Beantwoord

KPN Veilig foutmelding: 0

  • 10 February 2024
  • 12 reacties
  • 325 keer bekeken

Hi,

 

Sinds aantal dagen foutmelding 0. Ik heb wel verbinding, opnieuw opstarten en opnieuw installeren geprobeerd. Helpt niet. Hoe kan dit opgelost worden?

Gr Simone 

icon

Beste antwoord door Slaboon85 15 February 2024, 22:20

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +19

En wat gebeurt er als je kpn veilig er af haalt? Lukt het dan wel?

Het probleem met F-Prot KPN Veilig waarvan gezegd werd dat het opgelost is is helaas nog immer een probleem waarbij na een clean install van de F-Prot software op MacOS 14.3.1 de software blijft steken na het installeren van het package.


 

Na de installatie komt dit scherm te voorschijn. All Protection is off. Please log in. Na dat gedaan te hebben gaat de app verder met poging tot update om vervolgens weer met dit login scherm te komen. Onthou deze computer aanvinken helpt niet, je moet opnieuw inloggen en de verificatie code die naar de telefoon gestuurd wordt invoeren. Die wordt geaccepteerd en je blijft in een loopje zitten.
 

 Het icoontje van de KPN veilig virusscanner geeft iets meer informatie. Het inloggen in de applicatie hierboven lukt maar de virusscanner heeft nog immer geen subscription key.

Het helemaal de-installeren van de app. Ook weggooien van de gedownloade package en op de KPN Veilig webite de licensies intrekken en opnieuw een apparaat toevoegen (nadat die uiteraard gereboot zijn) de package downloaden en installeren en inloggen en…. dan heb je nog dezelfde situatie.

Download package met Chrome browser. Ingelogd gebleven op de kpn site met de Chrome browser. Die gebruik ik ook op een PC, waar deze software ook op sta.

Wellicht dat downloaden via Safari werkt. Wellicht werkt de Mac Versie alleen met safarie en een of ander vaag Safari cookie… Zou wel bizar zijn als het daaraan zou liggen. Veel mac gebruikers gebruiken andere browsers…

Laat ik eens proberen…

 


 

@Joep1965 helaas niet! 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Slaboon85 en welkom hier op ons forum :)

De situatie is nog steeds ongewijzigd? Om eerlijk te zijn kan ik dit ook niet meteen plaatsen en heb daarom navraag voor je gedaan. Zodra ik meer weet, laat ik je dat uiteraard via deze weg weten!

@Jan van KPN Hey Jan, ja nog steeds hetzelfde helaas. Ik wacht het af. Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Slaboon85 :)

Als je vanaf je computer naar veilig.kpn.com gaat of via je MijnKPN naar het stukje KPN Veilig kun je daar je licenties beheren. Dit zijn de apparaten die je geregistreerd hebt staan bij KPN Veilig. Als je daar het apparaat verwijdert en opnieuw toevoegt moet je deze melding niet meer krijgen. Laat je me weten of dit het probleem bij jou heeft opgelost?

Hi @Jan van KPN , het is opgelost! Wel met nog een tussenstap: eerst verwijderen van de kpn veilig app en opnieuw installeren en dan opnieuw registeren voor licentie. Dankjewel! 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Jan van KPN , het is opgelost! Wel met nog een tussenstap: eerst verwijderen van de kpn veilig app en opnieuw installeren en dan opnieuw registeren voor licentie. Dankjewel! 

Goed om te lezen @Slaboon85 en bedankt ook dat je hier nog even hebt laten weten wat voor jou de oplossing is geweest :) 

Reputatie 1

Lukt anno 2024 nog niet

heb een gratis exemplaar bij abonnement

 

ik vind oplossen van problemen bij kpn erg moeizaam en heb nog meer problemen nu ga ik hier echt weg bij kpn ik ga ff kijken hoe lang dut contract duurt

 

de groeten

 

gea

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Lukt anno 2024 nog niet

heb een gratis exemplaar bij abonnement

 

ik vind oplossen van problemen bij kpn erg moeizaam en heb nog meer problemen nu ga ik hier echt weg bij kpn ik ga ff kijken hoe lang dut contract duurt

 

de groeten

 

gea

 

 

Hoi @gea123, goedemorgen!

Ervaar jij dan ook foutcode 0 bij het gebruik van KPN Veilig? En heeft de oplossing die hier in dit topic wordt genoemd voor jou niet gewerkt? Dat wordt me niet geheel duidelijk. Hoe duidelijker je uit kunt leggen waar je precies tegenaan loopt, des te beter kunnen we je verder helpen.

Reputatie 1
  1. Op apple staat geen chrome
  2. hwt gaat niet om een netwerkverbinding
  3. De beveiliging van de kpn heeft geen update en direct krijg ik een waarschuwing hiervoor op de apple
  4. ik heb nog meer problemen zoals plotseling miet meer gebruik kunnen maken van een app tuya voor afstandbedienen apparatuur terwijl dit een paar maanden geleden gewoon goed ging!
  5. het is wel handig om klanten van tevoren in te lichten als er iets veranderd wordt zelf zit ik nooit aan de apparatuyr van kpn dus kan het niet van mijn kant komen

dit bedoel ik nou met kpn

bedankt

Toevallig dat ik even wilde kijken of ik een virus had. Daarbij merkte ik dat de KPN-veilig helemaal niet actief meer was :-( Met bovenstaande stappen heb ik het kunnen oplossen, maar het was goed geweest als KPN hierover een mail zou rondsturen aan gebruikers zodat ze zelf e.e.a. kunnen checken. Nu lijkt het mij toch een beetje KPN-niet-zo-veilig.

Reageer