Beantwoord

Hoe stel ik een Linksys mesh netwerk in met een Box 12?

  • 8 January 2024
  • 9 reacties
  • 124 keer bekeken

ik heb 3 Linksys volop nodes (01) dualband

Ik koppel nu de eerste node aan het kan modem (box 12) en dan 2 nodes.

Kan ik met de KPN Wifi het modem als primaire bron gebruiken en de 3 nodes als secundaire nodes gebruiken?

Hoe stel ik dat dan in?

MVG

icon

Beste antwoord door TDN 8 January 2024, 20:38

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@wifi met Linksys nodes Nee, linksys mesh is incompatibel met box12 mesh. Je kan het best de eerste Linksys bekabeld verbinden met box12 en vervolgens wifi van box12 uitzetten door lang drukken of het wifi-knopje aan de zijkant van box12. Verbind verder de 2 ander Linksys met de eerste linksys (bekabeld of draadlos, afhankelijk welke series het zijn). Alle bekabeld is better maar dan moet jouw linksys mesh systeem wel wires backhaul ondersteunen.

Helder antwoord TDN. Zeer bedankt!

😋

Ik heb de MR5500 linksys zou deze manier van instellen ook werken voor mij type router ik heb wel bekabeld aan een andere Node.( voor beter bereik op de 2de verdieping)

Dien ik nog andere instellingen te veranderen of is dit alles. Ik lees namelijk dan ik ook DHCP instellingen moet veranderen.

groet Ferry

Reputatie 7
Badge +19

Dat zou op dezelfde wijze moeten lukken @Ferrysim. Zolang je maar onthoud dat de wifi van de Linksys niet samenwerkt met die van het KPN modem. 

@Jeroen van KPN  Kan je mij zeggen of ik mijn Lynksys MR 5500 mesh router ook direct aan te sluiten op dat kastje  dat op de muur is vast gemaakt?

Reputatie 7
Badge +24

@Jeroen van KPN  Kan je mij zeggen of ik mijn Lynksys MR 5500 mesh router ook direct aan te sluiten op dat kastje  dat op de muur is vast gemaakt?

Heeft u TV van KPN? Zo nee, dan zal het misschien wel kunnen. Met TV van KPN kan het niet denk ik.

Ik heb alleen Internet van KPN en GEEN TV van KPN. Heb ik hiervoor nog speciale instellingen voor nodig?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als u geen tv heeft is het misschien mogelijk. Op de WAN zou u verbinding moeten maken op vlan 6. Kunt u dat instellen? 

Ik ga het proberen, dank je wel,. Geen andere instelingen nodig?

Reageer