik een Huawei vervangen voor een Alcatel en dan werkt hij nog een dag. Dus heb de Huawei in mijn eigen consumenten modem gestoken en me dsl verwijderd en na enkele minuten heb ik gewoon verbinding. 
Ik kan alleen niet testen met me eigen simkaart want mijn die dongels hebben grote simkaarten nodig en ik heb een nano sim. Maar het lijkt me stug dat ons modem is geprogrammeerd op een RoutIT sim en niet op andere simkaarten.  

 

@Paganini ik ga je daar geen definitief antwoord op kunnen geven. Wel ben ik vandaag al aan het testen gegaan met tv ontvangers dus kan dit er ook nog wel bij. Ik heb standaard geen 4g back-up usb’s op me bus alleen vandaag heb ik een Huawei vervangen voor een Alcatel en dan werkt hij nog een dag. Dus heb de Huawei in mijn eigen consumenten modem gestoken en me dsl verwijderd en na enkele minuten heb ik gewoon verbinding. 
Ik kan alleen niet testen met me eigen simkaart want mijn die dongels hebben grote simkaarten nodig en ik heb een nano sim. Maar het lijkt me stug dat ons modem is geprogrammeerd op een RoutIT sim en niet op andere simkaarten.  

 

geweldig, bedankt voor het testen, en voor de info!

ik zal het gewoon zelf moeten een 4g usb dongle kopen en testen en desnoods mocht het niet werken retour sturen

Reputatie 7
Badge +11

En je hebt niets aan de 3g/4g instellingen veranderd binnen de modem @Ik_Combineer ???

En je hebt de meest recente software op de V10???

Dan ga ik het ook nog eens proberen met mijn mobiel via USB tethering 

Reageer