Beantwoord

Meegeleverde rode kabel van Glasvezel kastje naar modem te kort

  • 11 April 2024
  • 5 reacties
  • 126 keer bekeken

Goedemiddag,

Heb vandaag de pakket voor zelf installatie mogen ontvangen. het glasvezel ervaring gaat maandag 15 april live, intussen even gekeken of alles in pakket in zate en of het straks in zekeringskastje gaat passen. Gelijk op een probleem gestuit. het WAN kabel (Roodkleurig cat 6) kabel die meegeleverd is en vanuit de glasvezel kastje naar de modem moet is erg kort. Ik he minstens het dubbele nodig wil ik dat de internet de modem bereikt.

 

Heeft iemand anders ook dit?

 

grt,

 

Ozzy

icon

Beste antwoord door RBxx 11 April 2024, 14:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @OzzyDB , je krijgt inderdaad standaard een korte kabel meegeleverd. Bij mij werkt dat prima, glasvezelaansluitpunt en modem bij elkaar in de meterkast. Als je thuis zelf een langere UTP-kabel hebt (minimaal Cat5e, nog beter Cat6) dan kan je die ook gerust gebruiken.

Je kan het vervangen door CAT 5e. Zelf heb ik er zonder snelheidsverlies 10 meter 5e tussen.

CAT 5e = maximaal 1000 Mb/s (1 Gb/s)

CAT 6 = tot 10.000 Mb/s (abonnement met hoogste bandbreedte heeft 4 Gb/s)

Reputatie 7
Badge +12

In de doos van het modem zit een gele kabel welke precies 2x zo lang is. Deze mag ook gebruikt worden.

Reputatie 7
Badge +11

En anders gewoon in een lokale winkel een LAN-kabel kopen in de gewenste lengte, kwaliteit minimaal CAT5e @OzzyDB 

Reputatie 7
Badge +24

En anders gewoon in een lokale winkel een LAN-kabel kopen in de gewenste lengte, kwaliteit minimaal CAT5e @OzzyDB 

Gewoon CAT 6 of 6e. Een hoger cijfertje is nergens goed voor. Je kunt beter kijken of het 100 % koper is.

Reageer