Sticky

Viaplay Xtra zender 225 stopt: hoe activeer ik Viaplay bij KPN?

  • 16 February 2024
  • 56 reacties
  • 26399 keer bekeken
Viaplay Xtra zender 225 stopt: hoe activeer ik Viaplay bij KPN?

Toon eerste bericht

56 reacties

@wjb 

Nee helaas niet. Misschien iets wat nog in de planning zat? Ben bang dat Viaplay niet veel tijd meer aan ontwikkelingen zal steken. 

Reputatie 7

Nee helaas niet. Misschien iets wat nog in de planning zat? Ben bang dat Viaplay niet veel tijd meer aan ontwikkelingen zal steken. 

Je zegt dat je een Chromecast gekocht had. Ik neem aan dat dit een witte Chromecast Google TV is. Dan heeft KPN niets te maken met de installatie van de Viaplay app. Zie je de Viaplay app dan wel in de Google Play Store staan op die Chromecast Google TV?

Ik heb thuis een kpn abonnement en ook via play op mijn tv, maar hoe zit het als ik op Terschelling zit van mei tot eind september en mijn verbinding is daar via ziggo en ik heb daar ook de  via play app op mijn andere tv geinstalleerd.

Gezien het gegeven dat men maar 1 IP adres kan gebruiken denk ik zelf dat deze vlieger niet meer opgaat.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @jimny, dit hoort geen probleem te zijn. Je kunt maximaal 5 apparaten koppelen en op 2 tegelijkertijd kijken, dit moet wel vanaf hetzelfde IP-adres zijn. Dat ze op verschillende adressen geïnstalleerd zijn doet er niet toe. Lees alles over Viaplay kijken op hun website.

Wil je toch dezelfde live wedstrijd tegelijk op 2 verschillende IP-adressen kijken? Dan kun je op 1 van de 2 adressen de F1 pro app activeren en gebruiken en op je andere Viaplay. 

Hi @jimny, dit hoort geen probleem te zijn. Je kunt maximaal 5 apparaten koppelen en op 2 tegelijkertijd kijken, dit moet wel vanaf hetzelfde IP-adres zijn. Dat ze op verschillende adressen geïnstalleerd zijn doet er niet toe. Lees alles over Viaplay kijken op hun website.

Wil je toch dezelfde live wedstrijd tegelijk op 2 verschillende IP-adressen kijken? Dan kun je op 1 van de 2 adressen de F1 pro app activeren en gebruiken en op je andere Viaplay. 

Hoi Alex bedankt voor je duidelijke reactie en ga de F1 pro app zeker gebruiken

Als ik wil activeren krijg ik dat er verstoring is in de service en tijdelijk niet beschikbaar probeer het later nog eens.  Alleen ik probeer het al een week 

Reputatie 7
Badge +17

Dat is niet de bedoeling @Basco. 😕 Wat als je het via een ander apparaat en/of een andere webbrowser probeert? 
Zorg ook dat je verbonden bent met je internet thuis en dat er geen VPN actief is op het apparaat dat je gebruikt. 

Als dat het niet oplost, controleer dan of je met het MijnKPN account inlogt waar de thuisdiensten met Viaplay ook aan gekoppeld zijn. 

Mocht ook dat niet helpen, wil je dan een nieuw topic aanmaken hierover? Dan kijken we met je mee.

Ik heb een viaplay abonnement gepakt bij KPN. Het lijkt allemaal makkelijk te zijn, maar ik stuit steeds weer op hetzelfde probleem.

Als ik eenmaal op de site van Viaplay kan activeren

(https://viaplay.com/signup/login) kom ik niet verder dan het het emailadres en wachtwoord invullen. Hierna blijft hij hangen.

Ik heb vorig jaar al een viaplay abonnement (niet via kpn) gehad die ik in november stopgezet heb.

Hopelijk kan iemand me verder helpen

Reputatie 7
Badge +17

Hi @RonVal en welkom bij de KPN Community! Ook voor jou geldt: 

Wat als je het via een ander apparaat en/of een andere webbrowser probeert? 
Zorg ook dat je verbonden bent met je internet thuis en dat er geen VPN actief is op het apparaat dat je gebruikt. 

Als dat het niet oplost, controleer dan of je met het MijnKPN account inlogt waar de thuisdiensten met Viaplay ook aan gekoppeld zijn. 

Mocht ook dat niet helpen, wil je dan een nieuw topic aanmaken hierover? Dan kijken we met je mee.


Maak dus een nieuw topic aan als het hiermee niet lukt!

Viaplay zoals voorafgaande jaren weer voor jaar via KPN genomen, nu blijkt dat ik op onze B&O tv, van 6 jaar oud geen Viaplay App kan installeren, deze tv wordt niet ondersteund? Iemand een idee hoe ik toch

F1 op tv kan kijken?  

Ja. @Simba11 

Hier enkele opties. 

Je kunt de laptop op die momenten met hdmi aan je tv verbinden. En dan naar http://viaplay.com gaan. 

De Chromecast HD met Google-TV en afstandsbediening aanschaffen. Voor slechts 4 tientjes is je tv smart. Volgens mij is de Viaplay app bij installatie al geïnstalleerd. 

Of

Overgaan naar het nieuwste abonnement met de Android-TV tv ontvanger. 

Geachte KPN,   ondanks geactiveerde account bij kpn en viaplay krijg ik nog steeds geen signaal f1 op mijn tv. graag telefonisch contact aub  bvd henk

Hoe probeer je F1 aan te zetten @Henk Drenthe ?

Via de Viaplay app in je smart-tv? 

225 indrukken heeft geen zin meer. Viaplay heeft daar de stekker uitgetrokken. 

Viaplay via app: smart-tv vanaf 2019, streaming apparaat. Smartphone en tablet met chromecast ondersteuning. 

Via website: laptop die je met hdmi op je tv kunt aansluiten. http://viaplay.com

 

Mijn tv is van 2014 . daar staan wel apps in maar geen viaplay.  Mogelijkheid tot zoeken naar apps is er niet. Is de enige oplossing een nieuwe tv? [ als je viaplay op tv wilt zien en niet andere apparaten op je tv wilt aansluiten]

Reputatie 7

Is de enige oplossing een nieuwe tv?

1) Overstappen naar het TV+ abonnement en Viaplay op de TV+ Box installeren.

2) Voor €39,90 een Chromecast Google TV aanschaffen en daar de Viaplay app op installeren.

Mijn tv is van 2014 . daar staan wel apps in maar geen viaplay.  Mogelijkheid tot zoeken naar apps is er niet. Is de enige oplossing een nieuwe tv? [ als je viaplay op tv wilt zien en niet andere apparaten op je tv wilt aansluiten]

 

Reputatie 7
Badge +9

@gert7 je hoeft geen nieuwe televisie te kopen. Je kan ook een Google Chromecast kopen of Google TV. De laatste heeft mijn voorkeur. Ik zou eigenlijk geen Viaplay nemen, maar F1tvpro. Is namelijk goedkoper en Viaplay wordt binnenkort weer duurder. Tijdens de wedstrijd hoor je gewoon Nederlands commentaar bij F1tvpro. Precies hetzelfde als Viaplay. 

Je huidige TV kan je met de superkleine chromecast Google-TV weer up to date smart maken. Dat kost maar 4 tientjes! @gert7 

Als je zelfs zo'n piepklein en onzichtbaar apparaatje niet wilt.... Tja, een nieuwe geschikte tv is al gauw 15 x duurder. En je tv werkt verder nog prima.

Andere optie je abonnement bij kpn vernieuwen. Dan komt daar ook een andere ontvanger bij die wel geschikt is voor de Viaplay app. 

Reputatie 1

Ik heb Viaplay toegevoegd bij entertainment. Daarna een e-mail gekregen om bij Viaplay te activeren.

Ik heb een bestaand Viaplay account. Na het klikken op de Activeren button en het invullen van mijn wachtwoord is dit het resultaat.

Waar gaat het fout? Bij KPN of Viaplay?

Louis.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi Louis, het technische gedeelte van het account loopt via Viaplay. Je hebt een e-mail ontvangen dat deze ook daadwerkelijk actief is? Je kan anders nog even proberen om het wachtwoord te resetten en voor directe ondersteuning kan je ook altijd even bellen met 0800-0402.

Reputatie 1

Dank voor de snelle reactie. Het account bij Viaplay is actief. Ik heb net nog ingelogd.

Heb de situatie ook al gemeld bij Viaplay. Er is e-mail verkeer, maar een oplossing is er nog niet.

Reputatie 7
Badge +13

Mocht er uit dat e-mailverkeer niets voortkomen dan kun je ook altijd nog even een nieuw topic aanmaken voor advies vanuit de community.

stap 2 en 3 vallen onder Viaplay. Als het daar mis gaat, stap 3 begrijp ik, zal mijns inziens Viaplay het moeten oplossen.

Ook als je al een Viaplay abonnement (bij Viaplay) hebt, kan je Viaplay bij ons bestellen.

  1. Bestel Viaplay in MijnKPN en voeg het toe aan je KPN abonnement.
  2. Na het bestellen krijg je een e-mail om Viaplay bij KPN te activeren.
  3. Log na het activeren in bij Viaplay met je bestaande Viaplay gebruikersnaam en wachtwoord.
Reputatie 1
  1. Peter, Dat heb ik gedaan.
  2. De e-mail heb ik gekregen.
  3. inloggen geeft dit resultaat.
     

    Ik heb een actueel account bij Viaplay. Bij het laatste abonnement had ik een ip-adres van Ziggo. Ben net overgestapt naar KPN en dus heb ik een ander ip-adres.
    Ik heb gevraagd aan support@viaplay.nl of dat de oorzaak zou kunnen zijn.

Hmm, na activeren (!) bij kpn kan je het koppelen na inloggen op je bestaande account.

Maar je kan nu helemaal niet meer inloggen op Viaplay ?

Echter sinds Viaplay Xtra er niet meer is zie ik niet meer het nut het via de tv provider te doen.

Reageer