Beantwoord

Welk type FRITZ!Box levert KPN momenteel?

  • 28 April 2024
  • 11 reacties
  • 173 keer bekeken

Welk type fritz!box modem levert KPN momenteel bij het abonnement?

icon

Beste antwoord door DaveA 28 April 2024, 11:09

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Rob Velthuizen, heb je een glasvezelaansluiting of VDSL? Dan krijg je de FRITZ!Box 7590. Bij een pairbonding (2 VDSL aansluitingen gecombineerd tot 1) ontvang je de FRITZ!Box 7583.

Dank, nou zie ik dat KPN later dit jaar hun routers gaat vervangen door de 5590. Geldt dat dan ook voor deze? Of kan ik beter even wachten?

Reputatie 7
Badge +28

Als je persé het nieuwste type wil hebben, dan zou ik even wachten tot die geleverd wordt. 
 

Of je koopt zelf zo’n modem in plaats van huren bij KPN. 

Reputatie 4
Badge +4

De informatie in mijn eerste bericht hierboven had ik trouwens van de KPN website geplukt. En ik lees nu op het forum dat klanten ook de 7590 AX ontvangen i.p.v. de 7590. De 7590 AX is ook de FritzBox die ik op de bus heb. Dus als je liever de FritzBox 5590 hebt in verband met WiFi 6, de 7590 AX beschikt ook over WiFi 6.

Bij een pairbonding (2 VDSL aansluitingen gecombineerd tot 1) ontvang je de FRITZ!Box 7583.

Reputatie 7

Dank, nou zie ik dat KPN later dit jaar hun routers gaat vervangen door de 5590.

Waar heb je dat gelezen?

Reputatie 4
Badge +4

@wjb, ik zag Michel die informatie delen op deze pagina. 

Reputatie 7
Badge +24

Dank, nou zie ik dat KPN later dit jaar hun routers gaat vervangen door de 5590.

Waar heb je dat gelezen?

Bij zakelijke klanten word deze al geleverd dacht ik. Voor particuliere glasvezel klanten is het nu de 7590 AX zoals Dave al schrijft. En het is nog maar de vraag of dat in het kort gaat veranderen.

Reputatie 7

Dank, nou zie ik dat KPN later dit jaar hun routers gaat vervangen door de 5590.

Waar heb je dat gelezen?

Bij zakelijke klanten word deze al geleverd dacht ik. Voor particuliere glasvezel klanten is het nu de 7590 AX zoals Dave al schrijft. En het is nog maar de vraag of dat in het kort gaat veranderen.

Ik denk dat de 5590 er wel zal gaan komen al is het waarschijnlijk alleen als alternatief voor de V14 op 4Gbps abonnementen.

Reputatie 7
Badge +24

Bij zakelijke klanten word deze al geleverd dacht ik. Voor particuliere glasvezel klanten is het nu de 7590 AX zoals Dave al schrijft. En het is nog maar de vraag of dat in het kort gaat veranderen.

Ik denk dat de 5590 er wel zal gaan komen al is het waarschijnlijk alleen als alternatief voor de V14 op 4Gbps abonnementen.

Ik vraag me af in hoeverre dat model echt een alternatief voor de KPN Box 14 is. Want de LAN poorten zijn allemaal "maar" 1 gbit. Voor zakelijke gebruikers prima. Maar particuliere klanten willen graag een speedtest doen en zien dat ze 4 gbit halen. Dat kan niet op de 5590.

Als KPN hem via de Fiber poort aan zou sluiten, dan komt er wel een 2,5 gbit poort beschikbaar. Maar ook dat is nog geen 4 gbit op de speedtest.

Reputatie 7
Badge +9

De informatie in mijn eerste bericht hierboven had ik trouwens van de KPN website geplukt. En ik lees nu op het forum dat klanten ook de 7590 AX ontvangen i.p.v. de 7590. De 7590 AX is ook de FritzBox die ik op de bus heb. Dus als je liever de FritzBox 5590 hebt in verband met WiFi 6, de 7590 AX beschikt ook over WiFi 6.

De 7590 staat nog wel op de website van KPN en op dit forum vermeld, maar KPN kan de 7590 niet meer leveren. In plaats daarvan wordt de 7590 AX geleverd. Deze heeft ook WiFi 6, maar geen S0-bus.

Piet.

Reputatie 7
Badge +11

Van die S0-bus zal geen mens wakker liggen @Piet van der Vooren , de meesten weten niet eens wat een S0-bus is en geen mens zal deze bus dan ook missen.

 

Reageer