Beantwoord

Vervanging modem Experia Box V8

  • 27 December 2021
  • 5 reacties
  • 245 keer bekeken

Van een KPN medewerker in de chat begreep ik een paar uur geleden dat ik een nieuw modem kan aanvragen via de ‘Wifi Manager’ in ‘Mijn KPN’ (ter vervanging van mijn modem Experia Box v8 die kuren heeft. Alleen ECO/TV/Voice knipperen groen, de rest rood).

Ik heb dus geen internet/wifi en de KPN site werkt niet goed op mijn telefoon: ik kom steeds weer bij het inlogmenu uit.

Nu via mijn telefoon als hotpspot op de laptop, maar ik zie bij de ‘Wifi manager’ nergens de mogelijkheid om een nieuw modem ter vervanging aan te vragen. Hopelijk lukt het via deze weg wel.

Groet, Eskaa

icon

Beste antwoord door NHendriks 27 December 2021, 23:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Via de wifimanager zal je het hele stappenplan moeten doorlopen. Als de V8 echter kuren heeft en daardoor geen (stabiele) wifi-verbinding kan opbouwen dan zal dit stappenplan doorlopen niet echt een optie zijn, de wifimanager moet je namelijk doorlopen op de vaste verbinding. Zoals ik het nu begrijp is het modem toe aan vervanging.

Het snelste is om hiervoor te bellen met 0800-0402 (voor storingen 24/7 bereikbaar) waarbij je aangeeft dat het modem defect is. De medewerker aan de telefoon zal wat testen uitvoeren. Je zou hierbij ook aan kunnen geven dat je het via de Wifimanager al geprobeerd hebt maar dat dit niet gaat omdat je op jouw eigen verbinding geen internet hebt door dat kapotte modem.

Het kan ook hier via een moderator, vul hiervoor je profiel in. De kans is echter dat het wel wat langer duurt. Zoals ik zei, de snelste optie is om direct te bellen. Morgen een nieuw modem zal denk ik niet meer gaan maar woensdag zal zeker moeten lukken, afhankelijk van de drukte bij PostNL natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +20

Ojee @Eskaa, als ik het goed begrijp heb je op dit moment helemaal geen internet omdat je V8 z'n werk niet meer doet :slight_frown:

Is het je na het bericht van @NHendriks gelukt om 1 van mijn collega's aan de lijn te krijgen en is er nu dan ook een nieuwe Experia Box naar je onderweg? Of kunnen we je via deze weg nog verder helpen?

In het laatste geval, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Bedankt @NHendriks en @Maja_  

Het telefoon nummer van de klantenservice vond ik op dit forum (niet op de KPN site te vinden) en een écht mens aan de lijn bleek inderdaad de oplossing :-) Ter overbrugging kreeg ik ook nog wat extra bundel. Hopelijk kan ik morgen mijn nieuwe modem in ontvangst nemen!

Bedankt @NHendriks en @Maja_  

Het telefoon nummer van de klantenservice vond ik op dit forum (niet op de KPN site te vinden) en een écht mens aan de lijn bleek inderdaad de oplossing :-) Ter overbrugging kreeg ik ook nog wat extra bundel. Hopelijk kan ik morgen mijn nieuwe modem in ontvangst nemen!

Hallo @Eskaa , houd er rekening mee dat je bij het ophalen van het nieuwe modem direct je oude in moet leveren, anders krijg je de nieuwe niet mee, maar als het goed is, is daar duidelijk over gecommuniceerd met je.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah super dat het gelukt is @Eskaa :blush: