Beantwoord

Kan niet bellen met prepaid vanuit Australie naar Nederland

  • 18 April 2024
  • 9 reacties
  • 67 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,


Ik probeer de Nederlanse alarmcentrale te bellen vanuit Australie maar dat lukt niet.

Er staan genoeg euros op m’n prepaid kaart
De telefoon staat op roaming
Ik waardeer de kaart elke 6 maanden op.
SMS ontvang ik wel

Kan iemand mij helpen aub? Wat gaat er mis?

Hartelijk dank! 

icon

Beste antwoord door Maritta 19 April 2024, 01:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Het snelste is om even te bellen met de KPN @Maritta 
Vanuit het buitenland is dat +31 6 1200 1200
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur. NL tijd

Reputatie 1

Goedemorgen Huistijger,
Daar gaat het juist om. Ik kan niet bellen met m’n prepaid kaart!

Reputatie 7
Badge +21

Dat vertelde je niet je had het alleen over een alarmnummer.
Maar bel je wel het nummer wat ik je gegeven heb? 
Probeer anders eens met een andere telefoon te bellen of dat wel lukt.

Reputatie 1

Ik had het wel bij het onderwerp bij vraag gezet. 
Nee ik kan niet bellen met mijn prepaid kaart. Andere telefoon is er niet. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Maritta ,

Zou je ook eens kunnen proberen je toestel op 2G/3G te zetten?
En zet je wel de landnummers ervoor? +31 of 0031?
 

En heb je al een ander mobiel netwerk geprobeerd? 

Alarmcentrale ANWB???

Niet toevallig een 0900 nummer of een 0800 ?

Ik denk dat er toch echt te weinig op staat. Bellen kost namelijk maar liefst € 2,55 per minuut. Dat betekent dat een tientje tegoed te weinig is. Ik zou er dan zeker € 25 op zetten. Zelfs dat is nog niet voor 10 minuten….

Enne, kan je niet met je of een Australische nummer naar Nederland bellen???

Ik waardeer de kaart elke 6 maanden op.

Hmm, doe je dat via de kpn website? Kreeg je geen foutmelding de laatste keer?

Het klinkt als of je a net te laat hebt opgewaardeerd. Als je dat in het buitenland doet terwijl je net 1 dag (...) over de 180 dagen na het laatste gebruik* zit werkt het zo niet meer. Dan moet er echt met een bon opgewaardeerd worden. Die kan alleen in een Nederlandse winkel gekocht. De koper kan dan even een foto van de bon met de code en instructies naar je mailen.

*verplicht gebruik is verbruik. Binnen 180 dagen na het laatste belletje (met verbinding), internet via 4G ! gebruik, sms versturen.

Reputatie 1

Hallo,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties. 

2G/3G lijkt het probleem niet op te lossen. Het landennummer zet ik er zeker voor. 

Het was geen 0900 of 0800 nummer. Het is een landline van de ANWB Alarmcentrale. 
Via de KPN prepaid app zie ik dat er 50euro op staat en ik heb keurig binnen de 6 maanden opgewaardeerd.

Uiteindelijk heb ik mijn australische plan aangepast zodat ik naar NL kan bellen. Dus het dillema is opgelost.

Maar ik had verwacht dat het geen probleem zou moeten zijn om met een KPN prepaid naar NL te kunnen bellen. Deze heb ik altijd aanstaan voor een eventueel noodgeval en SMS. Echter dat lukt dus niet. 

Bedankt nogmaals voor jullie reacties.



 

Ik had als je daar rondtrekt een Australisch prepaid kaartje genomen. Zal zeker ook goedkoper zijn met bellen. Want of je nou je hostel in Australië belt of naar Nederland (...) het kost met KPN NL prepaid € 2,55 per minuut. Met een Australisch nummer zal dat zeker minder zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Maritta! Fijn dat het dilemma voor nu opgelost is en super dat de community je al tips heeft gegeven. 😄

Als het met de Nederlandse prepaid niet lukt, dan kun je via het Australische nummer met ons bellen via +31 6 1200 1200 of ons een bericht sturen via Facebook of X
Dan kunnen mijn collega's daar nakijken waarom dit niet lukt en hopelijk is dat dan ook snel weer op orde. 🙂

Reageer