Beantwoord

USB dongel instellen back-up bij de Box 14

  • 9 April 2024
  • 10 reacties
  • 116 keer bekeken

Weet iemand of een USB Dongel als Back-Up ingesteld kan worden op de KPN Box V14.

Ik kan het wel in de USB 2.0 poort in doen, maar krijg dan de melding dat het niet is geconfigureerd. Ik kan ook geen instellingen wijzigen.

 

Weet iemand dit?

Op de Box V10 was het heel simpel

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 11 April 2024, 15:49

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waar heeft u die dongel vandaan? Heeft u die zelf gekocht? Doet die het in een laptop wel?

Ik heb deze Dongel zelf gekocht, in de laptop werkt het wel in de modem niet

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @eddypatricia, op dit moment geldt voor de Box 14 het volgende:

De usb poorten kunnen gebruikt worden voor mobiel internet back-up met een dongel van KPN. Zie ook de meest recente informatie op de kennisbank: KPN Box 14: van specificaties tot instellingen

Hallo @eddypatricia, op dit moment geldt voor de Box 14 het volgende:

De usb poorten kunnen gebruikt worden voor mobiel internet back-up met een dongel van KPN. Zie ook de meest recente informatie op de kennisbank: KPN Box 14: van specificaties tot instellingen

@Jeroen van KPN als ik deze in de modem doe, krijg ik bij thuisnetwerk → mobiel back-up bij status ongeconfigugreerd te zien. Hoe kunnen we dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @eddypatricia, op dit moment geldt voor de Box 14 het volgende:

De usb poorten kunnen gebruikt worden voor mobiel internet back-up met een dongel van KPN. Zie ook de meest recente informatie op de kennisbank: KPN Box 14: van specificaties tot instellingen

@Jeroen van KPN als ik deze in de modem doe, krijg ik bij thuisnetwerk → mobiel back-up bij status ongeconfigugreerd te zien. Hoe kunnen we dit oplossen?

Misschien even in de modem-instellingen kijken en daar iets aanvinken @eddypatricia .

Als je een mobiel bekabeld aansluit op de modem en activeert binnen de modem moet je hetzelfde effect krijgen.

Werkt bij de V10 ook zo.

 

Reputatie 7
Badge +19

Het moet wel echt een KPN dongel zijn @eddypatricia, anders werkt het überhaupt niet op dit moment. Het betreft sowieso de KPN dongen die wij aanbiedenn via: https://www.kpn.com/zakelijk/kpn-een-mkb/4g-back-up

Reputatie 7
Badge +12

Het moet wel echt een KPN dongel zijn @eddypatricia, anders werkt het überhaupt niet op dit moment. Het betreft sowieso de KPN dongen die wij aanbiedenn via: https://www.kpn.com/zakelijk/kpn-een-mkb/4g-back-up

Zakelijk werken we niet met de V14 dus betwijfel of dat werkt.

Reputatie 6
Badge +5

Het moet wel echt een KPN dongel zijn @eddypatricia, anders werkt het überhaupt niet op dit moment. Het betreft sowieso de KPN dongen die wij aanbiedenn via: https://www.kpn.com/zakelijk/kpn-een-mkb/4g-back-up

Zakelijk werken we niet met de V14 dus betwijfel of dat werkt.

nee helaas werkt dat inderdaad nog niet op de V14.

afgelopen week een migratie gehad van een klant die over ging naar een zakelijk abonnement. de back-up dongle die hierbij geleverd was, even ter test in de V14 gedaan. maar helaas niet werkend te krijgen.

klant ging over van het 4gig abonnement naar een zakelijk 4gig abonnement. bij het zakelijke abonnement wordt een Fritzbox 5590 geleverd met een RJ45 SFP+ module erin.

Reputatie 7
Badge +24

bij het zakelijke abonnement wordt een Fritzbox 5590 geleverd met een RJ45 SFP+ module erin.

Daarbij werkt de dongel wel?

Reputatie 6
Badge +5

bij het zakelijke abonnement wordt een Fritzbox 5590 geleverd met een RJ45 SFP+ module erin.

Daarbij werkt de dongel wel?

 

pas als de dongle daadwerkelijk in de Fritzbox zit, dan krijg je een extra kopje “mobiel netwerk” te zien. hier kun je de dongle dan als back-up instellen.

Reageer