Beantwoord

Kan ik een nieuwer modem krijgen zodat ik een mesh netwerk aan kan maken?

  • 29 April 2024
  • 10 reacties
  • 124 keer bekeken

Is er een mogelijkheid een nieuwe experiabox bijv de V12 te ontvangen voor het aanmaken van een mesh-netwerk? heb nu een V10 maar daar kan het niet mee. 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 2 May 2024, 08:48

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Nee dat is geen reden, met de V10 kan het ook alleen zult u een extra wifi punt nodig hebben.

Reputatie 7
Badge +11

@Ik_Combineer De V10 ondersteunt (nog) geen mesh, je hebt dan minimaal 2 kpn wifi punten nodig voor een mesh functie waarbij de wifi op de V10 uit behoort te staan , dat zou jij als kpn technicus moeten weten, toch?

Reputatie 7
Badge +12

Dat is precies wat ik zeg, maar misschien niet heel duidelijk nee. Als je mesh met de V10 wilt heb je een extra punt nodig. De wifi van de V10 gaat dan uit en de superwifi punten nemen het over.

Reputatie 7
Badge +11

Je bedoelde dan te schrijven dat je twee wifi punten nodig hebt, maar je hebt het over 1 extra wifipunt @Ik_Combineer 

Reputatie 7
Badge +21

Ja @N.N. , het ging bij Ik_Combineer over het verschil tussen Box 12 en de v10.

Met de KPN Box 12 kan je samen met één wifi punt een mesh netwerk opzetten.

Met de Experia Box v10 heb je daarvoor één extra nodig (dus twee totaal) 😉

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @NickHoeymans, we ruilen zoals @Ik_Combineer al aangeeft de V10 wordt niet omgeruild om de deze reden. De Experiabox V10 is trouwens ook de eerstvolgende die over gaat naar de KPN modem software, waardoor je dan wel de ook de V10 kunt gaan gebruiken in een wifi netwerk. Wanneer dat echter gaat gebeuren, is nog niet bekend. 

Reputatie 7
Badge +24

...

Reputatie 7
Badge +12

Hallo @NickHoeymans, we ruilen zoals @Ik_Combineer al aangeeft de V10 wordt niet omgeruild om de deze reden. De Experiabox V10 is trouwens ook de eerstvolgende die over gaat naar de KPN modem software, waardoor je dan wel de ook de V10 kunt gaan gebruiken in een wifi netwerk. Wanneer dat echter gaat gebeuren, is nog niet bekend. 

Mocht dat al gecommuniceerd worden? Nice.

Reputatie 7
Badge +24

De Experiabox V10 is trouwens ook de eerstvolgende die over gaat naar de KPN modem software, waardoor je dan wel de ook de V10 kunt gaan gebruiken in een wifi netwerk. Wanneer dat echter gaat gebeuren, is nog niet bekend. 

Mocht dat al gecommuniceerd worden? Nice.

Dat de v10 over zou gaan was al bekend. Dat het nu de eerstvolgende zou zijn wisten we eigenlijk ook al omdat er al speciaal een firmwareupdate voor uitgerold is. Als er niet verteld word wanneer het gaat gebeuren, dan weten we eigenlijk niks meer dan dat we al wisten.

Ik ben overigens blij dat ik de v9 nog achter de hand heb 😉

Reputatie 7
Badge +12

V10 met de kpn software zal ongetwijfeld goed gaan werken 😉

Reageer