Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.24.03.00

Categorie: Wifipunten
SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.24.03.00

We updaten de SuperWifi 2 naar de nieuwste software. Dat is nu KPN Software SW2.C.24.03.00. In deze Product update lees je wat er is verbeterd en veranderd.

 

Wat zit er in deze update naar KPN Software SW2.C.24.03.00?

We zetten dezelfde software op de Box 12, V10A, V10, en de Experia Wifi en SuperWifi punten. Hierdoor werken deze onder water op dezelfde manier. Ook ziet op alle apparaten de webinterface er hetzelfde uit. We zijn bezig met de uitrol van deze KPN Software op de Box 12, en op de SuperWifi 2. 

In deze nieuwe versie van de SuperWifi 2 software zitten de volgende wijzigingen:

Verbeteringen

  • Nieuwere versie van de webinterface
  • Optimalisatie voor gebruik in stand-alone opstelling*
  • Aanvullende informatie toegevoegd als een wifipunt in ‘slave mode’ draait en een navigatieknop naar het ‘master apparaat’ toe
  • Extra wifi staat nu uit na een fabrieksreset
  • Aangesloten apparaten overzicht (topologie) is uit de ‘slave’ verwijderd. Hiervoor staat de juiste informatie in het ‘master apparaat’
  • Optimalisatie van topologie overzicht als een wifipunt in stand-alone als ‘master’ opereert
  • Herstart probleem verholpen wat soms na enkele dagen voorkwam
  • In een ‘slave wifipunt’ kan het wifi wachtwoord zichtbaar worden gemaakt
  • Doorstaptijd van 2.4Ghz backhaul naar 5Ghz verkort
  • Led feedback bij reset van het apparaat. Je ziet nu snel achter elkaar 5x de led rood knipperen om aan te geven dat de reset in gang is gezet.
  • Het serienummer van het apparaat staat nu ook op de loginpagina
  • Op de loginpagina is ook de actuele status van de led op het wifipunt te achterhalen als deze op een fysiek moeilijk zichtbare plaats staat

*De stand-alone modus van de SuperWifi 2 punten is nog niet officieel ondersteund, maar kan wel al functioneren. 


Huidige beperkingen

 

  • Oranje indicatie betekent normaal gesproken ‘wireless backhaul op 2.4Ghz’ of ‘ethernet backhaul op <1Gbps’. Op dit moment geeft een ethernet backhaul verbonden op 100Mbit nog geen oranje Led.
  • Specifieke situatie: Als je de SW2 punten in gebruik hebt in combinatie met een v12/v14 en je wil alleen gebruik maken van de wifi van de SW2. terwijl de wifi op de v12/v14 uit staat.
    • Dan worden wifi wijzigingen aan/uit voor de Gast- en Extra Wifi niet doorgegeven aan de SW2 punten. Hiervoor moet de wifi op de v12/v14 aan blijven terwijl de checkbox “exclusief bedraad aangesloten extenders” (bij tab wifisignaal) uitgevinkt staan.

 

Aanvullende informatie

Wil je weten wat er in het algemeen veranderd is voor SuperWifi met de nieuwe software, bekijk dan ook deze eerdere product updates:

 

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update gaat naar alle klanten met een SuperWifi 2 waar al de nieuwe KPN Software op draait. We zetten deze klanten in groepen om. Je kunt 'm ook zelf updaten door in te loggen op je SuperWifi 2, en op ‘upgrade je apparaat’ te klikken.

De nieuwe KPN Software is alleen beschikbaar voor SuperWifi 2 punten die aangesloten zijn in combinatie met een Box 12 of Box 14 die de KPN Software al heeft. Heeft je Box 12/14 de update nog niet, dan heeft je SuperWifi 2 hem ook nog niet. En krijg je deze update dus ook niet.

 

Wat merk ik van de update?

Niets, dit gaat automatisch. 

 

Moet ik zelf nog iets doen?

Nee. Mocht je, na de update, een probleem ervaren, herstart dan je SuperWifi 2. Dit is meestal voldoende om het probleem te verhelpen.

 

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen. Ook als je problemen ervaart. 

Heb je een probleem met de nieuwe software dat dringend is? Neem dan telefonisch contact op (0800-0402, tijdens kantooruren).

Ik heb

Software Version SGEJ1000060E

 

krijg ik die SW2 update dan ook?

Zo niet, hoe update ik de software op de v12 Box ?


Ik heb

Software Version SGEJ1000060E

 

krijg ik die SW2 update dan ook?

Zo niet, hoe update ik de software op de v12 Box ?

Nee, helaas. Zie KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.15.06 | KPN Community


geef nu eerste eens iedereen die de oude versie SGEJ1000060E de nieuwe software voordat je verder gaat met verder updaten


geef nu eerste eens iedereen die de oude versie SGEJ1000060E de nieuwe software voordat je verder gaat met verder updaten

Het een sluit het ander niet uit. Anders zouden alle mensen die al wél een SW2 hebben met nieuwe Software geen verdere updates krijgen. 

 

Ik heb

Software Version SGEJ1000060E

krijg ik die SW2 update dan ook?

Zo niet, hoe update ik de software op de v12 Box ?

Afwachten. Als jij verder alleen maar SuperWifi 2 aangesloten hebt, dan zit je in de goede groep. We zijn inmiddels, voorzichtig, begonnen met het updaten van klanten die Box 12 hebben in combinatie met alleen maar SuperWifi 2.


Ik heb nog steeds de V10 (zou zelfs beter werken dan de e box12), waarom niet versneld daar ook de laatste software, zodat ik mijn SW2 punten ook optimaal kan gebruiken. Jullie schrijven dat anders de andere box 12 gebruikers g een update krijgen, maar die hebben al een nieuwere versie. Ik nog helemaal niet. En de uitrol naar V10 staat volgens mij op los van nieuwe updates. Graag advies over V10 update, zodat ik ook de SW2 optimaal kan gebruiken


Ik zeg dat het een het ander niet uitsluit. We kunnen, en zijn, voor meerdere apparaten tegelijk bezig. Dus het uitbrengen van een update voor de SW2 staat verdere updates voor de Box 12 niet in de weg, en ook niet het verder werken aan de KPN Software voor de andere apparaten.

Voor de V10 specifiek heb ik eerder vanmorgen hier (op de laatste pagina) iets getypt wat je waarschijnlijk wel interessant gaat vinden, Ibbel.


Ik zeg dat het een het ander niet uitsluit. We kunnen, en zijn, voor meerdere apparaten tegelijk bezig. Dus het uitbrengen van een update voor de SW2 staat verdere updates voor de Box 12 niet in de weg, en ook niet het verder werken aan de KPN Software voor de andere apparaten.

Voor de V10 specifiek heb ik eerder vanmorgen hier (op de laatste pagina) iets getypt wat je waarschijnlijk wel interessant gaat vinden, Ibbel.

Gelezen, wordt dus aan gewerkt, wachten dat dan af


Hoe kan ik controleren of de superwifi2 van deze update is voorzien? Ik heb een box12 met de nieuwste software en 3 sw2 punten, helaas met inloggen op de box12 is geen topologie zichtbaar waardoor ik de sw2 niet kan inzien. Please help.


Hoe kan ik controleren of de superwifi2 van deze update is voorzien? Ik heb een box12 met de nieuwste software en 3 sw2 punten, helaas met inloggen op de box12 is geen topologie zichtbaar waardoor ik de sw2 niet kan inzien. Please help.

Geeft het tab-blad naast Topology (verbonden apparaten) wel informatie?

Eventueel eerst uitloggen en opnieuw inloggen op de Box12.

Je kunt ook proberen in te loggen op je SW2-punten. Dan moet je wel het ip-adres achterhalen. Het password is hetzelfde als van de Box12.


Beste @Rivellino2022 bedankt voor meedenken.

De tab 'verbonden apparaten' geeft niets weer, hij blijft maar zoeken. 

Helaas kan ik nu geen ip-adres achterhalen van de sw2.

 

Tips/trucs welkom 


Als u windows hebt kijk dan eens of ze met een eigen apparaat icoon oppoppen bij windows network als . Hier dan op dubbelklikken.

Ze zouden in de v12 ook te spotten moeten zijn binnen thuisnetwerk en dan DHCP en dan in de lease tabel kijken. Daar is het ip adres te achterhalen.

 

Die topologie die niet laadt is een bug die kpn moet oplossen.


Als u windows hebt kijk dan eens of ze met een eigen apparaat icoon oppoppen bij windows network als . Hier dan op dubbelklikken.

Dat ziet er dan zo uit:

 


Ik heb

Software Version SGEJ1000060E

 

krijg ik die SW2 update dan ook?

Zo niet, hoe update ik de software op de v12 Box ?

Zojuist viel even alles uit...en wat blijkt, alles is ge-update naar de laatste versie...wow, die Web UI interface van de box is zoveel sneller geworden.


Ik gebruik naar volle tevredenheid de Super Wifi 2 stand-alone zonder KPN modem/box.

De firmware is nu 3.00.31, en als ik op de firmware check/upgrade click in de web ui, dan is mijn Firmware up-to-date, dus ik krijg geen nieuwere firmware.

Mijn vraag is nu of mijn Super Wifi’s 2 ooit een update krijgt of niet?

 


Ik gebruik naar volle tevredenheid de Super Wifi 2 stand-alone zonder KPN modem/box.

De firmware is nu 3.00.31, en als ik op de firmware check/upgrade click in de web ui, dan is mijn Firmware up-to-date, dus ik krijg geen nieuwere firmware.

Mijn vraag is nu of mijn Super Wifi’s 2 ooit een update krijgt of niet?

Vast wel ooit. Maar als het nu zo goed werkt, waarom zou u dan willen?