Beantwoord

Philips Hue bridge kan niet updaten

  • 29 April 2024
  • 5 reacties
  • 82 keer bekeken

Hallo Allemaal,

 

Wij zijn een paar weken geleden verhuist. In ons oude huis hadden we Philips Hue met lampen met een bridge aangesloten. 

We hebben de Experiabox V10 meegenomen naar ons nieuwe huis en alle Philips Hue producten in het oude huis achtergelaten. 

 

Voor ons nieuwe huis hebben we bij de Hornbach een nieuwe Hue bridge en nieuwe Hue lampen gekocht. Als ik de bridge aansluit gaat het derde lampje op deze hue bridge niet branden. Ik kan de bridge wel vinden in de app: 

 

 

 

Daarna kan ik doorklikken en wil de app de bridge updaten. Daar blijft hij echter hangen. 

 

Ik kom hierdoor niet verder.

Ik heb van alles geprobeerd:

  • Andere kabels
  • Andere poort op de experiabox
  • Alleen de bridge aangesloten op de Experiabox (er zit geen switch tussen)
  • Ik heb de bridge omgeruild voor een nieuwe (ik dacht namelijk dat het aan de bridge lag)
  • In de Experiabox geprobeerd met een statisch en een niet statisch IP te werken.
  • Helpdesk KPN gebeld. (hadden geen antwoord)

Dit heeft allemaal niet geholpen.

 

Wat opvalt: 

Het 3e lampje brandt in principe niet. Echter als ik de kabel vervolgens uit de bridge haal en hem er weer in doe, gaat het 3e lampje wel aan maar gaat hij knipperen. 

 

Heeft iemand van jullie een idee voor een oplossing?

Alvast bedankt.

 

icon

Beste antwoord door SandervVeluw 1 May 2024, 17:04

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Marjolein89, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Het kan zijn dat de lampen niet lekker gaan met de combinatie van de 2,4 en 5 GHz frequentie. Dit kun je splitsen. Zou je dit eens willen proberen? Heb je overigens ook nog andere routers of versterkers (al dan niet van ons)? 

Reputatie 1

Als de 2e led brandt, is de netwerk connectie ok. Kan een dingetje zijn met de app. Eerst uitloggen in de HUE app (kijk even of je de laatste versie hebt, eventueel de app overnieuw installeren), dan de bridge toevoegen terwijl je niet ingelogd bent bij HUE. Daarna inloggen. 

Reputatie 7
Badge +24

Heel veel mensen hebben bij KPN problemen met Philips HUE. Overal hetzelfde probleem: het 3de lampje. Zoek hier maar eens op het forum.

Hallo allen, 

 

Bedankt voor jullie reacties. Hierbij een update:

 

Hi @Marjolein89, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Het kan zijn dat de lampen niet lekker gaan met de combinatie van de 2,4 en 5 GHz frequentie. Dit kun je splitsen. Zou je dit eens willen proberen? Heb je overigens ook nog andere routers of versterkers (al dan niet van ons)? 

 

Bedankt voor je reactie.
Ik heb het stappenplan gevolgd. Ik heb de 2.4ghz band een nieuwe naam gegeven en ik heb voor de zekerheid de 5ghz band en het gastennetwerk uitgezet. Daarna de Hue bridge opnieuw opgestart. 

Helaas nog steeds 2 van de 3 lampjes. Daarna de bridge een harde reset gegeven. Dit heeft helaas ook niet geholpen. 

Het probleem blijft hetzelfde: De experiabox vindt de Hue bridge wel (hij staat in de lijst als ik inlog in de EB) maar hij wil de bridge niet updaten. Hij blijft vasthangen op het updatescherm.

 

Ik heb overigens wel accespoints en switches in huis. Deze heb ik echter nu al een aantal dagen uitstaan om dit probleem met de hue bridge op te lossen. Ik heb qua netwerkkabel dus alleen de hue bridge aangesloten. Op Wifi zitten alleen telefoons en televisies.

 

Als de 2e led brandt, is de netwerk connectie ok. Kan een dingetje zijn met de app. Eerst uitloggen in de HUE app (kijk even of je de laatste versie hebt, eventueel de app overnieuw installeren), dan de bridge toevoegen terwijl je niet ingelogd bent bij HUE. Daarna inloggen. 

 

Bedankt Sander, voor de genomen tijd om te reageren.

Ik heb je beschrijving gevolgd. De app op mijn telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dit heeft niet geholpen.

 

Ik heb de Hue app op een andere telefoon geïnstalleerd en het daarmee geprobeerd. Wonderbaarlijk heeft dit gewerkt! Ik kon de bridge updaten en daarna kon ik hem ook toevoegen in de app.

 

Ik denk dat de gegevens van de oude bridge (van het vorige huis) ergens in mijn telefoon zaten en dat de nieuwe bridge weerhield van een update.

 

De bridge is nu geupdate en nu kan ik hem ook weer in mijn telefoon zien. Alles werkt nu naar behoren. 

 

Allemaal bedankt voor de reacties!

 

Reputatie 7
Badge +24

De bridge is nu geupdate en nu kan ik hem ook weer in mijn telefoon zien. Alles werkt nu naar behoren. 

Allemaal bedankt voor de reacties!

Erg fijn om te lezen, dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

Reageer