Beantwoord

Wil via Marktplaats een Experia Box 10 aanschaffen ivm 2.4 GHz, kan dat?

  • 29 December 2021
  • 14 reacties
  • 254 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

KPN wil mijn box12 niet omruilen voor een box10 .

Omdat ik geen 4.2 ghz kan instellen op de box12 (tbv mijn infraroodverwarming) wil ik bv. via marktplaats een gebruikte box10 kopen en deze installeren ipv van de box12.   De box 10 heeft nl wel 4.2 ghz mogelijkheid. Kan dit?

icon

Beste antwoord door Joep1965 29 December 2021, 11:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Voor ca € 30,00 heb je al een wifipunt die alleen de 2.4ghz heeft. Nu bestellen dan heb je em morgen in huis. Succes gegarandeerd!

Reputatie 7
Badge +24

De box 10 heeft nl wel 4.2 ghz mogelijkheid. Kan dit?

Dan moet je geen SuperWiFi's of Experia WiFi's van KPN hebben. Als je die hebt word het WiFi op de Experiabox v10 uitgezet.

KPN wil mijn box12 niet omruilen voor een box10 .

Omdat ik geen 4.2 ghz kan instellen op de box12 (tbv mijn infraroodverwarming) wil ik bv. via marktplaats een gebruikte box10 kopen en deze installeren ipv van de box12.   De box 10 heeft nl wel 4.2 ghz mogelijkheid. Kan dit?

Hallo @hjt het kan wel, maar mag officieel niet, je maakt je dan hoogstwaarschijnlijk schuldig aan heling.

De Experiabox wordt door KPN hoofdzakelijk in bruikleen verstrekt en dient na einde abo retour gestuurd te worden. Zakelijk worden er via de KPN website wel V10's verkocht, die zijn dan eigendom van bedrijven en zij mogen die box wel aanbieden, maar of dat in de praktijk gebeurt?  99,99% van de aangeboden boxen zijn van particulieren.

Dus weet waar je aan begint en op ondersteuning van KPN hoef je niet te rekenen.

 

 

KPN wil mijn box12 niet omruilen voor een box10 .

Omdat ik geen 4.2 ghz kan instellen op de box12 (tbv mijn infraroodverwarming) wil ik bv. via marktplaats een gebruikte box10 kopen en deze installeren ipv van de box12.   De box 10 heeft nl wel 4.2 ghz mogelijkheid. Kan dit?

Ja,Bij de v10 kan je 2.4 en 5 ghz wel scheiden inderdaad.

Je kunt er prima eentje tweedehands kopen.Mogelijk werkt hij niet meteen maar daar is een oplossing voor:Druk indien de v10 niet meteen werkt herstel+reset in tot de lampjes uitgaan,De v10 gaat nu de juiste software downloaden die nodig is voor dit type lijn.

Hallo @martijn197108 , ik schreef ook al eerder dan het kan, zie mijn reactie eerder binnen dit topic.

 

Hallo @martijn197108 , ik schreef ook al eerder dan het kan, zie mijn reactie eerder binnen dit topic.

 

Ja,Maar niet over de monteursreset.Die is benodigd als @hjt er een koopt die van telfort/kpn EEN MKB/NLeX/Youfone/Budget alles in 1 is geweest.

En als @hjt ondersteuning wil sluit hij gewoon de box 12 weer even aan.

En ik typ niet zo snel hé,Ik had je reactie nog eens niet gezien.

Hallo @martijn197108 , ik schreef ook al eerder dan het kan, zie mijn reactie eerder binnen dit topic.

 

En daarbij schrijven dat je dan waarschijnlijk aan heling doet, dit is pertinent onwaar ook al was de V10 eigendom van KPN, ga het niet meer uitleggen maar wettelijk is het zo klaar als een klontje, het kan, het mag en is niet strafbaar maar geheel legaal om die router via MP of andere weg te kopen en dan ben je ook 100% rechtmatig eigenaar geworden van de V10.

 

@hjt , Als je een router wil aanschaffen die doet wat je wilt, pak eennFritzbox, de 7490 (7590 is beter maar duurder) staat regelmatig voor hetzelfde geld te koop op MP en daar kun je veel mee en kan KPN ook niet knoeien met de instellingen als ze straks besluiten hetzelfde met de V10 te doen als de 10a en Box 12, het onmogelijk maken van de wifi banden een andere naam geven.

Hallo @Doornekamp33 die discussie ga ik niet meer aan met jou, want dat leidt toch tot niets. Ik blijf gewoon op mijn standpunt staan en KPN moet het tegendeel maar aantonen.

Ik ga niet recht praten wat krom is.

 

Hallo @Doornekamp33 die discussie ga ik niet meer aan met jou, want dat leidt toch tot niets. Ik blijf gewoon op mijn standpunt staan en KPN moet het tegendeel maar aantonen.

Ik ga niet recht praten wat krom is.

 

Dat is allang gebeurt hier op het forum, door een mod bevestigt dat het mag, dus zoek effe, dacht dat het @Maja_ was.

 als ze straks besluiten hetzelfde met de V10 te doen als de 10a en Box 12, het onmogelijk maken van de wifi banden een andere naam geven.

Ik heb van een KPN medewerker gehoord dat de v10 nooit OWL word(wat er dus met de v10A en box 12 is gedaan).

Als kpn er echt zo tegen was hadden ze het wel geblokkeerd,Zoals bij UPC/Ziggo.

Zelf heb ik ook 2 tv ontvanger gekocht voor 10 euro en dat werkt gewoon,Ik gebruik ze verder niet(liggen maar in een doos) maar het is dus niet geblokkeerd.

@martijn197108, Er word wel meer gezegt, eerst zien dan geloven.

De ene keer word de V8 omgeruild omdat ze verouderd zijn, de week daarop is die ineens prima en krijgt de vraagsteller geen nieuwer exemplaar maar moet maar aanklooien om de boel werkend te krijgen en wifi punten aanschaffen.

en de TV ontvangers kunnen geblokkeerd worden als je er meer tegelijk aansluit dan je er in je abonnement hebt, eigen ervaring bij Telfort.

Dan moet je een V9 kopen,Die krijgt een OWL update 100% zeker niet.Dat is namelijk technisch niet mogelijk(want hij heeft geen 5GHZ).

Nog beter op safe spelen, neem een fritzbox, simpel en beter op alle fronten.