Beantwoord

Kan mijn Experia Box vervangen worden? Deze vertoont steeds vaker kuren.

  • 7 April 2024
  • 11 reacties
  • 183 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties

Mijn modem Experia Box is ca 10 jaar oud en vertoont steeds vaker kuren/outages.  Kunt u mij een vervangend draadloos / wifi modem sturen?

icon

Beste antwoord door SaltyBart 7 April 2024, 19:33

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Welk type modem heeft u nu dan? KPN ondersteunt momenteel de volgende modems; V10A, V10, Box12 en de box14. 

Reputatie 5
Badge +4

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

Ik heb een Experia box v10.

Het modem gaat erg vaak in de service modus waardoor er geen internet is.

Reputatie 7
Badge +11

Heb je koper of glasvezel @NFE .

Indien glasvezel, haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart geef de V10 een fabrieksreset.

De V10 is het beste modem tot nu toe volgens velen, ooit door KPN geleverd, zuinig op zijn.

Alleen defecte modems worden vervangen door een gelijkwaardig modem

De V10 wordt ook nog steeds firmwarematig bijgewerkt. Voor dit jaar staat er een grote update in de planning.

 

Ik heb glasvezel. 

Reputatie 7
Badge +11

Dan even de adviezen opvolgen die ik in een eerdere reactie gaf @NFE en lees graag de resultaten.

Reputatie 7
Badge +9

Het modem gaat erg vaak in de service modus waardoor er geen internet is.

Op het moment dat dit weer gebeurd bel even de klantenservice op 0800-0402 (gratis).
Hun kunnen dan het modem uitlezen, bij problemen kunnen ze een nieuw modem opsturen.
Waarschijnlijk zal je dan de V12 krijgen, of een vervangende V10. Zijn beide prima modems.

Er zit toch geen kabeltje meer in de grijze DSL aansluiting, hè. Want dat is vragen om problemen.

Verder sta ik helemaal achter het advies hierboven van SaltyBart.

Van de week weer 2 storingen, KPN forum ook niet beschikbaar, dus heb ik mijn abonnement opgezegd. Odido is sneller en goedkoper. 
 

Reputatie 7
Badge +9

Van de week weer 2 storingen, KPN forum ook niet beschikbaar, dus heb ik mijn abonnement opgezegd. Odido is sneller en goedkoper. 
 

Super toch, u moet doen wat voor u goed voelt.

Reageer