TV Ontvanger: Update naar HTML 5.182.201

TV Ontvanger: Update naar HTML 5.182.201

Interactieve TV Update januari 2024

HTML 5.182.201

 

Wat zit er in?

Op de ontvanger kun je alle beschikbare zenderpakketten en -opties zien en bestellen. We hebben het hier duidelijker gemaakt (met een oranje balk) wanneer er op een zenderpakket of -optie een actie is. Zowel in het overzicht, als in het detailscherm bij een pakket.

 

Verder enkele bugfixes bij het navigeren.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 13 en 16 januari
  • Uitrol: 23 en 25 januari

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De NMC is degene met het versienummer dat begint met 8. De HTML begint met 5. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

 

 

@PolarMonk Wat bedoel je precies? Dit topic is bedoelt specifiek voor vragen over en feedback op deze update. Deze update in dit topic gaat specifiek om de oudere type tv ontvangers en niet de Android Box. Daar zal een apart topic voor geopend worden. Vriendelijk verzoek is om de berichten ontopic te houden en bij individuele vragen een eigen topic te openen. 

Edit: Ik heb nu een aantal berichten van je verwijderd in dit topic, of ik humor heb of niet is niet is totaal niet relevant voor dit topic. Ik wil je nu voor de laatste keer wijzen op onze huisregels en je verzoeken je daar aan te houden. Dit voegt niets toe aan dit topic namelijk. 


Hier staat de update er al op. 


Hier staat de update er al op. 

Hier ook blijkt achteraf, maar wist het niet. Vandaar dat deze topic door mijn gestart is:

  1.  @Erik van KPN 

Helaas is de nieuwe NPO app nog steeds mega traag en loopt hij regelmatig helemaal vast op die app. Of zijn wij de enige met dat probleem. Kastje is er al voor vervangen maar zonder resultaat. Ik ben benieuwd of andere dat ook hebben bij het oude type ontvanger.


Helaas is de nieuwe NPO app nog steeds mega traag en loopt hij regelmatig helemaal vast op die app. Of zijn wij de enige met dat probleem. Kastje is er al voor vervangen maar zonder resultaat. Ik ben benieuwd of andere dat ook hebben bij het oude type ontvanger.

Hier ook, Videoland loopt ook nog wel eens vast na lang kijken, switchen van Videoland naar Netflix is ook een drama, na het afsluiten van Videoland is het de eerste 5 tot 10 minuten niet mogelijk om Netflix te starten. 

Ik denk dat de hardware (geheugen) de beperkende factor is en dat KPN, ondanks alle beloftes, hier niet meer actief mee bezig is en hier dus geen oplossing voor gaat komen. Ze willen tenslotte toch iedereen aan de TV+ hebben. 


@Jesper Spierenburg  en @j3roentje ik denk dat jullie met deze feedback het beste terecht kunnen in het topic over de nieuwe NPO app of een eigen topic voor kunnen aanmaken.


Helaas is de nieuwe NPO app nog steeds mega traag en loopt hij regelmatig helemaal vast op die app. Of zijn wij de enige met dat probleem. Kastje is er al voor vervangen maar zonder resultaat. Ik ben benieuwd of andere dat ook hebben bij het oude type ontvanger.

Hier ook, Videoland loopt ook nog wel eens vast na lang kijken, switchen van Videoland naar Netflix is ook een drama, na het afsluiten van Videoland is het de eerste 5 tot 10 minuten niet mogelijk om Netflix te starten. 

Ik denk dat de hardware (geheugen) de beperkende factor is en dat KPN, ondanks alle beloftes, hier niet meer actief mee bezig is en hier dus geen oplossing voor gaat komen. Ze willen tenslotte toch iedereen aan de TV+ hebben. 

Ja, en als je servicedesk spreekt ben je altijd de enige met dit probleem. Je zou zeggen dat je klanten wilt houden en een oplossing biedt.  De oplossing is een nieuw kastje, maar dan moet je wel even een duurder abonnement afnemen met functies die ik helemaal niet nodig heb.

Ik ben al zo'n 20 jaar klant maar een degelijk tv kastje geven is te veel van het goede. Het is overal zo, ziggo oid is niets beter, maar het is zo zonde van je naam. Zo'n kastje kost qua productie een paar tientjes. Dus neem een maand aan wat ik betaal per maand aan verlies en geef een werkend kastje. Hierdoor blijf ik een blije klant en dat levert op de lange termijn meer op dan kortzichtig geld innen met de kans dat je een klant kwijt raakt. 

Maarja, eer dat dat doordrinkt bij de mensen die keuzes mogen maken binnen zo'n groot bedrijf ben je zo jaren verder…

Dus KPN, ontwikkel een goede update of geef iedereen een nieuwe versie en ben zo een goed bedrijf. Of doe wat je altijd doet en dat is geld verdienen voor de aandeelhouders bovenaan laten staan. Laten we hopen op de goede keuze ;) 


@Jesper Spierenburg  en @j3roentje ik denk dat jullie met deze feedback het beste terecht kunnen in het topic over de nieuwe NPO app of een eigen topic voor kunnen aanmaken.

Haha, ja dat topic waar ze er ook al maanden niets mee doen bedoel je. Ik dacht wellicht leest iemand anders bij kpn dit wel omdat het over de software gaat. Hoop doet leven...


Helaas is de nieuwe NPO app nog steeds mega traag en loopt hij regelmatig helemaal vast op die app. Of zijn wij de enige met dat probleem. Kastje is er al voor vervangen maar zonder resultaat. Ik ben benieuwd of andere dat ook hebben bij het oude type ontvanger.

Hier ook, Videoland loopt ook nog wel eens vast na lang kijken, switchen van Videoland naar Netflix is ook een drama, na het afsluiten van Videoland is het de eerste 5 tot 10 minuten niet mogelijk om Netflix te starten. 

Ik denk dat de hardware (geheugen) de beperkende factor is en dat KPN, ondanks alle beloftes, hier niet meer actief mee bezig is en hier dus geen oplossing voor gaat komen. Ze willen tenslotte toch iedereen aan de TV+ hebben. 

Ja, en als je servicedesk spreekt ben je altijd de enige met dit probleem. Je zou zeggen dat je klanten wilt houden en een oplossing biedt.  De oplossing is een nieuw kastje, maar dan moet je wel even een duurder abonnement afnemen met functies die ik helemaal niet nodig heb.

Ik ben al zo'n 20 jaar klant maar een degelijk tv kastje geven is te veel van het goede. Het is overal zo, ziggo oid is niets beter, maar het is zo zonde van je naam. Zo'n kastje kost qua productie een paar tientjes. Dus neem een maand aan wat ik betaal per maand aan verlies en geef een werkend kastje. Hierdoor blijf ik een blije klant en dat levert op de lange termijn meer op dan kortzichtig geld innen met de kans dat je een klant kwijt raakt. 

Maarja, eer dat dat doordrinkt bij de mensen die keuzes mogen maken binnen zo'n groot bedrijf ben je zo jaren verder…

Dus KPN, ontwikkel een goede update of geef iedereen een nieuwe versie en ben zo een goed bedrijf. Of doe wat je altijd doet en dat is geld verdienen voor de aandeelhouders bovenaan laten staan. Laten we hopen op de goede keuze ;) 

Je kan gewoon verlengen naar de nieuwe abonnementsvorm, ben je vaak ook een paar euro goedkoper uit. 

Maarja, de TV+ ontvanger is mijns inziens ook nog steeds niet probleemloos. 


@Jesper Spierenburg  en @j3roentje ik denk dat jullie met deze feedback het beste terecht kunnen in het topic over de nieuwe NPO app of een eigen topic voor kunnen aanmaken.

Er zijn al zoveel topics over geweest, die bloeden allemaal dood zonder dat er een oplossing komt. Sinds de komst van de nieuwe Videoland app is het al drama.

Is dat misschien de reden dat KPN de TV+ te vroeg en overhaast op de markt hebben gebracht. Dat de oude ontvangers technisch gezien aan hun max zitten en gewoon niet optimaal werken met de nieuwe, huidige apps? Er was de angst om klanten te verliezen dus die maar binden aan een nieuw contract met een ontvanger die nog lang niet uit ontwikkeld was.