Beantwoord

Spotify opzeggen lukt niet via KPN en niet via Spotify

  • 8 February 2024
  • 10 reacties
  • 152 keer bekeken

Beste, 

 

Sinds 5 oktober is mijn KPN abonnement omgezet waarbij Spotify premium is vervallen. Echter ontvang ik nog wel iedere maand een ‘online aankoop’ van Spotify premium op het KPN factuur. Spotify premium is echter niet meer actief (account is automatisch omgezet naar gratis account).

KPN geeft aan dat het bij Spotify moet worden opgezegd en Spotify geeft vise-versa aan. In Mijn KPN staat er geen Spotify premium aan, en in Spotify ook niet. Dat lijkt dus goed te gaan, maar er volgt wel iedere maand een factuur van...

Conclusie is dat ik iedere maand betaal voor een service die ik niet krijg, en ik die zelf nergens kan opzeggen. Na meerdere keren contact te hebben gezocht met de klantenservice ben ik er wel klaar mee om van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Wie kan mij helpen om dit vinkje uit te zetten? 

 

Gezien de hoeveel meldingen op dit forum met hetzelfde probleem hoop ik dat er een spoedige oplossing komt.\

 

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 12 February 2024, 10:15

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Welkom op de community @WillyDod. Als het geen onderdeel is meer van het abonnement zou je er ook niet meer voor horen te betalen natuurlijk. Daar lijkt iets mis te gaan. Wat precies kan ik zo niet zeggen, want op je profiel staan geen gegevens. Je kunt dat volledig invullen en een seintje geven, dan weet ik dat ik met je mee kan kijken. Het kan ook telefonisch (0800-0402) bekeken worden, al klinkt het alsof het daar nog niet gelukt was.

de belangrijkste gegevens ingevuld in mijn profiel.

Zoals al gezegd, is na de omzetting van mijn abonnement  op 5 oktober Spotify uit het abonnement gehaald. Is ook per mail bevestigd.   Op de nota van 25 november stonden online aankopen, welke voor mij onbekend zijn en na bellen met de klantenservice is dit op de nota van 25 december  gecorrigeerd. Echter stond er meteen ook weer een nieuwe online aankoop op de nota.  Weer gebeld en toen werd er gezegd, dat ik bij spotify moet zijn. Dat is niet zo eenvoudig Je kunt daar alleen maar alles online doen in je account. Echter ik heb GEEN account, want ik maak GEEN gebruik van spotify.  En toen kwam de rekening van 25 januari en wederom staat er een online aankoop op.  Hoe kan het nou gebeuren, dat ik voor iets betaal, via KPN waarvoor ik NOOIT opdracht heb gegeven en GEEN gebruik van maak. DAT VIND IK NOG HET MEEST BIJZONDERE AAN DEZE ZAAK.  Ik heb mijn rekening voor mijn abonnement nu betaald zonder de online aankoop. Maar ja nu wordt er weer gedreigd met extra kosten, als de nota niet voor een betaalde datum geheel voldaan wordt.

Mijn dringende verzoek is, om deze zaak op te lossen.

Reputatie 7

Met die gegevens zie ik Spotify inderdaad op de factuur staan, maar het is niet meer actief bij het abonnement. Ik heb een melding naar een andere afdeling gestuurd zodat zij dit voor ons kunnen bekijken. Als ik daar een terugkoppeling op heb deel ik die met je.

Reputatie 7

Ik heb een terugkoppeling gekregen @WillyDod, Spotify stond achter de schermen nog ergens aan. Dat is nu stopgezet en daarmee zal de facturatie ervan ook stoppen. Het kan zijn dat het nog wel op de komende factuur staat, dat is dan de laatste keer. Daarna kunnen we kijken naar het precieze bedrag dat nog vergoed moet worden.

Jasper ik heb even gewacht met reageren, omdat ik de nieuwe nota verwachtte. En die heb ik nu binnen gekregen. En ja hoor…………….wederom het bedrag voor online aankopen van € 10,99 in rekening gebracht.  Tot nu toe heb ik recht op teruggaaf van nog 3 x € 10,99, wat mij teveel ( en ten onrechte)  in rekening is gebracht. Zou het dan ook heel erg op prijs stellen, als het bedrag van € 32,97 met de eerst volgende nota gecorrigeerd zou kunnen worden.   Je reactie zie ik graag tegemoet.

Reputatie 7

Dat het nog op deze factuur zou staan was verwacht inderdaad, dit zal de laatste keer zijn daarvoor. Op de volgende factuur wordt dat bedrag van de afgelopen 3 maanden in mindering gebracht.

Nou ik ben heel erg benieuwd🤔  ik geloof het pas, als het echt zo ver is, dat ALLEEN mijn reguliere abonnement gelden in rekening worden gebracht. Zonder andere  onverklaarbare kosten.

Reputatie 7

Dat snap ik Willy, na zo lang en al vaker gehoord te hebben dat het stopt wil je het zelf kunnen zien. Ik ga er vanuit dat Spotify van de factuur is volgende maand, afgezien van de vergoeding natuurlijk.

Beste Jasper,

Het lijkt erop, dat de missie is gelukt, Vorige week een abonnement nota van KPN gehad met alleen mijn afgesproken maand kosten, minus de correctie van voorgaande maanden en ZONDER aankoop bij Spotify.  Dus ik ben blij hiermee.  Hopelijk blijft het vanaf nu goed gaan.  Ik ben er nog niet helemaal gerust op. Sorry, maar gevalletje van te vaak bij de neus genomen zijn, waardoor het vertrouwen erg beschadigd is.;-(   Toch wil ik je bedanken voor je inzet, dat dit resultaat nu is behaald.  Fijne avond.

Reputatie 7

Na je eerdere ervaringen is dat heel logisch natuurlijk. Ik vertrouw de collega's die Spotify voor jou en mij gestopt hebben, dus ik verwacht dat het hiermee afgesloten is. Maar zoals gezegd snap ik je terughoudendheid ook. Ik ga er vanuit dat het nu goed gaat, en dat we het vertrouwen wat herstellen daarmee.

Reageer