Beantwoord

Geen TV bij gebruik van een TPLINK ER707M2

  • 19 October 2023
  • 9 reacties
  • 240 keer bekeken

HELP!

Ik ben nou zowat een week bezig met een tplink er707m2 maar krijg het maar niet werkend, ik moet wat missen… het werkte op een gegeven moment, maar dan zonder programma gids etc...

Is er iemand die een handleiding heeft van alle stappen die nodig zijn? Ik heb verbinding, kan alles instellen maar de tv wil maar niet werken, wordt er helemaal simpel van…..

Ik heb de bovenstaande link gebruikt maar snap maar niet hoe die switch dan moet worden aangesloten etc… 

1000000 kudo's voor diegene die een goede uitleg van alle settings zou willen/kunnen geven 

:-)

 

icon

Beste antwoord door MikeNL90 21 October 2023, 14:03

Bekijk origineel

9 reacties

 

Dit is hoe ik het heb:

 

 

 

 

 

Op de switch dus: 

IPTV service:

IGMP V3

 en ik heb nog het volgende uit staan:

 

Dank je!

Reputatie 1

Ik zie geen link in de vraag / eerste post. Dus ik kan niet zien of dit een rol speelt:

Heb je dat onderzocht / weet je zeker dat jouw switch dat ondersteunt?

Wat ik ook doe, hoe ik het ook aansluit, op een ER605, ER707-M2 de ontvanger blijft op 85% staan na herstart...

Ben ontzettend goed geholpen door Mike hier op het forum, maar helaas niets werkt. 

Ik heb de ER605/707 direct aan de glas NTU hangen.

Switches (alles TP-Link met laatste firmware) etc ondersteunen IGMP snooping, maar VIP5202 loopt vast bij ophalen profiel en blijft op de door mij nu gevreesde 85% staan. Software wordt wel gewoon opgehaald etc. 

VIP5202 werkt gewoon achter een OpnSense router als een tierelier en gelijk dus heeft te maken met de config.

 

Alles is 100% zelfde aangesloten en geconfigureerd als je plaatje, behalve dat ik geen modem in bridge heb, maar dat de TPLink router direct aangesloten op de NTU unit van het glas.

 

 

 

Heb zelf hier een er707-M2

nog niet werkend. Krijg nooit de tijd hier om internet eraf te gooien🙈

 

maar heb er ook een 18 poorts omada managed switch tussen zitten en als ik daarop igmp snooping uitzet werkt tv wel en bij igmp snooping v3 een tal seconden en dan bevriest het beeld.

Er is geen duidelijke lijn waarom iets wel of niet werkt.

Ik heb er letterlijk meer dan een uur of 30 inzitten met de ER605 en de ER707M2 en nooit echt werkend gekregen met de VIP5202.

Soms wat beeld, 99 van de 100x wachten 85%.

Na 130248x stekkers in en uit en ongelooflijk goede hulp en doorzettingsvermogen van MikeNL ben ik er mee gestopt.

Opnsense werkte in 10 minuten…

Ik wacht wel weer even op een definitieve guide, of een echte firmware update die de noodoplossingen met aparte poorten op switches etc etc overbodig maakt. Thanks!

Hopelijk wel.

her gaat erom dat er dhcp 60 op de wan zijde komt geloof ik.

 

tplink zegt er mee bezig te zijn maar jah wanneer komt het.

Wat ik ook doe, hoe ik het ook aansluit, op een ER605, ER707-M2 de ontvanger blijft op 85% staan na herstart...

Ben ontzettend goed geholpen door Mike hier op het forum, maar helaas niets werkt. 

Ik heb de ER605/707 direct aan de glas NTU hangen.

Switches (alles TP-Link met laatste firmware) etc ondersteunen IGMP snooping, maar VIP5202 loopt vast bij ophalen profiel en blijft op de door mij nu gevreesde 85% staan. Software wordt wel gewoon opgehaald etc. 

VIP5202 werkt gewoon achter een OpnSense router als een tierelier en gelijk dus heeft te maken met de config.

 

Alles is 100% zelfde aangesloten en geconfigureerd als je plaatje, behalve dat ik geen modem in bridge heb, maar dat de TPLink router direct aangesloten op de NTU unit van het glas. 

 

Goedendag,

heb zelf een er707-M2 aangesloten.

internet werkt maar als ik alle stappen doorloop

kan ik bij de laatste stap iptv bij wan geen poort selecteren

Reputatie 1

Sinds kort ook in bezit van een ER707-M2 direct aangesloten op de NTU met  Internet werkend. Ik heb geen TV nu dus kan daarin nog geen rol spelen met de oplossing. 

Wel lukt het mij nog niet mijn router als permanente Wireguard VPNclient in te stellen voor mijn backend. Dit zou mogelijk moeten zijn maar lukt mij niet. Gebruikt een van jullie de router ook zo?

Reageer