Beantwoord

Chromecast met afstandsbediening geeft bij openen KPN tv app aan dat ik niet met mijn netwerk ben verbonden

  • 1 April 2024
  • 9 reacties
  • 61 keer bekeken

Ik he een chrome cast nieuw type met afstandsbediening.  De app downloaden gast prima instaleren ook allen bij aanmelden krijg ik de melding dat ik op mijn eigen netwerk moet zitten.  Op mijn mobiel werkt het prima. Hoe los ik dat nu op. 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 3 April 2024, 14:25

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Kan jij in de app op jouw telefoon naar de zender BBC One kijken terwijl jouw telefoon thuis via de wifi verbonden is?

Reputatie 7
Badge +20

@hussel upgrade 

 

Zie ook deze topic voor wat informatie, ook over de KPN iTV app.

Reputatie 7

Zie ook deze topic voor wat informatie, ook over de KPN iTV app.

Maar dat is mijns inziens een ander issue.

@hussel upgrade wil gewoon gebruik maken van de smart-TV app op een Chromecast Google TV en dat moet thuis gewoon probleemloos werken.

Meestal is in zo'n situatie de administratieve koppeling tussen het TV abonnementsnummer en het IP adres verloren gegaan. Dit is vast te stellen door te kijken of je op een tablet of telefoon wel of niet naar BBC One kunt kijken terwijl die tablet of telefoon via wifi met jouw netwerk thuis verbonden is.

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook deze topic voor wat informatie, ook over de KPN iTV app.

Maar dat is mijns inziens een ander issue

 

Nee, niet als je iets gescrold had en dat bedoelde ik natuurlijk.

Dit deel, de tip van @PeterG 

------------------------------------------  

Ja. Wel eerst thuis ook een browser erop zetten. 

Ik gebruik TV BRO. Daarin werkt de website http://tv.kpn.com ook op locatie. 

De app van kpn itv kun je op Landal niet gebruiken. Veel andere wel.

--------------------------------------------   

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @hussel upgrade, ik denk ook graag mee. 

Gebruik je de Chromecast met afstandsbediening wél thuis en dus op je eigen KPN netwerk? Die werkt namelijk alleen thuis. Mocht dat wel zo zijn, zou je dan antwoord willen geven op onderstaande vraag? 

Kan jij in de app op jouw telefoon naar de zender BBC One kijken terwijl jouw telefoon thuis via de wifi verbonden is?

 

Reputatie 7

Zie ook deze topic voor wat informatie, ook over de KPN iTV app.

Maar dat is mijns inziens een ander issue

 

Nee, niet als je iets gescrold had en dat bedoelde ik natuurlijk.

Dit deel, de tip van @PeterG 

------------------------------------------  

Ja. Wel eerst thuis ook een browser erop zetten. 

Ik gebruik TV BRO. Daarin werkt de website http://tv.kpn.com ook op locatie. 

De app van kpn itv kun je op Landal niet gebruiken. Veel andere wel.

--------------------------------------------   

Met alle respect @joop2011 , maar dat is toch een onzinnig voorstel voor het thuis gebruiken van een Chromecast Google TV. De gebruiksvriendelijkheid TV kijken binnen een browser op een Chromecast Google TV is echt ver te zoeken. Dat je die tijdelijk even in een Landal Greenpark gebruikt is tot daar aan toe, maar dat ga je thuis toch niet doen.

 

P.S.

Jouw link van Hussel upgrade, heeft er volgens mij niets mee te maken.

Wat wil je hiermee aangeven of zeggen? 

Ik heb helemaal geen link geplaatst over een Hussel upgrade, ik mention enkel @hussel upgrade want dat is toch de topicstarter.

Reputatie 7
Badge +20

@wjb

Waarom weer zo negatief?😣

Er zit toch een hele goede oplossing in.

Niet reageren was in dit geval echt veel beter geweest. Echt waar. 😣

Ik laat het hier bij. 😓

 

Bij mij is het glas altijd half vol.😉

 

En dat 2de, dat had ik al lang weggehaald.

Mijn excuus voor dat deel, dat was inderdaad een fout van mij.

Vreemd dat jij dat nog zag, want het is bijna een uur geleden al weggehaald door mij. 

Reputatie 7

Waarom weer zo negatief?😣

Er zit toch een hele goede oplossing in.

Er is helemaal niets negatiefs aan, jij interpreteert het als negatief.

Mij zal je niet een slechtwerkende work-around zien adviseren. De enige oplossing voor het issue dat @hussel upgrade ervaart is het herstel van de koppeling tussen het TV abonnement en het IP adres en daar zal KPN voor moeten zorgen.

Reputatie 7
Badge +24

Fijn om te zien dat jullie zo betrokken zijn bij het oplossen van de vraag van de topic starter. 

We wachten rustig het antwoord af van @hussel upgrade op de gestelde vragen:

Gebruik je de Chromecast met afstandsbediening wél thuis en dus op je eigen KPN netwerk? Die werkt namelijk alleen thuis. Mocht dat wel zo zijn, zou je dan antwoord willen geven op onderstaande vraag? 

Kan jij in de app op jouw telefoon naar de zender BBC One kijken terwijl jouw telefoon thuis via de wifi verbonden is?

 

 

Reageer