Problemen met Box 12 sinds de laatste update

  • 23 November 2023
  • 12 reacties
  • 485 keer bekeken

Ik heb een KPN BOX 12 en heb sinds de update onderstaande problemen:

  • Ontzettend traag internet. 
  • Wegvallende wifi, ik gebruik google chrome. 
  • Haperende tv. 
  • de wifi knop werkt niet meer om aan te zetten, ik zet wifi altijd uit in de nacht en start het dan in de ochtend weer op, sinds de update lijkt de “aan”-functie niet meer te werken. Ik moet de stekker van het modem er dan uithalen en na het opstarten is de wifi ook weer gestart. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 1

Dit is een bekend probleem. De nieuwe firmware van de Box 12 is heel slecht. Ik heb zelf noodgedwongen moeten overstappen op een Fritzbox.

Een oplossing is er niet. Een nieuwe Box 12 zal waarschijnlijk dezelfde problemen geven (dit was bij mij in ieder geval wel zo).

Reputatie 1

Hier ook hetzelfde probleem. DRAMA. Domotica Apparaten die het opeens niet meer doen. Google, somfy schema, kaku etc.

 

Ik heb inmiddels een nieuwe box maar het probleem blijft….

Reputatie 1

Enige oplossing is een Fritzbox aanschaffen of overstappen naar een andere provider. Van KPN hoef je niets te verwachten. Ze reageren hooguit met 'het spijt ons' en verder moet je het zelf maar uitzoeken. En ondertussen blijven ze die bagger firmware update gewoon verder uitrollen. Het is echt om te janken hoe KPN hiermee omgaat. Echt een regelrechte schande.

Reputatie 7
Badge +10

Daarom heb ik alles in mijn woning van AVM, zoals de Fritz!Box 5590 Fiber direct aangesloten op het glasvezelnetwerk (dus FTU ligt bij mij in een mooie doos op zolder), de Fritz! Repeater 6000 en de Fritz!Fon C6 (huistelefoon, via DECT direct verbonden met de Fritz!Box).

Dit zorgt voor een zeer goede en naadloze samenwerking van deze producten, en een zeer goed bereik van het WiFi (vele malen beter dan de KPN Box 12) netwerk.
Daarnaast worden de software-updates van tevoren goed getest in het AVM Lab, alvorens deze worden uitgerold naar de gebruikers.

Ik zelf gebruik geen modems meer van de providers, maar alleen nog van AVM.

Als goede tip:

Bij KPN kun je ook een goede Fritz!Box huren, waarvan de software-updates direct vanuit AVM komen, en dus niet vanuit KPN.
Binnenkort wordt het assortiment bij KPN uitgebreid met de Fritz!Box 5590 Fiber.

Alles over het huren van een Fritz!Box bij KPN, klik dan op deze link: Fritz!Box het modem voor pro's

Reputatie 1

Het slaat alleen toch nergens op dat de klant er voor op moet draaien terwijl KPN er een rotzooi van maakt? Die Fritzbox werkt prima ja, maar wij (abonnement staat niet op mijn naam) hebben deze niet vrijwillig gehuurd. Wij konden namelijk niet anders, omdat KPN hun eigen modem sloopt met slecht geteste bagger firmware. En ze weigeren er ook maar iets aan te doen.

Reputatie 7
Badge +10

Het slaat alleen toch nergens op dat de klant er voor op moet draaien terwijl KPN er een rotzooi van maakt? Die Fritzbox werkt prima ja, maar wij (abonnement staat niet op mijn naam) hebben deze niet vrijwillig gehuurd. Wij konden namelijk niet anders, omdat KPN hun eigen modem sloopt met slecht geteste bagger firmware. En ze weigeren er ook maar iets aan te doen.

Hoi @Mitchel_v_Kleef 

Ik snap je frustraties heel goed, maar om nu direct te zeggen dat KPN zijn eigen modem (Box 12) aan het slopen is, gaat wel heel ver, al zeg je dat wel snel in je boosheid 😡.
Want KPN heeft alleen zichzelf ermee, aangezien de groep klaagende klanten verder zal gaan toenemen, en dat wilt KPN vanzelfsprekend voorkomen.
Er zal vast al begonnen zijn aan een nieuwe update, waarmee de problemen worden opgelost, alleen is het nog niet bekend wanneer deze zal worden uitgerold. 

Dit was voor mij ook één van de belangrijkste redenen, om het modem van de provider zelf niet meer te gaan gebruiken, en definitief over te stappen naar een eigen Fritz!Box (zelf gekocht, dus ook mijn eigendom).
Als eenmaal de Fritz!box in huis hebt, wil je niet meer terug naar het modem van de provider.

De contractant zelf (waar het abonnement bij jullie op naam staat) kan natuurlijk wel de Fritz!Box aanvragen bij KPN, dit kan diegene gewoon zelf doen via zijn Mijn KPN account.

Reputatie 2

Hier ook hetzelfde probleem vanaf 25 maart. in 2 weken 3x nieuwe Box12 allemaal hetzelfde. Zie ook mijn topic.
Sinds zondag heb ik dan de FritzBox geinstalleerd en het lijkt dat alle problemen nu weg zijn.
Ik ga zekers nog even door testen , want heb natuurlijk 2 weken om het product weer terug te sturen als er geen passende oplossing word geboden.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @BPost125 

Dat is best wel kwalijk dat je in twee weken tijd, dezelfde problemen ervaart met drie verschillende KPN Box 12 modems, dan kun je wel stellen dat het aan het software ligt.

Het verbaasd met helemaal niets, dat je geen problemen meer ervaart met de Fritz!Box.
Dat is natuurlijk een kwaliteitsmodem, die ver boven de KPN Box 12 staat.

Maar wat bedoel je nu precies met een passende oplossing??
Heb je het dan over de KPN Box 12?

Reputatie 2

Hoi @BPost125 

Dat is best wel kwalijk dat je in twee weken tijd, dezelfde problemen ervaart met drie verschillende KPN Box 12 modems, dan kun je wel stellen dat het aan het software ligt.

Het verbaasd met helemaal niets, dat je geen problemen meer ervaart met de Fritz!Box.
Dat is natuurlijk een kwaliteitsmodem, die ver boven de KPN Box 12 staat.

Maar wat bedoel je nu precies met een passende oplossing??
Heb je het dan over de KPN Box 12?

passende oplossing, heb vanaf 25 maart tot 14 april met slechte wifi/netwerk en terugkijken van TV.
Vele malen reset of terug naar fabrieks instellingen, waarbij ik elke keer alle settings weer handmatig moet toevoegen.
Als nu lijkt dat met deze modem alles goed draait, dan vind ik dat KPN met een oplossing moet komen en mij geen €7,50 extra moet gaan betalen, omdat het aan hun apparatuur ligt (3x dezelfde Box 12 met dezelfde firmware).

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @BPost125 

Ik begrijp uit je antwoord dat je graag een compensatie wilt vanuit KPN, naar aanleiding van de drie KPN Box 12 modems, die je regelmatig moest resetten of terug moest zetten naar fabrieksinstellingen. 

Waarbij je voorkeur uit gaat naar het niet hoeven betalen van de maandelijks huur van de Fritz!Box.

Ik acht de kans niet groot, dat KPN hierin mee gaat, ook al ligt het aan hun KPN Box 12.
Maar een KPN moderator zou wel voor je kunnen kijken, wat er in jouw situatie mogelijk is.

Ik begrijp uit je antwoord, dat je de Fritz!Box 7590 huurt bij KPN (inclusief KPN Service Plus).
Dan raad ik je toch aan om, een Fritz!Box los te kopen, dat is uiteindelijk goedkoper dan huren.

Enkele voorbeelden:

Fritz!Box 7590 AX 

Fritz!Box 5590 Fiber (in twee varianten verkrijgbaar)

Fritz!Box 5530 Fiber (in twee varianten verkrijgbaar)

 

Dan bespaar je maandelijks 7,50 euro op je KPN factuur, en de Fritz!Box is en blijft je eigendom.

Reputatie 2

Hoi @BPost125 

Ik begrijp uit je antwoord dat je graag een compensatie wilt vanuit KPN, naar aanleiding van de drie KPN Box 12 modems, die je regelmatig moest resetten of terug moest zetten naar fabrieksinstellingen. 

Waarbij je voorkeur uit gaat naar het niet hoeven betalen van de maandelijks huur van de Fritz!Box.

Ik acht de kans niet groot, dat KPN hierin mee gaat, ook al ligt het aan hun KPN Box 12.
Maar een KPN moderator zou wel voor je kunnen kijken, wat er in jouw situatie mogelijk is.

Ik begrijp uit je antwoord, dat je de Fritz!Box 7590 huurt bij KPN (inclusief KPN Service Plus).
Dan raad ik je toch aan om, een Fritz!Box los te kopen, dat is uiteindelijk goedkoper dan huren.

Enkele voorbeelden:

Fritz!Box 7590 AX 

Fritz!Box 5590 Fiber (in twee varianten verkrijgbaar)

Fritz!Box 5530 Fiber (in twee varianten verkrijgbaar)

 

Dan bespaar je maandelijks 7,50 euro op je KPN factuur, en de Fritz!Box is en blijft je eigendom.

ws heb je mij verkeerd begrepen.
1. Compensatie voor de 3 slechte weken 
2. Een oplossing gratis of met korting.

Vind het absurd als de klant nu voor extra kosten komt te zitten, terwij er voor de update niets aan de hand was. Ik hou je op de hoogte in mijn topic met de voortgang/oplossing...