Beantwoord

Hue Bridge laat verbinding los als modem opnieuw opstart

  • 3 April 2024
  • 15 reacties
  • 140 keer bekeken

Als mijn modem uitgaat, verliestĀ mijn Hue Bridge verbinding met mijn modem. De laatste keer, omdat een elektricien hier bezig was en stroom had uitgezet. Logisch en dit doen alle apparaten uiteraard. Maar bij het opnieuw opstarten maakt alles weer verbinding behalve de Hue Bridge. En wij hebben hier best veel slimme apparaten. Ik heb het inmiddels gereset. Ik heb mijn modem aan en uit gezet. Hetzelfde ook met mijn Hue Bridge. Maar ik krijg het niet meer terug. Er brandt maar een lampje, die voor stroom. Enkele keren heb ik het netwerk lampje ook kunnen laten branden, maar alsnog kreeg ik in de app de melding dat verbinding met internet weg is. In het verleden kreeg ik het advies om over te gaan naar een 2,4 GHzĀ netwerk voor slimme apparaten. Dit heb ik toen gedaan en sindsdien is alles stabieler, maar dit probleem blijft. Weet iemand hoe ik dit misschien kan oplossen? Wij hebben een KPN Box 12 modem. En ik heb de bridge met een kabel aangesloten aan de modem.

icon

Beste antwoord door SaltyBart 3 April 2024, 23:21

Bekijk origineel

15 reacties

Badge +19

Heb je de Hue bridge ook gereset met een paperclip?

Hi, meerdere keren. Maar het lijkt geen verschil meer te maken.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een switch in huis? Probeer die bridge dan eens via die switch aan te sluiten.

Ā 

Reputatie 7
Badge +9

Dit is een dingetje van de Hue, hier precies hetzelfde. Je moet hem dan echt opnieuw opstarten de Hue.Ā Philips is de enige die dit kan oplossen met een aanpassing van de firmware. Maar als het goed is gebeurd dit alleen als het internet er voor meer dan een uur is afgeweest.

Reputatie 7

De Bridge is niet bepaald hogere wiskunde,.. Verder heeft je verlichting niets te maken met je wifi netwerk, je verlichting werkt met het Zigbee protocol. Alleen je Bridge verbind je bekabeld binnen je Wifi netwerk om alles slim te kunnen bedienen. Wanneer het 2e en 3e lampje niet branden is deze niet goed verbonden met je Modem.

Heb je al gecontroleerd of het IP adresĀ in je app, en de bridge (te vinden in je modeminstellingen) overeenkomen? Die matchen nu waarschijnlijk nietĀ en hierdoor kunnen de AppĀ en de Bridge elkaar niet zien.

Heb je al een andere netwerkkabel geprobeerd? Ook daar kan een breuk in zitten natuurlijk.Ā 

En je kunt ook altijd de Bridge uit de App verwijderen, maar dan moet je e.e.a. even opnieuw instellen, maar dat is ook zo geregeld natuurlijk.

Ā 

Hier hangt de Bridge V2 al een jaar of 9 sinds de introductie, ding doet wat die moet doen. Binnen en buiten iets van 28 lampen verbonden, tevens gecombineerd met 7 Friends of Hue Senic wandschakelaars, 2 Hue Smart Buttons, en een bewegingsmelder.Ā Hier is vaak de stroom afgeschaald, of geswitchtĀ van provider, enĀ het verbinden werkt gewoon altijd. Dus ergens conflicteert het bij jou.Ā 

Heeft u een switch in huis? Probeer die bridge dan eens via die switch aan te sluiten.

Ā 

Ik ben hier niet bekend mee. Ik zal me verdiepen in deze oplossing.

De Bridge is niet bepaald hogere wiskunde,.. Verder heeft je verlichting niets te maken met je wifi netwerk, je verlichting werkt met het Zigbee protocol. Alleen je Bridge verbind je bekabeld binnen je Wifi netwerk om alles slim te kunnen bedienen. Wanneer het 2e en 3e lampje niet branden is deze niet goed verbonden met je Modem.

Heb je al gecontroleerd of het IP adresĀ in je app, en de bridge (te vinden in je modeminstellingen) overeenkomen? Die matchen nu waarschijnlijk nietĀ en hierdoor kunnen de AppĀ en de Bridge elkaar niet zien.

Heb je al een andere netwerkkabel geprobeerd? Ook daar kan een breuk in zitten natuurlijk.Ā 

En je kunt ook altijd de Bridge uit de App verwijderen, maar dan moet je e.e.a. even opnieuw instellen, maar dat is ook zo geregeld natuurlijk.

Ā 

Hier hangt de Bridge V2 al een jaar of 9 sinds de introductie, ding doet wat die moet doen. Binnen en buiten iets van 28 lampen verbonden, tevens gecombineerd met 7 Friends of Hue Senic wandschakelaars, 2 Hue Smart Buttons, en een bewegingsmelder.Ā Hier is vaak de stroom afgeschaald, of geswitchtĀ van provider, enĀ het verbinden werkt gewoon altijd. Dus ergens conflicteert het bij jou.Ā 

Ik heb al een andere netwerkkabel geprobeerd. En ook poorten verwisseld.

Ik heb geen verstand van IP-adressen toewijzen, maar heb het na het lezen van dit bericht even opgezocht. Ik kan dit apparaat echter niet vinden. De meeste apparaten hebben een duidelijke naam. Enkele hebben een naam met device en nog wat cijfers erachter. De IP-adressen van deze apparaten heb ik geprobeerd, maar kan hiermee geen bridge vinden. Ik ben niet meer ingelogd in mijn HUE app (geprobeerd als oplossing opnieuw in te loggen), maar nu kan ik en niet meer inloggen en weet ik ook niet hoe ik anders kan achterhalen op welk ip-adres de bridge zit. En nu terwijl ik hiermee bezig ben, willen na een refresh mijn pagina's verbonden apparaten en toplogie ook niet meer laden binnen mijn modeminstellingen.

Reputatie 7

Ik heb het niet gehad over toewijzen van adressen, alleen gevraagd of ze wel overeenkomen,ā€¦

Indien niet dan zien je App en je Bridge elkaar gewoon niet. Simpel as that.

Wanneer jij je Bridge ook al niet kunt vinden ja, dan houd het eerlijk gezegd voor mij wel op, dan weet ik het ook niet. Ikzelf maak geen gebruik van een KPN Modem, maar in mijn eigen is deze zichtbaar en tevens klikbaar onder een reeks aaneengesloten cijfers met 1 letter erin vermeld. Maar dit kan bij elke bridge anders zijn, zodra ik hier op klikt krijg ik een Hue pagina en bovenin de adresbalk staat dan het IP adres vermeld welke overeenkomt met het IP adres mijn Hue App.

Ook heb ik het niet gehad over opnieuw inloggen in je Hue App, ik sprak over evt. verwijderen van de bridge uit je Hue app.

Tevens is het niet handig om je Hue account niet meer te weten ofĀ  vergeten te zijn,... Dit kun je natuurlijk wel weer herstellen met een account herstel via Philips hue. Het is wel een belangrijke techniek die je gebruikt binnen je eigen woning,... Stel je hebt echt eens een probleem, dan kun je zelf ook niet snel schakelen als er haast bij is,...

En dat opeens je pagina met verbonden apparaten niet meer zichtbaar is staat hier eigenlijk compleet los van.

Ā 

Ben je wel handig met deze materie, begrijp je wel hoe deze techniek werkt? Misschien raar gezegd maar anders kan het handig zijn om binnen je eigen kring iemand te vragen die begrijpt hoe dit allemaal werkt en het ook snel voor je kan oplossen.

Ā 

Ik heb al in dit forum geprobeerd om een oplossing te vinden voor een probleem. Dit is helaas niet gelukt. Ik zou toch echt graag contact met KPN willen. Maar dit blijkt bijna onmogelijk. Het lijkt zo geautomatiseerd met verbetertool en al dat je bij een afwijkende situatie al snel in een loop binnen de klantenservice terecht komt. De verbetertool raakt steeds in herhaling. Soms verbreekt de verbinding. Het is heel moeilijk om een mens aan de lijn te krijgen zo. Niet het eerste onderwerp wat je als forumvraag zou verwachten. Maar ik hoop dat dit door een klantenservice medewerker wordt gelezen ofzo.

Admin: bericht samengevoegd met reeds bestaande topic

Badge +19

Maar wat zou een medewerker van deĀ klantenservice moeten vertellen? Zij weten niets van Hue producten. Bij mij werkt het allemaal perfect dus ik denk dat u beter bij Hue kan informeren.Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @PHue, welkom! Naast andere klanten, zijn wij van KPN inderdaad ook aanwezig hier op de community. Echter is dit iets wat KPN niet ondersteunt en waar wij, of de collega's via de telefonische klantenservice, je dus niet verder bij kunnen helpen. Mijn advies zou ook zijn om contact met Philips/Hue op te nemen.Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Er was hier van de week ook al een ander topic waarin iemand problemen had met de HUE. Die had zelfs een nieuweĀ gekocht. Werkte ook niet.Ā 

Het heeft niets met WiFi te maken. Want het ding zit bekabeld aangesloten. Uw smartphone waaropĀ de app staat werkt wel met WiFi. Maar die smartphone verbind met het modem van KPN. Niet met de HUE. De WiFi verbinding van uw smartphone werkt gewoon goed. Ga ik vanuit.

Bij nieuwe installatie horen de 3 lampjes op de HUE gewoon meteen alle 3 te gaan branden. Zelfs nog voorĀ de app op deĀ smartphone geĆÆnstalleerd is. DusĀ het heeft echt niets met deĀ smartphone, WiFi of aansturing vanuit de app te maken.

Kunt u inloggen op het modem van KPN? Misschien kunt u IPv6 uitschakelen en de firewall op "low" zetten. Geen wenselijke situatie. Maar probeer het eens tijdelijk. Na aanpassen van de instellingen misschien het modem nog eens opnieuw opstarten.Ā 

Maar wat zou een medewerker van deĀ klantenservice moeten vertellen? Zij weten niets van Hue producten. Bij mij werkt het allemaal perfect dus ik denk dat u beter bij Hue kan informeren.Ā 

Ik heb al contact opgenomen met Hue en die zeggen dat het probleem niet aan hunt kant ligt en ik contact moet opnemen met KPN. Nu probeer ik contact op te nemen met KPN. Het verschil tussen de twee is alleen wel dat ze bij HUE eerst bepaalde vragen hebben gesteld, om op basis van die informatie te zeggen dat het bij KPN ligt. Bij KPN gebeurt dat niet en daar loop ik nu wel tegenaan. Gezond verstand zegt mij dat je zonder het stellen van vragen ook niet kunt weten wat het wel of niet is? En dat je zonder dat te weten ook niet met zekerheid kunt uitsluiten dat het bij jou als bedrijf ligt? Dus al is het een kort gesprek, het lijkt mij dat het productief zou kunnen zijn. Ik word nu wel heel makkelijk weggestuurd door KPN. Het is heel handig dat er een geautomatiseerde verbetertool bestaat en een online forum, maar als betalende klant heb je toch ook wel gewoon recht op een minimale vorm vanĀ klantenservice? Mijn inlogomgeving voor modem informatie en instellingen doet het nu sinds enkele dagenĀ ook niet. Moet ik hiermee ook naar Hue?

BesteĀ @PHue, welkom! Naast andere klanten, zijn wij van KPN inderdaad ook aanwezig hier op de community. Echter is dit iets wat KPN niet ondersteunt en waar wij, of de collega's via de telefonische klantenservice, je dus niet verder bij kunnen helpen. Mijn advies zou ook zijn om contact met Philips/Hue op te nemen.Ā 

Ik heb al contact opgenomen met Hue en die zeggen dat het probleem niet aan hunt kant ligt en ik contact moet opnemen met KPN. Nu probeer ik dit met jullie. Maar ik kan niemand te woord krijgen en niemand wil er naar kijken. Bij HUE hebben ze eerst wel een kort onderzoek gedaan door bepaalde vragen te stellen. Op basis van dit onderzoek zeggen ze dat het bij KPN ligt. Vanuit jullie kant wordt er niet eens naar gekeken om eerst te beoordelen wat het probleem kan zijn.Ā Gezond verstand zegt mij dat je zonder het stellen van vragen ook niet kunt weten wat het wel of niet is? En dat je zonder dat te weten ook niet met zekerheid kunt uitsluiten dat het bij jou als bedrijf ligt? Wat weten jullie nu over mijn modem?Ā Over mijn instellingen? Of Ć¼berhaupt wat er speelt?Ā Ik word nu wel heel makkelijk weggestuurd. Het is heel handig dat er een geautomatiseerde verbetertool bestaat en een online forum, maar als betalende klant heb je toch ook wel gewoon recht op een minimale vorm vanĀ klantenservice? Mijn inlogomgeving voor modem informatie en instellingen doet het nu sinds enkele dagenĀ ook niet. Moet ik hiermee ook naar Hue? Ik heb 2 weken geleden jullie gesproken over het afsluiten van een abonnement voor glasvezel. Nu kom ik achter dat klantenservice isĀ wegbezuinigdĀ en lees ik zelfs dat er een betaald abonnement is geĆÆntroduceerd voor klantenservice. Misschien kan ik deze situatie dan wel het beste oplossen met een volledige reset door mijn glasvezelabonnement bij een concurrent af te nemen.

Er was hier van de week ook al een ander topic waarin iemand problemen had met de HUE. Die had zelfs een nieuweĀ gekocht. Werkte ook niet.Ā 

Het heeft niets met WiFi te maken. Want het ding zit bekabeld aangesloten. Uw smartphone waaropĀ de app staat werkt wel met WiFi. Maar die smartphone verbind met het modem van KPN. Niet met de HUE. De WiFi verbinding van uw smartphone werkt gewoon goed. Ga ik vanuit.

Bij nieuwe installatie horen de 3 lampjes op de HUE gewoon meteen alle 3 te gaan branden. Zelfs nog voorĀ de app op deĀ smartphone geĆÆnstalleerd is. DusĀ het heeft echt niets met deĀ smartphone, WiFi of aansturing vanuit de app te maken.

Kunt u inloggen op het modem van KPN? Misschien kunt u IPv6 uitschakelen en de firewall op "low" zetten. Geen wenselijke situatie. Maar probeer het eens tijdelijk. Na aanpassen van de instellingen misschien het modem nog eens opnieuw opstarten.Ā 

Dank je wel voor de tip. Ik ga dit proberen. Nou heb ik sinds enkele dagen de inlogomgeving na het inloggen op KPN niet goed laadt. Daar waar ik eerst instellingen en data zag, heb ik enkel een knop opnieuw gegevens laden, maar die geeft dan alsnog een leeg veld. Maar dit is niet met alle pagina's, de meeste niet, en wellicht kan ik wel bij deze instellingen. Ik ga het proberen.

Reageer