Vraag

Na korte storing vanmiddag alle instellingen op Box12 kwijt

  • 10 April 2024
  • 10 reacties
  • 95 keer bekeken

Vanmiddag had ik heel even geen internet (5 a 10minuten) dit heeft zichzelf hersteld zonder actie van mij. Nu lijkt er op dat de modem een factory reset heeft gehad en daar door ben ik dus al mijn instellingen kwijt.

 

moest de app “thuis” opnieuw koppelen

nieuw admin wachtwoord aanmaken

port forwarding settings zijn kwijt 

Mijn superwifi werken niet meer, moet ze opnieuw koppelen? (2x) 

 

Is dit normaal voor KPN ? Dit is niet echt acceptabel voor mij. Dan stap ik liever over op een andere partij. 
Ik moet morgen thuis een proctered examen doen en ik kom er dus nu achter dat de wifi het niet meer doet in mijn werkkamer 😩

 

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Normaal is het niet. Maar helaas komen dergelijke grappen heel soms voor ja. Oplossing: zelf een fritzbox aanschaffen. 

Als je weet dat een modem/router geen instellingen kan bewaren, dan altijd zorgen dat je een instellingenoverzicht op papier hebt.

Je zou je mobiel tijdelijk als hotspot kunnen gebruiken, dan heb je toch internet. @JerryEx 

Heb net 2 maanden de abonnement. Hoe kan je die Fritz box  dan krijgen? Of moet je die dan weer kopen? 
Als je hem dan koopt krijg je dan korting op je internet aangezien ik hun huur modem niet meer gebruik?

Ik heb via via te horen gekregen dat het ongeveer 3x per jaar gebeurd? Klopt dit ? 

Ik heb via via te horen gekregen dat het ongeveer 3x per jaar gebeurd? Klopt dit ? 

Is geen aantal voor te zeggen, is geheel willekeurig @JerryEx 

 

Heb net 2 maanden de abonnement. Hoe kan je die Fritz box  dan krijgen? Of moet je die dan weer kopen? 
Als je hem dan koopt krijg je dan korting op je internet aangezien ik hun huur modem niet meer gebruik?

Je kunt bij KPN een FritzBox huren à €7,50 per maand, dit is inclusief €5 kosten voor de servicedeck, een gespecialiseerd stel mensen van de helpdesk. Deze huur je voor minimaal 6 maanden. @JerryEx 

 

 

Hmmm zo te horen krijg ik spijt van KPN en kan ik beter een abonnement nemen bij een andere partij. In mijn vorige woning nagenoeg nooit problemen gehad met Odidio eens kijken wat die aanbieden 

Reputatie 7
Badge +24

Als u net 2 maanden een abonnement heeft, dan zit u er in ieder geval nog 10 maanden aan vast. Dan hoeft u nu nog niet naar Odido te kijken. Dat is zinloos.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb via via te horen gekregen dat het ongeveer 3x per jaar gebeurd? Klopt dit ? 

Nee, dit klopt niet. Ik heb het volgens mij nog nooit meegemaakt. Voor zover ik me kan herinneren. Maar ik lees het wel eens hier op het forum.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @JerryEx, welkom! Heel rot dit! Ik kan inderdaad bevestigen dat dit niet gemiddeld een x-aantal keer per jaar voorkomt. Zelf ben ik denk ik zo'n 7 jaar klant bij KPN en is het wellicht één of twee keer voorgekomen? In ieder geval niet met regelmaat. Maar het kan inderdaad helaas voorkomen dat dit gebeurt. Zoals Nick83 aangeeft, is een Fritz Box het overwegen waard, máár: mocht dit vaker voorkomen, trek dan zeker aan de bel. 

Reageer