Beantwoord

Spotify Premium omzetten naar Family na eerste maand

  • 21 April 2024
  • 6 reacties
  • 43 keer bekeken

Afgelopen maand heb ik Spotify Premium geactiveerd. Vanaf vandaag kon ik eindelijk upgraden naar Family. Tot mijn grote verbazing moet ik nu nog een maand Spotiy Premium behouden en dan pas ga ik over naar Family.

Waarom kon ik niet eerder aangeven dat ik met ingang vanaf vandaag over wil stappen naar Family?

Dit is toch vreemd? Wanneer ik direct een abonnement bij Spotify afsluit is de upgrade wel direct actief. Wat is dan nu het voordeel van het laten lopen van het abonnement via KPN? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 21 April 2024, 18:43

Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Vandaag kon ik eindelijk mijn Spotify abonnement aanpassen. Al die tijd was de optie voor aanpassen geblokkeerd. NU heb ik hem aangepast naar Family en moet ik tot mijn grote verbazing alsnog WEER een maand wachten voordat Family actief wordt.

Dat is toch vreemd?

 

Wanneer je klant wordt van KPN en Spotify premium activeert, zit dus sowieso TWEE maanden aan premium vast. Eerder kun je NOOIT upgraden?

 

Admin: samengevoegd met eigen topic [origineel topic]

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @John van den Bos ,

 Wat is dan nu het voordeel van het laten lopen van het abonnement via KPN? 

Heb je zowel internet-thuis van KPN alsmede een mobiel abonnement bij KPN? 
 

Dan kun je in aanmerking komen voor Combivoordeel als je dat nog niet hebt op een entertainmentpakket. 

https://www.kpn.com/combivoordeel/entertainmentkorting.htm

 

Ik ben het met je eens dat het sneller had gekund als je in eerste instantie goed geïnformeerd was. Maar aan de regels van Spotify kunnen wij niets veranderen. Het is Spotify die bepaalt dat het minimaal een maand afgenomen moet worden en dat je nu per maand betaalt in plaats van per dag. Daarin kunnen wij dus niet flexibeler in zijn, hoe graag we ook willen.

Maar fijn om te horen dat het inmiddels werkt!

Het is niet alleen dat je minimaal een maand klant moet blijven. Ik had afgelopen maan premium, ik kon dit vandaag aanpassen (dus of opzeggen of family van maken). Had ik voor opzeggen gekozen dan was het direct geregeld en was het abonnement beëindigd. Maar nu koos ik voor family en duurt het een maand voordat het wordt omgezet. Dat is toch merkwaardig?

 

Admin: samengevoegd met eigen topic [origineel topic]

Ik heb op dit moment alleen KPN thuis. Mobiel is aangevraagd maar nummerbehoud duurt nog even.

 

Maar ik vraag me af waarom het omschakelen een extra maand moet duren. Dan had ik liever nog even bij Spotify zelf gebleven.

Reputatie 7
Badge +28

Geen idee waarom het omschakelen van Premium naar Family een maand moet duren. Het is wel een bekend issue en het is ook benoemd in de kennisbank: 

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dstreaming%2D137/spotify%2Dbij%2Dkpn%2D558566

 

Vergeet niet om het Combivoordeel aan te vragen zodra jouw mobiele abonnement en jouw Spotify bij KPN geregeld zijn. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN. 

 

Dank voor de tip.

Reageer