Vraag

Mogelijk om iTV te gebruiken met ubiquiti usg pro 4?

  • 14 April 2024
  • 6 reacties
  • 81 keer bekeken

Is het mogelijk om achter de kpn box een usg pro 4 te gebruiken met kpn itv. Welke instellingen heb ik daarvoor nodig? Hoe ik het nu heb werkt hij wel maar hapert hij heel even en dan geeft hij een foutcode Verbinding met je router verbroken.

 

Of is dit helemaal niet mogelijk?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tv achter een 2de router werkt eigenlijk gewoon bijna nooit. Maar kunt u de tv ontvangers niet gewoon aan de KPN Box houden? Dat werkt uiteraard wel.

Nee eigenlijk niet want het iptv kastje staat op zolder en de kpn router helemaal beneden en ik wil de kpn router houden omdat we vaste telefonie hebben en ik geen idee heb of het mogelijk is om met Ubiquiti ook nog de vaste telefoon te gebruiken. Zonder de kpn router 

Reputatie 7
Badge +24

... en ik geen idee heb of het mogelijk is om met Ubiquiti ook nog de vaste telefoon te gebruiken. Zonder de kpn router 

Nou in principe kan dat wel. Dan zult u een voip ata moeten gebruiken.

U kunt geen 2de kabel naar boven leggen?

Een andere optie is om vlans te gebruiken. Dan kunt u meerdere virtuele netwerken over 1 kabel sturen.

Nog een andere optie: bij de tv+ ontvanger heeft u de mogelijkheid om deze op unicast mode te zetten. Dan werkt die wel achter een 2de router. Maar de beeldkwaliteit is iets minder. Maar wat voor tv heeft u op zolder staan? Op een 32 inch tv van 15 jaar oud zult u dat kwaliteitsverschil waarschijnlijk haast niet zien.

In de huiskamer met uw hagelnieuwe 55 inch tv is unicast niet aan te raden.

Reputatie 7
Badge +9

Nee eigenlijk niet want het iptv kastje staat op zolder en de kpn router helemaal beneden en ik wil de kpn router houden omdat we vaste telefonie hebben en ik geen idee heb of het mogelijk is om met Ubiquiti ook nog de vaste telefoon te gebruiken. Zonder de kpn router 

Het kan werken, je moet wel de VoIP gegeven bij service tools van KPN vragen.

Hier is b.v. een ander configuratie, de expria modem achter de USG Pro

 

Reputatie 7

Is het mogelijk om achter de kpn box een usg pro 4 te gebruiken met kpn itv.

Je kunt beter de KPN Box vervangen door die USG Pro 4.

Zie het stukje over de Ubiquiti Unify Security Gateway in het openingsbericht van het onderstaande topic.

 

Let op, de V12 is niet als "veredelde" VoIP adapter achter een eigen router te gebruiken. Ik zou je ook adviseren om daar een VoIP ATA te gebruiken als bijvoorbeeld een Grandstream HT801 of een Gigaset N300A IP. Zie het door mij aangehaalde topic.

Bedankt voor de info ik denk dat ik zo wel weer verder kan kijken of het mij lukt.

 

Reageer