Beantwoord

Mogelijkheid installeren nieuwe Experiabox voor opsturen oud modem

  • 22 December 2021
  • 6 reacties
  • 101 keer bekeken

Hallo,

Ik heb Internet, TV en telefoon van KPN. Als ik het modem vervang door een reeds bestelde Box 12 moet ik het oude modem opsturen.

Als dan de installatie mislukt heb ik niets meer en kan niet op internet of bellen om het probleem op te lossen. Dan zit ik meerdere dagen zonder en dat risico kan ik niet lopen. Hoe gaat de installatie ?

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 25 December 2021, 11:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Welk modem heb je nu?

Hallo,

Ik heb Internet, TV en telefoon van KPN. Als ik het modem vervang door een reeds bestelde Box 12 moet ik het oude modem opsturen.

Als dan de installatie mislukt heb ik niets meer en kan niet op internet of bellen om het probleem op te lossen. Dan zit ik meerdere dagen zonder en dat risico kan ik niet lopen. Hoe gaat de installatie ?

 

Hallo @a.leferink8 , die kans dat er iets mis gaat is zo goed als nihil. Het is nu eenmaal ‘policy’ van KPN om het op deze wijze te doen om te voorkomen dat de leenapparatuur in verkeerde handen of illegale handel komt.

 

hoi @JanD ,

Die kans is er natuurlijk wel,Ik hoor hier op t' forum slechte verhalen over de Box 12 en ik ruil mijn eigen modem ook (nog) niet om.

Hallo @klantuitvelp , binnen dit forum lees je alleen maar dingen die niet goed gaan, maar bij 99,99% van de klanten gaat het gewoon altijd goed.

CC: @a.leferink8 

daar heb je een punt...:thinking:Mensen komen natuurlijk alleen op het forum omdat ze problemen hebben.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @a.leferink8, ik zie dat er nu een Experia Box V9 aan is gesloten, deze heeft als nadeel ten opzichte van de Box12, dat je alleen gebruik kunt maken van 2,4Ghz. De Box12 zendt ook een 5Ghz wifi signaal uit, wat veelal voor een aanzienlijke verbetering van de wifi ervaring zorgt. Aangezien de Box12 opgestuurd is na het volgen van de WifiManager, ga ik er van uit dat je op het moment niet helemaal tevreden bent met je wifi. De Box12 kan daar wel echt verandering in brengen :slight_smile:

Dat je bezorgd bent dat het misgaat met het installeren kan ik begrijpen, je hebt nu een werkende aansluiting en als daar iets niet goed mee gaat is dat uiteraard niet zo leuk. De kans dat hier iets bij mis gaat is echter zo klein dat ik je met een gerust hart aan durf te raden om toch wél voor de omruil te gaan. Als je voor het loskoppelen van je oude modem even een foto maakt van hoe alle stekkertjes aan zijn gesloten, weet je precies wel stekkertje waar in moet. De Box12 heeft vrijwel dezelfde achterkant als je V9, dus je kunt alles er in dezelfde kleur weer in klikken!