Vraag

Problemen met de topologie bij Box 12 V12.C.23.04.39

  • 8 February 2024
  • 57 reacties
  • 601 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Sinds vandaag draait de Box 12 en de beide SWP2 punten eindelijk op de nieuwe software

Eerste indruk, hehe, hier kan je tenminste instellingen wijizgen en zien wat ze doen, zonder een pot koffie op te drinken. Verder kan ik ook gewoon zonder fratsen inloggen. Dit zijn om te beginnen positieve verbeteringen.

Maar, kom toch wat dingen tegen, die niet goed lijken te gaan.

Zoals te zien, is de topologie leeg. Verder zijn de verbonden apparaten ook leeg. Terwijl er conform de “homepage” 27 apparaten verbonden zijn.

Verversen, uitloggen en opnieuw inloggen zijn geen oplossing om deze “lijsten” weer gevuld te krijgen. Op deze manier is het wel erg lastig om een vast IP adres of ouderlijk toezicht in te stellen, want er zijn geen apparaten.

Benieuwd of dit een bekend probleem is. Hoe dit is op te lossen, of dat dit snel in een update gefixed kan worden.


57 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@sschot Misschien even je telefoonnummer afschermen. 
 

Topologie is bekend, dit probleem speelt ook op de box v14. Wordt in een update opgelost, maar dat kan vaak even duren.

Reputatie 2
Badge

@sschot Misschien even je telefoonnummer afschermen. 
 

Dank voor de attendering, gedaan.

Jammer dat ook dit stuk op de nieuwe software nog niet goed draait. Basis router functionaliteit die niet op orde is. Hoop dat ze hier eerst iets aan doen, voordat er verder “uitgerold” wordt.

Benieuwd wat ik nog meer ga tegenkomen

Reputatie 7
Badge +9

Geen probleem!

Ja ik had precies hetzelfde op de v14, ik heb uiteindelijk een Fritz!Box aangeschaft.
Ik heb een server had staan die ik niet kon toewijzen door deze fout, en voordat een update komt ben je weer ff verder.

Hier mijn oude topic: 
Na de update V14.C.23.16.00 werkt topology & verbonden apparaten niet meer, harde reset helpt niet. | KPN Community

Reputatie 2
Badge

Ouderlijk toezicht

Je kan alleen per half uur aan op uit zetten
dagen kopieren kan niet
tijden invoeren en toepassen kan niet

voor 1 apparaat instellen is dit al waardeloos en heel veel muisklikken, met pijn in de arm

laat staan voor diverse apparaten regelen, dit moet echt anders geregeld

Reputatie 2
Badge

SWP2 draadloos

1 x SWP2 bedraad aangesloten is zichtbaar in de software

1 x SWP2 draadloos aangesloten, lampje brand groen, maar niet zichtbaar in de software

toestel is op ip nummer, wat ik nog weet, wel gewoon te benaderen

Reputatie 2
Badge

SWP2 draadloos

Herstart helpt niet

Unit geeftaan ethernet, klopt niet

 

Is nu wel in de box12 zichtbaar, maar niet correct

onderste in de rij

 

Reputatie 2
Badge

Beeld topologie pagina wordt afgebroken, is net niet compleet

 

 

Reputatie 2
Badge

Pagina verbonden apparaten

Waarom kan er niet via het IP adres een nieuwe pagina worden geopent (hyperlink) op dit IP adres?

Reputatie 2
Badge

Pagina verbonden apparaten

bovenste device MX Chip is wifi only'
In overzicht bekabeld, klopt niet

 

 

Reputatie 2
Badge

Thuisnetwerk verbonden apparaten

De layout van het scherm is te breed, waardoor informatie weg valt, er zijn geen scroll balken aanwezig. Dit is onduidelijk en onlogisch. Of andere verschaling of goede indicatie dat er meer info is welke niet wordt getoond

 

 

Reputatie 2
Badge

Thuisnetwerk verbonden apparaten

 

In het lijstje ontbreken onder ander NAS, External Storage en volgens mij ook zaken als een Smart Hub of Smart Bridge

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Ja heel valide punten die kloppen. De interface heeft een renovatie nodig op meerdere onderwerpen. De web interface en softwareversie is van de nodige maanden geleden. Dus een update is nodig.

 

V.w.b. die lege topologie  die lijkt in verband te staan met bepaalde apparatuur die op het thuisnetwerk is aangesloten. Niet dat er iets mis is met de de desbetreffende apparatuur maar als je een herstart doet met een leeg netwerk en gaat geleidelijk aan apparatuur toevoegen dan is er ineens een punt waarop de topologie overzicht leeg is en blijft. 

 

Reputatie 7
Badge +8

SWP2 draadloos

1 x SWP2 bedraad aangesloten is zichtbaar in de software

1 x SWP2 draadloos aangesloten, lampje brand groen, maar niet zichtbaar in de software

toestel is op ip nummer, wat ik nog weet, wel gewoon te benaderen

Zijn die SW2 ook uitgerust met die nieuwe software/web interface?

Reputatie 2
Badge

SWP2 draadloos

1 x SWP2 bedraad aangesloten is zichtbaar in de software

1 x SWP2 draadloos aangesloten, lampje brand groen, maar niet zichtbaar in de software

toestel is op ip nummer, wat ik nog weet, wel gewoon te benaderen

Zijn die SW2 ook uitgerust met die nieuwe software/web interface?

Jazeker die lopen beide ook op de nieuwste firmware

Na een reboot doet hij het nu wel weer, maar verbind graag en wisselend met devices welke in de buurt staan

Reputatie 2
Badge

Ouderlijk toezicht werkt niet

Als ik een apparaat een schedule geef of op always block zet, dan houdt het device gewoon volledige internettoegang.

Een gedeeltelijke of gehele block werkt niet

Reputatie 2
Badge

Als ik het modem vanaf de telefoon benader, dan kan ik niet alles zien binnen schedule van ouderlijk toezicht.

Het is ook niet mogelijk om het scherm te verplaatsen en erbij te komen.

Dus werkt niet volledig en ook hier moet er op de mobiele weergave aanpassing gedaan worden

 

 

Zoals het nu staat binnen de screendump is er inderdaad 24/7 toegang voor dat betreffende apparaat @sschot .

Door de groene vakjes op bepaalde tijden aan te vinken worden ze rood en is op die rode tijd(en) geen verbinding mogelijk met dat apparaat.

Als het via de mobiel niet mogelijk is dat aan te passen, dat even via een laptop/tablet/pc doen.

 

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 2
Badge

Het was een screenshot om te laten zien dat een deel buiten bereik valt

Vakjes worden grijs en niet rood

Block werkt niet bij mij, zal nog eens een wifi apparaat proberen 

 

Reputatie 2
Badge

block werkt niet

zowel bedraad

als draadloos

als met dynamisch ip

als met statisch ip

 

Knop HERSTELLEN binnen instellingen van ouderlijk toezicht doet helemaal niets, en apparaat wordt NIET hersteld

Reputatie 7
Badge +8

block werkt niet

zowel bedraad

als draadloos

als met dynamisch ip

als met statisch ip

 

Knop HERSTELLEN binnen instellingen van ouderlijk toezicht doet helemaal niets, en apparaat wordt NIET hersteld

Ik heb eerder gemerkt dat functies haperen. Sinds die overgang van de oude naar de nieuwe software ben ik eerst met een fabrieksreset (via het modemmenu) begonnen. Het lijkt er op dat dan pas sommige functies werken.

Reputatie 2
Badge

Ik zal als ik ff tijd heb een reset uitvoeren en kijken wat er dan gebeurt.

Laat het uiteraard hier weten als het zover is

Reputatie 2
Badge

Ouderlijk toezicht

Na een reboot van de Box 12 en het opnieuw configureren doet de functie ouderlijk toezicht het wel.

Verder ontdekt dat door met de muis te slepen over de balk van de schedule, het mogelijk is om in 1 keer een gebied in of uit te schakelen. Dit scheelt ontzettend veel muisklikken en is veel beter als per muisklik

Andere aspecten zijn nog wel aanwezig.

Reputatie 2
Badge

Eindadres IP pool staat op 199

Een dynamisch toegewezen IP adres is 211

Vreemd, zou niet moeten mogen

 

 

Reputatie 2
Badge

Hoe kan op hetzelfde moment een apparaat verbonden zijn en niet meer verbonden zijn?

Het gaat om SW2-Zolder

 

Reageer