Eigen router werkt niet meer, net als KPN TV app op LG tv

  • 30 March 2024
  • 7 reacties
  • 59 keer bekeken

Mmmh, 25/03 update doorgevoerd door KPN. Nu werkt mijn eigen router niet meer, mijn alternatief/backup was de app op de TV (LG). Nu om de 5 minuten een hapering, Uiteraard kom ik daar vrijdag achter.

De KPN App op mijn LG-TV gebruikt als alternatief voor het “kastje”. En nu... de ene hapering na de andere. Vroeger geen enkel probleem. APP werkte zonder issues.

De ene hapering na de andere, en kastje niet meer werkend (Error F561), LG TV constant haperend. Terwijl die altijd heeft gewerkt.

Na deze “verbetering” WAT IS ER VERANDERD ?????

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


7 reacties

Reputatie 2

De laatste week kom ik weer kijken zonder chromecast. Af en toe nog hapering. Maar camper seizoen is begonnen.  Duits weinig thuis. 

Using UXG-Lite. Alles werkte (ong) een week geleden zonder enig probleem. Alle devices UIT/AAN gezet fabianSW opnieuw geïnstalleerd.

udm-iptv diagnose
Please share the following output with the developers:
=== Configuration ===
WAN Interface: eth1
WAN VLAN: 4 (dev IPTV)
WAN DHCP: true (options "-O staticroutes -V IPTV_RG")
WAN Ranges: 213.75.0.0/16  217.166.0.0/16
LAN Interfaces: eth0.661
IGMP Proxy quickleave disabled: true
IGMP Proxy debug: true
=== IP Link and Route ===
=== Service Logs ===
Mar 31 23:00:12 UXG udm-iptvd[29375]: DEBUG[init_interface@208]: if_mtu = 1500
Mar 31 23:00:12 UXG udm-iptvd[29375]: DEBUG[init_interface@214]: if_falgs = 4163
Mar 31 23:00:12 UXG udm-iptvd[29375]: ERROR[init_interface@172]: SIOCGIFADDR filed eth0
Mar 31 23:00:12 UXG udm-iptvd[29375]: DEBUG[init_interface@178]: IPTV's ipv4 address is 10.231.197.154
Mar 31 23:00:12 UXG udm-iptvd[29375]: DEBUG[init_interface@195]: if_index = 18
Mar 31 23:00:12 UXG udm-iptvd[29375]: DEBUG[init_interface@208]: if_mtu = 1500
Mar 31 23:00:12 UXG udm-iptvd[29375]: DEBUG[init_interface@214]: if_falgs = 4163
Mar 31 23:00:12 UXG udm-iptvd[29375]: ERROR[main@619]: exiting.........
Mar 31 23:00:12 UXG systemd[1]: udm-iptv.service: Main process exited, code=exited, status=1/FAILURE
Mar 31 23:00:12 UXG systemd[1]: udm-iptv.service: Failed with result 'exit-code'.

 

Iemand (WJB??) enig idee ?

Reputatie 7
Badge +19

Hi @EPH, niet fijn dat je hier precies aan het begin van het paasweekend tegen aan loopt. Ik heb een eigen topic voor je vragen aangemaakt, zo is duidelijker dat dit jouw vragen zijn en houden we het forum overzichtelijk.

Het lijkt me allereerst verstandig om naar de verbinding en instellingen van je modem te kijken, en daarna verder te kijken naar de tv-ontvanger/tv app. Je internetverbinding is de basis voor alles, is die niet goed, zal de rest ook niet of niet goed werken. Voor wat betreft je eigen modem, kan je het topic van @wjb doornemen: 

Ook in onze Kennisbank vind je tips en links voor hulp bij het gebruik van je eigen modem.

Reputatie 7

Is jouw TV ontvanger aangesloten op een LAN poort van een switch waarop vlan 661 als untagged vlan ID is geconfigureerd?

Ja,  ik gebruik VLAN661 en port is volgens mij untagged. Zoals gezegd ruim drie maanden zonder enig probleem werkte alles (af en toe de 400 error als veel en snel CH+ of CH- gedaan werd). Zondag op Maandag (25/03) heeft KPN iets “verbeterd” volgens een ontvangen SMS. Kijk niet veel TV.
Vrijdag eind van de middag kwam ik er achter dat de TV-kastje niet meer werkte. Kreeg error 400 na 5 minuten gekeken te hebben volgde het proces wat ik normaal ook deed (Kastje uit/aan) niet opgelost dan router uit/aan.
Sinsdien kwam het kastje meestal niet voorbij 20% en als-ie dan een keer doorliep stopte-ie op 85%.
Of stopte met F561

Daarna maar KPN-APP op de LG TV gestart, normaal een prima backup, maar er was niets te kijken elke 30 seconden stilstaand beeld en stotterend geluid. Toen uitgeweken naar de PC, hier kon ik redelijk TV kijken, maar regelmatig haperingen.

Internetten leek normaal te werken, maar bij een download bleek het tergend traag en haperend.
Omdat internet niet goed werk(te) ga ik ervan uit dat dan de TV ook niet werkt

Heb de experia-box er gister maar weer tussen gezet in DMZ-mode. Alles werkt weer, Gebruik nu VLAN 661 als “kabel” tussen de Experia-box en het TV-kastje.

Reputatie 7

Ik heb geen UDM en dus is het voor mij lastig om te zien wat er mis loopt.

Uit de log die je toont lijkt het erop dat er een verbinding op vlan 4 opgezet wordt en dat er een IP adres verkregen wordt maar dat daarna de iptv deamon in een error loopt.

Het je dit al eens voorgelegd aan Fabian, wellicht te bereiken via zijn GitHub.

Thx wjb.

Reageer