Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.26.24 & 0.27.0

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.26.24 & 0.27.0

KPN TV+ Update februari 2024 #1

Firmware 0.26.24

 

Wat zit er in?

Deze update is voor de firmware en staat in het teken van audio. Er zitten verschillende verbeteringen in voor de geluidservaring. We zijn superbenieuwd wat de ervaringen gaan zijn met deze update! 

 

Verbeteringen in het geluid

  • Voorkomen van problemen waar het geluid en het beeld niet gelijk lopen (lipsync problemen).
  • Beter volumeniveau van stereo
  • Het geluidsniveau tussen tv-zenders en apps zoals YouTube en Netflix is minder groot

 

Verder in deze update

  • Verbeteringen in de werking van HDMI CEC, met name bij LG televisies
  • Oplossing voor wegvallende radio bij gebruik van Toslink
  • Diverse andere bug fixes

 

Toevoeging 4 maart 2024:

Firmware 0.27.0

We zien dat de 0.26.24 firmware een bug kan veroorzaken waarbij je TV+ Box continu terugvalt naar unicast. Dit kan zorgen voor trager zappen en een andere beeldkwaliteit. Herstarten lost dit tijdelijk op. Om deze bug permanent te herstellen hebben we deze nieuwe update. Verder zitten hier geen aanpassingen in. Vandaar dat we hem invoegen bij deze Product Update in plaats van een nieuwe.

 

Wanneer komt ‘ie?

Firmware 0.26.24 > deze is volledig uitgerold

  • Preselectie: 15 februari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 20, 21 en 22 februari

Heb je hem na 22 februari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Firmware 0.27.0

  • Preselectie: 4 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 7 maart

Heb je hem na 7 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Het zou echt een mooie mijlpaal zijn als de lipsync problematiek tot het verleden gaat behoren door deze firmware upgrade.


Het zou echt een mooie mijlpaal zijn als de lipsync problematiek tot het verleden gaat behoren door deze firmware upgrade.

Inderdaad dat zou echt geweldig zijn!

Ben benieuwd.


Het zou echt een mooie mijlpaal zijn als de lipsync problematiek tot het verleden gaat behoren door deze firmware upgrade.

Inderdaad dat zou echt geweldig zijn!

Ben benieuwd.

volumeniveau stereo?

ben benieuwd want alle volumes zijn te laag. niet alleen stereo.. 


gekke vraag : krijgen altijd dezelfde personen de eerste keer de update voor het testen? 


Ik ga m zo gelijk even testen


Na update problemen met Multicast kwam pas na een 2e herstart weer goed.

Hij schakelde namelijk meteen naar Live met kleine letters na installatie.

Na herstart werkt het weer maar hen nu op alle zenders dat er LIVE staat.

voorbeelden kanaal 14 en 538 en 25 even snel gekeken staat over LIVE

 

Het schakelen tussen netflix en vidoeland en weer terug naar TV is een verademing!

geen Discotheek meer


gekke vraag : krijgen altijd dezelfde personen de eerste keer de update voor het testen? 

Er staat dat het een willekeurige groep klanten betreft.

 


Mijn Geluidinstellingen staan trouwens op automatisch


Ik heb de update geïnstalleerd en geluid op automatisch gezet met soundbar en so far so good qua lipsync op alle zenders, ook de stereo kanalen. 

 

Is er ook iets aan het schokkerige terugkijken op sommige zenders gedaan , zoals tv noord? Want dat lijkt nu ook een stuk beter.

 

Admin: twee berichten samengevoegd


Vraagje aan de mensen die de update al hebben, mbt:

Het geluidsniveau tussen tv-zenders en apps zoals YouTube en Netflix is minder groot

Is het volume van de tv-zenders omhoog gegaan, of is het geluid van de app omlaag gezet, naar jullie idee?


Het geluid van de stereo zenders is zo te horen omhoog gegaan

Ps bij de stereozenders stond hier het geluid vaak op 15 bij mij. Dat kan nu op 10 net als bij de dolby 5.1 zenders 

 

Admin: twee berichten samengevoegd


Top bedankt. Dat ligt het volume dan ook meer gelijk straks met de apps van de tv zelf en andere aangesloten apparatuur (ga ik dan van uit)


gekke vraag : krijgen altijd dezelfde personen de eerste keer de update voor het testen? 

Nee

Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten.


Echt een mooie update .. lipsync problemen lijken opgelost en sterkte geluid is hetzelfde nu voor alle zenders . Nu nog dynamische framerate voor de streaming apps en het kastje is perfect voor mij


Ja echt een verademing dat je niet meer van standje disco naar standje gehoor apparaat gaat.

 

Enige wat mij opvalt is dat overal LIVE staat bij mij bij elke zender.

Heb dit op alle 3 me boxen


Enige wat mij opvalt is dat overal LIVE staat bij mij bij elke zender.

Als jij jouw TV+ Box op multicast ingesteld hebt staan dan hoort dat ook.


Enige wat mij opvalt is dat overal LIVE staat bij mij bij elke zender.

Als jij jouw TV+ Box op multicast ingesteld hebt staan dan hoort dat ook.

Ah haal ik dat dan door de war dacht juist altijd gezien te hebben dat als ik naar 538 ging dat er Live stond netzoals je naar een Radio zender gaat.

Maar dan zat ik er naast.

 

Maar bleef wel raar dat ik na de update bij 2 van de 3 boxen een 2e reset moest doen om weer Multicast te krijgen.


MennoG78 schreef:

Maar bleef wel raar dat ik na de update bij 2 van de 3 boxen een 2e reset moest doen om weer Multicast te krijgen.

Klopt. Ik heb, naar aanleiding van berichten op het forum, wel vaker het gevoel dat de upgrade procedure nog niet vlekkeloos verloopt en dat er soms instellingen verloren lijken te gaan.


De KPN TV+ app starte na de firmware update 3x opnieuw op en daarna draaide alles netjes door tot op heden.

Even geschakeld van TV/Radio zenders (los van deze update: zie ook al dat er getest wordt met multicast op div. radiozenders, top) en tussen Netflix, F1TV, RadioNED+ en TV en merkbaar dat stereo weer zoals voorheen harder door komt.

Ook de tekst aanpassing is gedaan bij de schermbeveiliging.

Schermbeveiliging -> Weergave -> Automatisch in standby  (was scherm uitschakelen)

Komende dagen blijven we het goed bekijken en beluisteren.


Sebas14 schreef:

zie ook al dat er getest wordt met multicast op div. radiozenders, top)

Die waren toch, net als op de "oude" TV ontvangers, altijd al multicast?


Nieuwe update gedownload, CNN was live vaak niet helemaal synchroon voor wat betreft lipsync, lijkt nu helemaal goed te zijn.


Sebas14 schreef:

zie ook al dat er getest wordt met multicast op div. radiozenders, top)

Die waren toch, net als op de "oude" TV ontvangers, altijd al multicast?

Nee, die zijn unicast en dat geeft de onnodige vertragingen.


Sebas14 schreef:

zie ook al dat er getest wordt met multicast op div. radiozenders, top)

Die waren toch, net als op de "oude" TV ontvangers, altijd al multicast?

Nee, die zijn unicast en dat geeft de onnodige vertragingen.

Kan jij eens een screenshot plaatsen van de data monitor op jouw FRITZ!Box terwijl je radio luistert?

Probeer daarbij zo weinig mogelijk andere dingen te doen.


Ik heb paar maanden geleden de geluid weergave op stereo gezet op aanraden van een reactie omdat ik steeds last had van lipsync. Moet ik na deze update de weergave op automatisch zetten?  Heb geen soundbar of wat dan ook. En waar vind ik ook alweer die optie?


Vraag mij af of deze update TV + Box verband houdt met wat mij overkomt. Op 6 Februari meldt KPN dat mijn tv-ontvanger aan vervanging toe is. De oude tv-ontvangers kunnen KPN's nieuwste software-updates met verbeteringen niet aan. Vanaf 19 maart 2024 werken deze niet meer. Ik volg het advies om die TV-ontvanger om te ruilen. Ik krijg een nieuwe ontvanger box plus bij behorende afstandsbediening thuis gestuurd. Die nieuwe afstandsbediening blijkt nu ineens niet meer met Infrarood, maar met Bluetooth te werken. Met als gevolg dat mijn Sonos soundbar die met mijn oude KPN IR afstandsbediening gewoon bediend kon worden, dat nu niet meer doet. KPN klantenservice gebeld en die bevestigen dit probleem en zeggen aan een oplossing te werken. Mijn vraag is dus of dit IR - Bluetooth probleem samenhangt met deze TV + Box update?