Beantwoord

Beeld loopt vast via de Viaplay App, maar niet als ik via de Smart TV kijk

  • 4 January 2024
  • 14 reacties
  • 1016 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Zijn er meer mensen die last hebben dat het beeld af en toe vast loopt/vertraagd  bij het gebruik van de viaplay app van KPN. Had het vorige week al een keer bij het kijken van een voetbalwedstrijd en ook gisteren bij het Darts gebeurde het weer.

Het zit echt in de app van KPN volgens mij, want ik heb de problemen niet wanneer ik gebruik maak van Google TV of via de Viaplay App van de smart TV.  Opties genoeg om Viaplay te kijken dus, maar zou ook leuk zijn als het via de app via KPN TV+ box gewoon goed werkt.  De box is verbonden via ethernet kabel. Ik heb geen Viaplay via KPN overigens maar ga toch vanuit dat dat het verschil niet zal maken.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 6 January 2024, 16:05

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @RobvdPoel

Hmm, gek dat dit alleen op de Viaplay app via de TV+ Box gebeurt. 

Hoe gaat het met andere apps op de TV+ Box? Netflix of Youtube bijvoorbeeld, lopen die wel soepel door? 
Herstart voor de zekerheid de TV+ Box door hem van het stroom te halen, 2 minuten te wachten en weer aan te sluiten. Ik ben benieuwd of het daarna wel goed gaat met het beeld. 

Mocht dat niet werken, dan ben ik ook benieuwd of de internetkabel rechtstreeks naar je modem toe gaat of dat er nog andere apparaten tussen zitten.

Reputatie 7
Badge +20

@RobvdPoel 

 

Resetten van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) gaat heel erg makkelijk.

Zet hem aan.

Houd de kpn toets rechtsboven op de ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies dan voor opnieuw opstarten.

 

Tijdens de F1 merkte ik ook dat de app van ViaPlay niet echt soepel loopt.

Eruit en daarna er weer in hielp altijd. 

 

Reputatie 5
Badge +5

Bij netflix of Disney+ . Ja wel eens dat een aflevering moeizaam opstart, dat je alleen het geluid hoort maar nog geen beeld ziet. Maar niet tijdens het kijken naar een aflevering. Internetkabel gaat rechtstreeks naar modem. 
De kpnbox gaat elke avond van de stroom af overigens. Dus die twee minuten optie   hoef ik niet te proberen. Maak inmiddels weer gebruik van Apple TV . Daar stream ik all apps op nu. Zover mogelijk(kpn app is daar niet beschikbaar).

Zonder problemen.  

Reputatie 7
Badge +20


De kpnbox gaat elke avond van de stroom af overigens. 

 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) houd er niet echt van om van de spanning (volksmond stroom) af gehaald te worden.

Dan krijg je ook vaak een foutmelding bij het opstarten.

Beste is om hem gewoon stand-by te zetten. 

Reputatie 5
Badge +5


De kpnbox gaat elke avond van de stroom af overigens. 

 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) houd er niet echt van om van de spanning (volksmond stroom) af gehaald te worden.

Dan krijg je ook vaak een foutmelding bij het opstarten.

Beste is om hem gewoon stand-by te zetten. 

Nog geen foutmelding gezien. Dat kan ook komen omdat ik het kastje vaak eerst aan zet en daarna pas de tv.  Stand-by kan wel het beste zijn maar ik zie liever geen apparatuur aan staan in de nacht als het niet nodig is. Hoe weinig het ook kost. Heb namelijk meer van dergelijke apparaten.

Reputatie 7
Badge +17

Check. Lukt het je om de ontvanger één avond niet van de stroom af te halen en op stand-by te zetten? Puur om te testen hoe het dan met de stream gaat. Ik ben benieuwd of dat invloed heeft. 

Blijft de stream ook hangen op het moment dat je deze net aan hebt gezet, of gebeurt dit heel willekeurig?

Reputatie 5
Badge +5

Check. Lukt het je om de ontvanger één avond niet van de stroom af te halen en op stand-by te zetten? Puur om te testen hoe het dan met de stream gaat. Ik ben benieuwd of dat invloed heeft. 

Blijft de stream ook hangen op het moment dat je deze net aan hebt gezet, of gebeurt dit heel willekeurig?

Dat gebeurt willekeurig. En voornamelijk bij Viaplay. Heb het niet bij een andere streaming als ik serie kijk of zo. De laatste keer bij de darts finale van afgelopen woensdag . Nou was ik niet de enige heb ik begrepen. Maar geen hapering maar gezien toen ik was overgeschakeld naar de Viaplay app van Google tv. Dat is toch lastig te verklaren soms, waarom de ene wel zoveel problemen heeft en de ander niet. Ben eigenlijk van plan om Viaplay via de Apple TV te kijken voortaan maar wel de Viaplay app van kpn ook nog wel een keer testen. Ik zal de kpn box op stand-by laten staan voor een week. En dan een paar voetbal wedstrijden kijken en zien of de haperingen wegblijven. Competities komen volgend weekend weer op gang. Dus daarna kom ik er op terug. 

Reputatie 7
Badge +17

Helemaal goed, dank dat je het wilt testen! Ik ben ook benieuwd waar dit verschil nu vandaan komt, dus ik wacht je bevindingen af. 🙂

Reputatie 5
Badge +5

Helemaal goed, dank dat je het wilt testen! Ik ben ook benieuwd waar dit verschil nu vandaan komt, dus ik wacht je bevindingen af. 🙂

Gisteravond Bayern-Hoffenheim gekeken, geen problemen. Vanmiddag Chelsea-Fulham ook geen problemen.

Daarna Augsburg-Leverkusen, wel een keer een hapering, paar seconden, en later nog een, toen was het beeld helemaal slecht, duurde ook niet zo lang.

Blijft een lastig iets denk ik, waar het vandaan komt,  zou zomaar in de stream kunnen zitten van de betreffende wedstijd bijvoorbeeld.  Heb sinds kort weer apple tv, dus daar ga ik toch weer naar uitwijken.

Opties genoeg gelukkig om streamingsdiensten te bekijken.  Ik ga nog wel wedstrijden kijken via apple tv, via viaplay.  Kijken hoe het daar gaat. Beter verwacht ik, heb het wel vaker gehad, apple tv, en constateerde toch dat de streaming dan beter was bijvoorbeeld, ook bij het kijken naar F1. Ik geef nog even een reactie als ik een paar wedstrijden via Apple TV heb gekeken, zeker als ik daar ook problemen heb met de stream:-) 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat je andere opties hebt en inderdaad, ik kan ook niet achterhalen waar dit nu vandaan komt. 😕 Dus ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het met de Apple TV gaat. Als het daar soms ook hapert/het beeld slecht wordt dan weten we in elk geval zeker dat het aan de stream zelf ligt. 

Reputatie 5
Badge +5

Fijn dat je andere opties hebt en inderdaad, ik kan ook niet achterhalen waar dit nu vandaan komt. 😕 Dus ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het met de Apple TV gaat. Als het daar soms ook hapert/het beeld slecht wordt dan weten we in elk geval zeker dat het aan de stream zelf ligt. 

Twee wedstrijden gekeken via apple tv 4K, geen problemen met het beeld, wel bij de tweede wedstrijd wat haperingen in het geluid,heel kort. Heb gekeken met een koptelefoon op, dan valt je meestal iets meer op qua geluid. Anders merk je het niet eens waarschijnlijk.  Toen ik het start bericht hier plaatste had ik gewoon dat het viaplay beeld vast liep, dan moest ik echt even opnieuw verbinding maken om verder te kunnen kijken. Dat heb ik niet meer gehad gelukkig. Blijft lastig om te vergelijken je maakt per apparaat meestal gebruik van andere apps met hun eigen specificaties denk ik.  Opties genoeg gelukkig. Dat maakt het soms weer lastig, het liefst zou je alles ineen willen gebruiken, met 1 afstandsbediening, en via 1 apparaat, maar je wilt ook het beste beeld en geluid:-) Luxe “problemen” ik weet het. 

Reputatie 7
Badge +17

Ja ik ken het. Ik heb kortgeleden een Chromecast gekocht met een afstandsbediening. Wereld ging voor me open! Allemaal apps openen met 1 knop en niet meer m'n telefoon onder m'n kat vandaan peuteren om dingen te regelen. Dus 1 afstandsbediening voor alles zou super zijn. Wie weet wat de toekomst brengt! 

Fijn dat het voor nu goed gaat in elk geval. Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen of vragen hebben, maak gerust een nieuw topic aan!

Reputatie 5
Badge +5

Ja ik ken het. Ik heb kortgeleden een Chromecast gekocht met een afstandsbediening. Wereld ging voor me open! Allemaal apps openen met 1 knop en niet meer m'n telefoon onder m'n kat vandaan peuteren om dingen te regelen. Dus 1 afstandsbediening voor alles zou super zijn. Wie weet wat de toekomst brengt! 

Fijn dat het voor nu goed gaat in elk geval. Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen of vragen hebben, maak gerust een nieuw topic aan!

Komt goed! 

dit probleem heb ik ok 

Reageer