Vraag

Foscam camera werkt niet meer op 4G

  • 8 May 2024
  • 11 reacties
  • 95 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een foscam camera F19816p en deze werkt niet meer op 4g, iemand een idee voordat ik naar fabrieksinstellingen, alles verwijderen moet en vervolgens alles weer opnieuw moet installeren en weer van vooraf aan te beginnen?


11 reacties

Reputatie 7

Gebruik jij de Foscam app voor het benaderen van jouw camera?

Is die app bij jou ook recent gedupdate?

Bij mij is die app op 28 april geupdate en sindsdien ervaar ook ik problemen om mijn Foscam bewakingscamera's te benaderen.

Overigens heb ik toevallig gisteren besloten om mijn F19821W te vervangen.

De aanleiding hiervoor was:

1) Mijn Foscam F19821W begint kuren te vertonen en herstart spontaan meerdere malen per dag.

2) De firmware van de camera wordt al geruime tijd niet meer onderhouden door Foscam.

3) En de druppel was dat ook ik mijn camera dus niet meer kon benaderen.

 

Ik heb hierbij gekozen voor een TP-Link Tapo C225 en die wordt vanmiddag geleverd.

 

Heb je overigens al eens geprobeerd jouw camera te verwijderen en opnieuw in de app te koppelen?

De foscam werkt via de wifi prima. Voordat ik alles ga verwijderen hoop ik eigenlijk voor meer simpele oplossing. Lukt dit niet dan idd alles verwijderen en opnieuw installeren.

Reputatie 7

Gebruik jij extern een ander poortnummer dan dat de camera intern gebruikt?

Is het IP nummer dat in de Foscam app bij de camera info getoond wordt jouw publieke IP adres?

 

Das een goede vraag.

Ik heb het ip adres van de foscam gevonden. En hoe nu verder, hoe check ik intern en extern? Ik ben een leek, sorry.

Reputatie 7

Begint deze met 192.168. of is het het IP adres dat je te zien krijgt via https://whatsmyip.org?

Het is 192.168

Reputatie 7

Het is 192.168

Dat is een LAN IP adres en dan is het logisch dat dat niet gaat werken via 4G.

Heb je op jouw Experia/KPN Box een port-forwarding staan voor het getoonde poortnummer wijzend naar het getoonde 192.168.x.x adres van de camera?

Ja, onder port forwarding ipv4

Het vreemde is wel dat het altijd gewerkt heeft.

Reputatie 7

Je hebt dus ook geen port-forwarding gemaakt.

Als het via 4G gewerkt heeft dan moet die Foscam camera haast wel met de Foscam cloud verbonden zijn en daar heb ik geen ervaring mee.

De camera is niet verbonden met een cloud maar sd kaart. Het vreemde is ook dat ondanks ik geen beeld heb met 4g er wel beweging wordt gedecteerd en ik ook een melding op mijn mobiel ontvang.

Reageer