Updates

KPN Box 14: Update naar KPN Software V14.C.23.16.04

Categorie: Modems
KPN Box 14: Update naar KPN Software V14.C.23.16.04

We updaten de KPN Box 14 naar de nieuwste software. Dat is nu KPN Software V14.C.23.16.04. In deze Product update lees je wat er is verbeterd en veranderd.

 

 

Wat zit er in de update naar KPN Software V14.C.23.16.00?

  • Verbeterde stabiliteit op het gebied van wifi, IPv6 en het spontaan herstarten van het modem.
  • Nieuwe versie webinterface: Verbeterde topologie, inzicht in firewall instellingen, Ethernet Gast netwerk.
  • Power lampje brandt onterecht oranje/rood op de Box 14. Dat is opgelost.
  • De ‘Upgrade’ functie in de webinterface werkt. Dus als er een nieuwe update beschikbaar is, kun je zelf het moment kiezen om 'm uit te voeren door op die knop te drukken.
  • Oplossing voor DHCP client hostnames. Hierdoor werkten sommige aangesloten apparaten niet meer. (o.a. de Homey)
  • Gast- en/of Extra Wifi wordt niet meer uitgezet na een software update.

Let op:

  • Ouderlijk toezicht werkt niet meer in deze versie.

 

Wat zit er in de update naar KPN Software V14.C.23.16.04?

  • Bugfix voor een 5GHz wifiprobleem dat bij een kleine groep klanten voorkwam

 

Hoe weet ik of de update is uitgevoerd?

Je kunt zelf zien of jouw Box 14 voorzien is van de nieuwe softwareversie. Open een browser en ga naar http://mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254. Op de inlog pagina wordt de Firmwareversie weergegeven.

 

Wanneer krijg ik de update?

De volledige uitrol van de 16.00 is in de nacht van 22 op 23 januari.

De uitrol van de 16.04 is eind maart begonnen. Heb je deze nog niet, dan kun je deze via de upgrade knop in de webinterface binnenhalen.

Beste,

Helaas kan ik nu niet meer inloggen bij het modem admin panel met de gegeven wachtwoord wat op de achterkant van het modem staat, heb ook al geprobeerd wachtwoord te resetten en ook het modem zelf proberen te resetten. 

is dit een bekent probleem?

v14 

met vriendelijke groet 


Daar zou deze update geen invloed op moeten hebben gehad, @djtroj. Je geeft aan dat je resets geprobeerd hebt. Daaruit maak ik op dat die niet geholpen hebben. Kun je wat meer vertellen over wat je precies gedaan hebt? Daarnaast raad ik je aan om ook in de browser waarmee je probeert in te loggen, even de cookies te verwijderen en de cache te legen.


Bij mij is het modem inderdaad na de update ook weer stabiel, waarvoor dank!
Alleen het stukje Verbeterde topologie moet nog aan gewerkt worden en verbonden apparaten, dit werkt na de update helemaal niet meer. Zie topic:
https://forum.kpn.com/modems-123/na-de-update-v14-c-23-16-00-werkt-topology-verbonden-apparaten-niet-meer-harde-reset-helpt-niet-607641
Verder waren er nog wat andere visuele verbeteringen aangebracht, zag het goed uit.
Kortom, prima update!


Mijn collega @Maja van KPN heeft jouw topic opgepakt @SaltyBart. Het issue dat je hebt opgemerkt is dan ook doorgegeven aan de ontwikkelaars. 


Mijn collega @Maja van KPN heeft jouw topic opgepakt @SaltyBart. Het issue dat je hebt opgemerkt is dan ook doorgegeven aan de ontwikkelaars. 

Ja helemaal super, ik had het inmiddels gelezen!
Had ik het erbij gezet, zodat andere gebruikers zien dat het al in behandeling is 😇


Ik heb geen update en kan ook niet handmatig een update doen. Ik heb versienummer: V12.C.23.04.39

Ook heb ik alweer een paar weken problemen met de tv ontvanger. Beeld loopt vaak achter op geluid. Of het beeld stottert. Laatste dagen zijn de letters van gids en menu allemaal weer “rafelig” dus niet duidelijk. Klik ik op gids stopt de voorvertoning rechtsboven. Wil ik terug naar uitzending wordt beeld zwart voor 5 seconden, ook bij wisselen tussen zenders. Lijkt wel of het steeds slechter wordt.


Ik heb geen update en kan ook niet handmatig een update doen. Ik heb versienummer: V12.C.23.04.39

Dit is het update topic van de Box V14, het beste is voor je TV box probleem een los topic aan te maken.


Ik heb geen update en kan ook niet handmatig een update doen. Ik heb versienummer: V12.C.23.04.39

Ook heb ik alweer een paar weken problemen met de tv ontvanger. Beeld loopt vaak achter op geluid. Of het beeld stottert. Laatste dagen zijn de letters van gids en menu allemaal weer “rafelig” dus niet duidelijk. Klik ik op gids stopt de voorvertoning rechtsboven. Wil ik terug naar uitzending wordt beeld zwart voor 5 seconden, ook bij wisselen tussen zenders. Lijkt wel of het steeds slechter wordt.

Voor de tv-problemen kun je het beste een nieuw topic aan maken. Dan kan er gekeken worden naar een oplossing @Flyvliegt 

Deze product update voor de Box 14 is niet de plek hiervoor. 


Daar zou deze update geen invloed op moeten hebben gehad, @djtroj. Je geeft aan dat je resets geprobeerd hebt. Daaruit maak ik op dat die niet geholpen hebben. Kun je wat meer vertellen over wat je precies gedaan hebt? Daarnaast raad ik je aan om ook in de browser waarmee je probeert in te loggen, even de cookies te verwijderen en de cache te legen.

Het was idd een cookie probleem, thanx ik kan nu weer inloggen 


Geweldig die favorietenlijst die je niet lukt om te maken. Ik ben gestopt alles geprobeerd incl. fabrieksreset.  Ik stop met mijn pogingen en wacht op betere update.


Geweldig die favorietenlijst die je niet lukt om te maken. Ik ben gestopt alles geprobeerd incl. fabrieksreset.  Ik stop met mijn pogingen en wacht op betere update.

Welke lijst bedoel je? 


Ruiten doelt op deze TV+ update :)


Geen Topology meer in Thuisnetwerk !

hoe kan dit opgelost worden ?

 

 Ook verbonden apparaten blijft leeg

Admin: beide berichten samengevoegd


Wil je eens cookies verwijderen en cache legen, @Woudenbe? Ik ben benieuwd of het dan weer terugkomt.


@Erik van KPN

gedaan, “Cache Wissen en geforceerd verniewen” 

geen verandering.

Ik kan mijn posts niet editen….

 

Admin: klopt, dat kan in dit forumonderdeel niet, heb het dubbele bericht verwijderd


Hmmm, werkt het in een andere browser wel?


@Erik van KPN 

Ik heb het in Edge en chrome geprobeerd , ook in incognito mode

het werkt dus echt niet


Ik heb navraag gedaan, @Woudenbe.

Wat we zien is dat dit in sommige situaties voorkomt. Het probleem is dat in ieder geval één van je aangesloten apparaten dit veroorzaakt. En dan niet in de zin dat er wat met het apparaat aan de hand is. Maar het gaat dan mis bij het opvragen van het netwerkoverzicht. Als het netwerkoverzicht wordt opgevraagd door de webinterface kijkt die naar een response table. En soms bevat die tabel dan verwrongen informatie vanuit een van je apparaten, waardoor de webinterface vastloopt en niets meer laat zien. 

Je kunt achterhalen welk apparaat het is door alles los te koppelen en het een voor een weer aan te sluiten. Na elk apparaat check je dan de topologie weer. Zodra je dan ziet dat de topologie leeg blijft, dan weet je dat je het veroorzakende apparaat gevonden hebt. Maar, dat is wel veel werk. Dus als je de topologie niet regelmatig nodig hebt zou ik het gewoon laten voor wat het is, voor nu.

 

We gaan dit in een update verhelpen, maar is nog niet bekend wanneer die er is. 


Uit dit forum begrijp ik dat de update voor Box v14 al is uitgerold. Bij mij is nog steeds de oude software zichtbaar. Hoe kan ik de update wel krijgen ? zojuist opnieuw opgestart. geen veranderingen

 


Hoi @AdRo63 . Met wat geluk zit er ergens een update knop in je webinterface.  

En anders zou ik een harde reset proberen : https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box

 

nog even voor de zekerheid: Die box14 staat als eerste achter je glasvezelverbinding toch? Er zit geen eigen router tussen? 


Hoi @AdRo63 . Met wat geluk zit er ergens een update knop in je webinterface.  

En anders zou ik een harde reset proberen : https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box

 

nog even voor de zekerheid: Die box14 staat als eerste achter je glasvezelverbinding toch? Er zit geen eigen router tussen? 

Hallo,

 

Die is grijs. Ik probeer de harde reset

Geen eigen router. Direct aan glasvezel 

 

Dank


Ik heb navraag gedaan, @Woudenbe.

Wat we zien is dat dit in sommige situaties voorkomt. Het probleem is dat in ieder geval één van je aangesloten apparaten dit veroorzaakt. En dan niet in de zin dat er wat met het apparaat aan de hand is. Maar het gaat dan mis bij het opvragen van het netwerkoverzicht. Als het netwerkoverzicht wordt opgevraagd door de webinterface kijkt die naar een response table. En soms bevat die tabel dan verwrongen informatie vanuit een van je apparaten, waardoor de webinterface vastloopt en niets meer laat zien. 

Je kunt achterhalen welk apparaat het is door alles los te koppelen en het een voor een weer aan te sluiten. Na elk apparaat check je dan de topologie weer. Zodra je dan ziet dat de topologie leeg blijft, dan weet je dat je het veroorzakende apparaat gevonden hebt. Maar, dat is wel veel werk. Dus als je de topologie niet regelmatig nodig hebt zou ik het gewoon laten voor wat het is, voor nu.

 

We gaan dit in een update verhelpen, maar is nog niet bekend wanneer die er is. 

Dit is echt sinds de laatste update V14.C.23.16.00, de ene keer werkt het wel en de andere keer niet.
In een ander topic heeft maja_ dit opgepakt en doorgegeven, maar niet deze terugkoppeling gegeven.
Na de update V14.C.23.16.00 werkt topology & verbonden apparaten niet meer, harde reset helpt niet. | KPN Community
Tevens zijn de waarde van de aangesloten poorten ook niet goed.

Kan hier niet gewoon een hotfix voor gemaakt worden?, want het zijn geen sommige situates maar bij veel meer mensen.

Het ding is een beetje met de v14, het is een mooi apparaat en super snel!
Mijn oprechte complimenten hiervoor, KPN heeft daar echt een dik apparaat neer gezet in vergelijken met de concurrenten.

Echter, de laatste update heeft lang geduurd voor dat deze er was.
Bootloop 10x per dag enzv, diversen apparaten die niet werkte op de v14, modem was echt onbruikbaar.

Nu, met deze update is er een ander belangrijk onderdeel stuk.
Als dit weer zo lang gaat duren, dan is dat wel een probleem.
Door dit issue, kan je geen ip adressen reserveren enzv,

Een ander bedrijf, zoals Apple, Philips of Fritzbox zou gewoon een hotfix voor sit soort dingen maken.
Dit doen zo zodat mensen het product weer goed en snel kunnen blijven gebruiken.

Mag ik vragen waarom KPN het dit soort dingen niet doet ?


Hoi @AdRo63 . Met wat geluk zit er ergens een update knop in je webinterface.
​​​​

Met de oude versie werkte die knop nog niet, ik geloof dat ze dit wel gefixt hebben in de nieuwe versie.


I seem to be having a similar issue to @AdRo63.
The box shows firmware V14.C.23.12.02

Box 14 is connected directly to the fiber, tried rebooting, and restarting. I’m reluctant to factory reset as I have a few fixed IP allocations I don’t want to have to recreate.

The box still shows firmware V14.C.23.12.02.

I have some linux devices, so I am really keen to get this update working.


(Sorry voor het engels, mijn nederlands is heel slecht.)


The update is being rolled out in clusters, unfortunately you have to be patient until your modem gets it.