Vraag

Problemen met de topologie bij Box 12 V12.C.23.04.39

  • 8 February 2024
  • 57 reacties
  • 601 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Sinds vandaag draait de Box 12 en de beide SWP2 punten eindelijk op de nieuwe software

Eerste indruk, hehe, hier kan je tenminste instellingen wijizgen en zien wat ze doen, zonder een pot koffie op te drinken. Verder kan ik ook gewoon zonder fratsen inloggen. Dit zijn om te beginnen positieve verbeteringen.

Maar, kom toch wat dingen tegen, die niet goed lijken te gaan.

Zoals te zien, is de topologie leeg. Verder zijn de verbonden apparaten ook leeg. Terwijl er conform de “homepage” 27 apparaten verbonden zijn.

Verversen, uitloggen en opnieuw inloggen zijn geen oplossing om deze “lijsten” weer gevuld te krijgen. Op deze manier is het wel erg lastig om een vast IP adres of ouderlijk toezicht in te stellen, want er zijn geen apparaten.

Benieuwd of dit een bekend probleem is. Hoe dit is op te lossen, of dat dit snel in een update gefixed kan worden.


57 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Exact hetzelfde als ik ip-adres of “mijnmodem.kpn”  gebruik, ook geen informatie over aangesloten apparaten.

 

Reputatie 2
Badge

Vanuit je modem kan je niet op je SW2 inloggen, dus volledig beheer gaat niet

Daarnaast als er geen zichtbare apparaten zijn aangesloten, dan kan je helemaal niet aan beheer doen.

 

Port forwarding. = Niet instelbaar

Ouderlijk toezicht = Niet instelbaar

Vast IP toewijzen = Niet instelbaar

Enz......

Reputatie 3
Badge +1

Zijn wij nou de enige die dit hebben ?

Ik snap niet dat ik op de desktop en de Thuis app op mijn telefoon niks meer kan zien qua aangesloten apparaten.

Is er een andere manier om dit te doen behalve via de command line?

Ik wil gewoon weer in de UI van KPN alles kunnen zien.

Reputatie 7
Badge +17

De meest recente update heeft de topologie verbeterd, maar het is nog altijd niet perfect. Het kan nog steeds voorkomen dat de gehele topologie en connected devices leeg blijft.

We werken aan een oplossing.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb de update uitgevoerd, waarna de WEBUI weer een beetje werkt.

Maar het is niet echt logisch zoals het eruit ziet, en ik twijfel of alle aangesloten apparaten (vooral WiFi) in de lijst staan.

De Thuis-app is nog steeds niet bruikbaar, die blijft leeg, er komt niets tevoorschijn.

Ik wacht op de oplossing, dank voor je antwoord.

Ik heb de update uitgevoerd, waarna de WEBUI weer een beetje werkt.

Maar het is niet echt logisch zoals het eruit ziet, en ik twijfel of alle aangesloten apparaten (vooral WiFi) in de lijst staan.

De Thuis-app is nog steeds niet bruikbaar, die blijft leeg, er komt niets tevoorschijn.

Ik wacht op de oplossing, dank voor je antwoord.

MijnKPN is in de palats van de thuisapp @mhans . De thuis-app is/wordt steeds meer uitgefaseerd en de taken worden steeds meer overgenomen door de MijnKPN-app.

 

Reputatie 3
Badge +1

Klopt, ik vergiste me, de thuis app was geweldig, in MijnKPN app kan je niks meer, en nu al helemaal niet.

Reageer