Beantwoord

Kan ik mijn prepaid nummer nog heractiveren?

  • 11 April 2024
  • 7 reacties
  • 85 keer bekeken

Beste, Mijn mobiele nummer doet het niet meer. Ik weet niet meer sinds wanneer ik deze niet meer heb gebruikt. Is deze nog te heractiveren of is er teveel tijd voorbij? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door RBxx 11 April 2024, 13:45

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Jasmin89 , heb je al die tijd ook geen abonnement of prepaid gehad op dat toestel?

Sowieso wel handig om te weten: prepaid of abonnement

Ik heb prepaid gehad

Reputatie 7
Badge +9

Gebruiker @RBxx zegt in dit topic het volgende:

Hoe lang is het nummer niet gebruikt?  Langer dan 9 maanden?

Dan is het nummer waarschijnlijk al definitief gedeactiveerd.

Prepaid is een eenvoudig product met maar één belangrijke voorwaarde.

Een prepaid simkaart blijft onbeperkt geldig zolang je hem actief gebruikt. Je moet iedere 6 maanden iets van het tegoed gebruiken voor bellen, sms en/of internet. Na 5 en 6 maanden komt er een herinnering via sms. Na 6 maanden inactiviteit wordt het nummer eerst uitgaand geblokkeerd en dan heb je nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Doe je dat niet, dan wordt het nummer daarna volledig geblokkeerd en ook opgeheven. Dat is onherstelbaar.

.

Ik weet dus niet meer of het langer dan 9 maanden geleden is dat ik hem voor het laatst gebruikt heb. Kun jij dat nakijken? Het is een nummer wat ik voor mijn eenmanszaak gebruikte, toen ben ik mijn privé nummer steeds meer gaan gebruiken. Maar ik wil nu eigenlijk wel weer dat nummer actief hebben als het mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Jasmin89 

Kan je er zelf nog mee bellen? Zo niet, dan is het einde oefening.
Kan je nog gebeld worden op dat nummer? Dan kan je het nummer nog redden.

Na 9 maanden zonder actief verbruik is het helemaal over. Bij 6 maanden wordt eerst uitgaand bellen geblokkeerd en kan je alleen nog gratis nummers bellen en gesprekken en berichten ontvangen. Dan heb je nog 90 dagen om door opwaarderen het nummer te deblokkeren. Doe je dat niet, dan wordt het nummer daarna opgeheven. Dat is onherroepelijk.

Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?
https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid

Ik kan niet bellen of gebeld worden. Dan heb ik helaas pech denk ik. Toch bedankt.

Kan je nog 1244 bellen?

Ja, dan kan je opwaarderen met een bon uit de Primera, supermarkt, tankstation e.d.

Nee? Dan is het over en uit. 

6 maanden na laatste gebruik, dat is bellen mét verbinding, 4G (!) internet gebruiken, sms verzenden, gaat ie in 'slaapstand’. Je hebt dan nog 3 maanden om hem te redden d.m.v. een papieren opwaardeerbon. Doe je niks dan houdt het op. Het wordt dat gezien als een opzegging.

Reageer