Beantwoord

Hoe stel ik WPA2(AES) in voor mijn netwerk aquarium op de Box 12?

  • 1 December 2023
  • 6 reacties
  • 177 keer bekeken

instellen van WPA2 (AES) voor juiste beveiliging

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 April 2024, 16:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Rien1941 

 

Krijg je daar een melding over, wellicht nadat de Box 12 een update heeft gehad?

Je kan de Wifi beveiliging instellen na inloggen op de Box 12, hoe je inlogt kan je hier vinden:

Onder Wifinetwerk instellingen kan je bij Beveiliging instellen of je alleen WPA2, WPA3 of een combinatie wilt.

Voor WPA2 (AES) moet je dan kiezen voor WPA2-Personal.

Ik moet denk ik ook de beveiliging in stellen want alleen met wpa2 personen kom ik niet verder op mijn appel 12 of kan ik ook WPA3 instellen. 

Reputatie 7
Badge +18

Dat is toch al de beveiliging, als al jouw apparaten die met Wifi verbinden ook WPA3 aankunnen (wat vrij onwaarschijnlijk is als je IoT apparaten, zoals voor je aquarium, hebt) dan kan je hem ook daarop instellen, anders op WPA2-WPA3-Personal instellen.
 

Wat geeft die Apple iPhone? 12 voor melding als je hem op WPA2-Personal hebt staan?

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik zou in de modem, indien mogelijk WPA2/WPA3-combi instellen, anders alleen WPA2/AES @Rien1941 

 

Reputatie 7

Ik maak uit dat screenshot op dat de beveiliging nu ingesteld staat op WPA/WPA2, en dat is inderdaad niet ideaal.

 

Je kunt dit aanpassen via de webinterface. Als jij de nieuwste software voor de Box 12 hebt, volg dan deze stappen die GeSp al eerder schreef:

Je kan de Wifi beveiliging instellen na inloggen op de Box 12, hoe je inlogt kan je hier vinden:

 

Onder Wifinetwerk instellingen kan je bij Beveiliging instellen of je alleen WPA2, WPA3 of een combinatie wilt.

Voor WPA2 (AES) moet je dan kiezen voor WPA2-Personal.

Je kunt ook kiezen voor WPA2-WPA3-Personal.

 

Heb je nog niet de nieuwste software, dan ziet je interface er anders uit. In dit artikel vind je dan hoe je moet inloggen:

Om dan de instellingen te veranderen klik je op de blauwe knop Wi-Fi Settings. Iets naar onderen op die pagina staan de beveiligingsinstellingen. Kies daar dan voor WPA2-Personal.

 

Reageer