Vraag

Babyfoon verbinden met hotspot via telefoon lukt niet

  • 8 April 2024
  • 17 reacties
  • 94 keer bekeken

Hallo,

Ik wil een babyfoon gebruiken op mijn boot om onze hond te kunnen zien. Nu is het niet overal even goede wifi dus wil ik van mijn telefoon een hotspot maken en deze connecten via mijn KPN hotspot maar dit lijkt niet te kunnen.

 

Zijn er mensen die dit wel voor elkaar krijgen of ligt het aan het feit dat de babyfoons dat niet kunnen?


17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @RayVi, ik denk ook mee. 

Allereerst wil ik duidelijk hebben hoe dit precies hebt aangesloten. Je hebt op de boot dus een babyfoon, die heb je dus aangesloten op internet. Hoe heb je dit precies gedaan? Op een hotspot van de marine/haven? Ik verwacht namelijk dat daar het probleem zit. 

 

Hoi Alex, ik heb het zowel met de wifi van de haven als ook met de wifi van mijn KPN abonnement geprobeerd. In het laatste geval installeren met de app op een nadere telefonen beiden op mijn KPN hotspot. De babyfoon maakt geen contact en de andere telefoon wel.

Reputatie 7
Badge +24

Het is niet erg duidelijk wat u al geprobeerd heeft en wat er wel of niet lukt. 

Om te beginnen: krijgt u de babyfoon thuis aan de praat? Op de Experiabox of KPN Box? 

Niet duidelijk? Hmmm.

Ja thuis werkt het prima op de experiabox V10.

Reputatie 7
Badge +24

Niet duidelijk? Hmmm.

Ja thuis werkt het prima op de experiabox V10.

Mooi. Ook als uw mobiel via 4G verbonden is? Want dat is wat u ook op de boot wilt bereiken toch? Dat als u niet aan boord bent wel kan zien wat er gebeurt? Klopt dat?

In die situatie moet er denk ik een poort open gezet worden. Dat zal thuis automatisch gebeuren via UPnP vermoed ik. Maar bij een hotspot op een mobiel kan dat niet.

Ja ook als ik op mijn werk op 5G zit zie ik beeld.

 

Dus een babyfoon zal dan nooit werken?

Reputatie 7
Badge +24

Ik verwacht dat het aan de netwerken ligt. Als je thuis bent zit je namelijk binnen hetzelfde netwerk, je mobiel en de babyfoon vinden elkaar dus. Als je boot in de haven ligt/drijft en jij ergens anders bent dan zit je dus op 2 aparte verbindingen/netwerken, vandaar dat ze elkaar niet zien.

Aangezien je geen toegang hebt tot de instellingen van die verbindingen/netwerken verwacht ik niet dat je dit werkend zal krijgen. Maar hopelijk heeft iemand anders hier een oplossing.

Nee dat klopt niet. Ik heb geschreven dat wanneer ik thuis de babyfoon aan heb en deze op mijn thuis wifi aangesloten zit dan zie ik de beelden via 5G op een andere locatie.

Ik denk dat zo'n connectie van een babyfoon een hotspot niet vertrouwd maar hoopte hier een bevestiging of een oplossing te krijgen. 

Helaas 🤷

Reputatie 7
Badge +24

Nee dat klopt niet. Ik heb geschreven dat wanneer ik thuis de babyfoon aan heb en deze op mijn thuis wifi aangesloten zit dan zie ik de beelden via 5G op een andere locatie.

Ik denk dat zo'n connectie van een babyfoon een hotspot niet vertrouwd maar hoopte hier een bevestiging of een oplossing te krijgen. 

Helaas 🤷

Dat snap ik, maar we hebben het hier over de babyfoon op jullie boot? 

Nog steeds ja maar wel eerst thuis uitgetest

Reputatie 7
Badge +24

Nog steeds ja maar wel eerst thuis uitgetest

Thuis zit je op 1 netwerk, dan zien de apparaten elkaar. Daar dus niet. Jullie boot is 1 netwerk, de 2e locatie waar jullie zijn is weer een heel ander netwerk. Dan zien de apparaten elkaar niet. 

Thuis babyfoon & wifi is hetzelfde netwerk als de KPN 5G?

Daarnaast, hotspot KPN is ook hetzelfde netwerk

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb je verkeerd begrepen, ik gok dat het met een kleine aanpassing toch te regelen is. 

Welk toestel heb je precies? Klik op Toestelhulp, selecteer je smartphone, daarna klik je onder Internet "Handmatig instellen”. 

Als je die stappen volgt, werkt het dan wel? 

Helaas kan ik hier geen antwoord op geven aangezien we de babyfoon weer retour hebben gestuurd.

 

Reputatie 7
Badge +24

Helaas kan ik hier geen antwoord op geven aangezien we de babyfoon weer retour hebben gestuurd.

Erg jammer, was namelijk benieuwd of het wel was gelukt. Heb je een andere oplossing gevonden? 

Nee helaas nog niet

Reageer