Vraag

Na Update Box 12 van 25 maart slechte Wifi

  • 10 April 2024
  • 17 reacties
  • 128 keer bekeken

Reputatie 2

Beste,
Na de update van 25 maart op Box v12 heb ik alleen maar slechte wifi..
Voor de update was alles superrrrr goed

Vaste bekabeling komt 940Mbit binnen.
WiFi Het laden van apps/games op diverse apparaten gaat zo traag, zet ik wifi uit en gebruik gps dan geen enkele probleem, zelfs terugkijken tv hapert mij verbinding.
Met mijn Apple een eigen hotspot en daarna verbinden gaat ook goed.

Bij metingen op diverse apparaten (25+) wifi is op het ene moment 400+ mbit , paar tellen later nog maar 20-60mbit?

Hebben alles al uitgesloten, inmiddels is mijn modem al 3x vervangen door dezelde v12 , 2x nieuwe nt1 kastje. De monteur had ook een v10 versie bij zich deze hebbe nwe ook getest leek eerst goed maar ik kan daar geen portforwarding doen zoals ik dat doe met de v12. Deze gaf ook aan dat ws de fritsbox wel een oplossing kan zijn, vandaar dat ik het eersst uit wil proberen voordat deze ook niet werkt.

Na vandaag weer gebeld te hebben om te vragen of  ik de fritsbox kan uitproberen om zo uit te sluiten of het aan de hardware/software ligt, kreeg ik direct al te horen dat het niet kan en dat het 8 euro per maand extra kost voor 1 jaar. Ik ben nog steeds bezig om te onderzoeken waar het probleem ligt en daarbij ook gevraagd of er iemand kan komen om te instaleren, waarop ik kreeg te horen Nee dat kost 75 euro en dat toch de fritsbox ook per maand kan worden opgezegd..

Ze sturen nu een fritzbox op tegen betaling extra per maand, zodra ik binnen heb ga ik direct kijken of het probleem nu is opgelost, zo ja dan hoop ik toch dat kpn wel met een tegemoet koming komt!!
 


17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @BPost125. Als ik jouw bericht goed begrijp, is er al een en ander geprobeerd om jouw probleem op te lossen. Nu wacht je op de FRITZ!Box om te kijken of deze voldoet aan jouw verwachtingen en of deze het probleem definitief op lost. Het lijkt me goed om dit af te wachten. 

Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het gerust weten. De Community denkt graag met je mee.

Reputatie 2

Hoi @BPost125. Als ik jouw bericht goed begrijp, is er al een en ander geprobeerd om jouw probleem op te lossen. Nu wacht je op de FRITZ!Box om te kijken of deze voldoet aan jouw verwachtingen en of deze het probleem definitief op lost. Het lijkt me goed om dit af te wachten. 

Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het gerust weten. De Community denkt graag met je mee.

Sinds ik gistermorgen de sms kreeg dat ik vanaf nu kan genieten van alle mogelijkheden von ons stabiele internet de Fritzbox was nog niet binnen en heb daarna een test gedaan met all mijn gaming devices, ik viel bijna stijl achterover, alle 25+ gaming devices waar elk 5 apps op staan laden nu binnen 5-10 seconden, mijn vrouw haar tablet laad ook alle apps en internet paginas supersnel nu weer.. wat is er veranderd? Heb nog steeds de Box12 erop met alle portforwarding met mijn settings erop. het enige wat veranderd is mijn abonnement.

Na eindelijk 2,5 week verder en 3x Box12 , 1x NT1 + kabels, eindelijk weer stabiele WiFi. Bij mij nog steeds een grote ??? hoe is het opgelost ??? 
 

Ik blijf aankomende dagen testen of alles zo blijft, zo ja dan gaat de fritsbox weer retour en hoop dat de verbinding hetzelfde blijft, zo niet dan ga ik de fritzbox proberen.

 

Reputatie 7
Badge +24

De monteur had ook een v10 versie bij zich deze hebbe nwe ook getest leek eerst goed maar ik kan daar geen portforwarding doen zoals ik dat doe met de v12. 

Waarom niet?

Reputatie 2

De monteur had ook een v10 versie bij zich deze hebbe nwe ook getest leek eerst goed maar ik kan daar geen portforwarding doen zoals ik dat doe met de v12. 

Waarom niet?

geen idee waarom dat niet werkte.. is simpele portforwarding, zelfs bij de concurrent ziggo werkt dat ook niet..

Box12 met vorige firmware werkte uitstekend…
mocht ik alles weer aan de draai hebben dan gaat zekers de modem snachts eruit als er weer een update is. Kan niet nog een keer 2,5 week slechte WiFi en TV hebben.

Blijf nog testen, zodra ik merk dat het op een of ander manier weer slecht gaat, dan zet ik de fritsbox er tussen. Op he tmoment draaien alle devices 🤞

Reputatie 7
Badge +24

Dat moet gewoon werkend te krijgen zijn op de v10. Er is geen sprake van dat da niet zou werken. De v10 heeft gewoon goed functionerende portforwarding.

Reputatie 2

Dat moet gewoon werkend te krijgen zijn op de v10. Er is geen sprake van dat da niet zou werken. De v10 heeft gewoon goed functionerende portforwarding.

Ga nou geen discussie aan over wel en niet werkend te krijgen. Heb 2 simpele regels ingevoerd en kon niet bij mijn devices komen!! Graag bij het onderwerp Box12 blijven!!

Reputatie 7
Badge +9

@BPost125 Maak een Reset Netwerk Instelling en stel de portforwarding opnieuw

Reputatie 2

Hoi @BPost125. Als ik jouw bericht goed begrijp, is er al een en ander geprobeerd om jouw probleem op te lossen. Nu wacht je op de FRITZ!Box om te kijken of deze voldoet aan jouw verwachtingen en of deze het probleem definitief op lost. Het lijkt me goed om dit af te wachten. 

Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het gerust weten. De Community denkt graag met je mee.

Sinds gisteravond is het weer hetzelfde als voorheen, slechte wifi, terwijl speedtest gewoon ok is, niet op 1 device maar op all devices. Zondag of Maandag ga ik de fritsbox er op zetten.

Reputatie 2

@BPost125 Maak een Reset Netwerk Instelling en stel de portforwarding opnieuw

Ook weer een antwoord waar je niets mee kan. Zoals ik al aangaf dat we een v10 hebben geprobeerd en ja ook gereset! Graag bij het onderwerp Box12 blijven.

Wifi geeft snelheid 450mbit aan, maar laden van apps of pagina’s duurt te lang of laat niets zien, als ik meerdere malen probeer met diverse apparaten doen het bij alle hetzelfde, sluit ik dan rechtstreeks met kabel aan via usbc naar utp adapter dan BAM laad het alles direct.

 

Reputatie 7
Badge +9

@BPost125 Ik schreef over Box12b, en niet reset modem maar alleen reset netwerk instelling. Maar als je eigenwijs wil blijven en de helpers aanvallen, dan succes. 

Reputatie 2

@BPost125 Ik schreef over Box12b, en niet reset modem maar alleen reset netwerk instelling. Maar als je eigenwijs wil blijven en de helpers aanvallen, dan succes. 

Gaat niet om eigenwijs te zijn, dacht dat je reageerde op de v10, als dat niet zo is dan mijn excuses hiervoor.

Waarom reset netwerk op box12 als deze gewoon werkt met poortforwarding?

Het netwerk en modem zijn bij alle 3 box12 al meerdere keren gereset, zowel netwerk als modem zelf. 


Hoe kan de WiFi dan zo slecht zijn ervan uitgaan dat voor de update van 25 Maart alles goed en met geen enkele probleem verbinden. 
 

De FritzBox gaat er morgen of maandag er op, ben benieuwd welk resultaat dat gaat geven.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

 

Waarom reset netwerk op box12 als deze gewoon werkt met poortforwarding?

Het netwerk en modem zijn bij alle 3 box12 al meerdere keren gereset, zowel netwerk als modem zelf. 

Hoe kan de WiFi dan zo slecht zijn ervan uitgaan dat voor de update van 25 Maart alles goed en met geen enkele probleem verbinden. 
 

Omdat je schreef dat wifi beginnend met 400mbits dan terugvallend naar 20mbits, is waarschijnlijk dat de 2.4Ghz band gebruikt wordt in plaats van 5Ghz band. Met reset netwerk instelling wordt niet alles gewist zoals modem reset maar alleen wifi, DNS en portforwarding instelling gewist, deze moet je opnieuw instellen. Bij wifi instelling het wifi5 profiel toepassen en kijken of het helpt.

Ik heb ook de nieuwste firmware versie en heb geen probleem met wifi snelheid (rond 800mbits), dus het moet bij jouw instelling liggen, niet bij firmware.

Reputatie 2

 

Waarom reset netwerk op box12 als deze gewoon werkt met poortforwarding?

Het netwerk en modem zijn bij alle 3 box12 al meerdere keren gereset, zowel netwerk als modem zelf. 

Hoe kan de WiFi dan zo slecht zijn ervan uitgaan dat voor de update van 25 Maart alles goed en met geen enkele probleem verbinden. 
 

Omdat je schreef dat wifi beginnend met 400mbits dan terugvallend naar 20mbits, is waarschijnlijk dat de 2.4Ghz band gebruikt wordt in plaats van 5Ghz band. Met reset netwerk instelling wordt niet alles gewist zoals modem reset maar alleen wifi, DNS en portforwarding instelling gewist, deze moet je opnieuw instellen. Bij wifi instelling het wifi5 profiel toepassen en kijken of het helpt.

Ik heb ook de nieuwste firmware versie en heb geen probleem met wifi snelheid (rond 800mbits), dus het moet bij jouw instelling liggen, niet bij firmware.

Geloof me als ik zeg dat ik hier alles al heb uitgesloten, zelfs met geen portforwarding actief , alle gaming wifi uit, zelfs dan heb ik het probleem dat internet traag is en dat pagina’s of apps niet laden. 
 

Ik mag graag problemen oplossen en terugkijken van wat is er veranderd en vanaf wanneer. Dan kom ik tot 1 conclusie, problemen zijn begonnen na update firmware en nog steeds niet opgelost.

 

Hou je op de hoogte zodra de Fritzbox draait.

Reputatie 7
Badge +17

Ik word getriggered door iets wat @TDN schreef:

Omdat je schreef dat wifi beginnend met 400mbits dan terugvallend naar 20mbits, is waarschijnlijk dat de 2.4Ghz band gebruikt wordt in plaats van 5Ghz band.

Dit roept bij mij de volgende vraag op: Wat is de afstand tussen het modem en jouw apparaten? Mogelijk is deze te groot voor een goede verbinding met 5GHz.

Reputatie 2

Afstand modem naar mijn wifi gaming devices is maar 3-4 meter. Dat kan het niet zijn, dan kom ik weer bij wanneer zijn de problemen begonnen,  na update modem van 25 maart. Inmiddels ook gehoord via KPN zelf dat er problemen kunnen zijn na update omdat er meerdere dit telefonisch melden.

 

Gisteren de Fritzbox aangesloten, gaan aankomende dagen kijken wat alle apparaten doen.

hou jullie op de hoogte.

Reputatie 2

UPDATE 16 April 2024

FritzBox draait nu 2 dagen, heb bijna alle settings voor mijn gaming erin kunnen zetten.
Mijn eerste indruk, goede router en draait nog steeds zonder problemen.

Ik ga zekers nog even door testen , want heb natuurlijk 2 weken om het product weer terug te sturen als er geen passende oplossing word geboden.
 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn om te lezen dat de FRITZ!Box tot dusver naar wens draait! Hopelijk lost dit jouw problemen dan op.

Reageer