Beantwoord

FRIZT!Box 7590 en Honeywell thermostaat

  • 2 April 2024
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

sinds ik heb de Fritz!box 7590 geinstalleerd kan mijn Honeywell kamer thermostaat niet meer verbinden met de internet, en kan de verwarming niet aan !

bij de vorige Fritzbox versie was alles oke blijkbaar.

wat moet ik veranderen in de Fritzbox ?

alvast dank

icon

Beste antwoord door N.N. 2 April 2024, 12:36

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

De thermostaat werkt waarschijnlijk uitsluitend via de 2.4-band en als de wifinamen en wachtwoorden bij de FB gelijkl zijn voor de 2.4- en de 5.0-band, hebben sommige apparaten daar moeite mee.

Indien mogelijk geeft de 2.4-band een andere naam en wachtwoord en probeer dan nog eens te verbinden @Howy 

 

Beste NN - mijn held !!

alles was auto - ik heb de dingen uitgezet, en het werkt blijkbaar !

Nu werkt de cv ketel (endelijke warm in huis), maar de thermostaat geeft nog steeds 'geen verbinding' ikon.

ik kan niet vinden hoe twee apart namens en machtwoorden ingesteld kan worden…

 

 

Reputatie 5
Badge +3

ik heb een 7490 dus misschien net iets anders, maar onder wifi network kan ik een aparte naam voor 2.4 en 5 instellen 

ik heb wel de twee kanalen (2.4 en 5) apart namen gegeven en dit helpt, en daarna ik heb automatische settings aan gezet zoals ze waren en de cv gaat aan.

de geen verbinding ikon is er nog, naar ik denk dat de Honeywell thermostaat zoekt een Honeywell apparaat voor externe communicatie via Internet)

dus twee apart namen is de oplossing zoals N.N. beschrijft!

Reputatie 7
Badge +11

ik kan niet vinden hoe twee aparte namen en wachtwoorden ingesteld kunnen worden…

Ik ken de FB verder niet in detail daar daar kan ik helaas geen antwoord op geven @Howy 

Reageer