Beantwoord

Printers hebben verbinding met wifi verloren en opnieuw aanmelden onmogelijk

  • 7 October 2023
  • 9 reacties
  • 101 keer bekeken

Heb 2 wifiprinters die van de een op de andere dag geen contact krijgen in het wifinetwerk.

icon

Beste antwoord door GeSp 13 October 2023, 13:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +8

welk merk en type gaat het hier om?

Stylus xp440 en xp4200

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Erik Str! Heb je de naam of het wachtwoord van de wifi veranderd? En krijg je bij het opnieuw aanmelden een foutmelding? Bij welke stap tijdens het aanmelden gaat het mis?

Geen naam en ww gewijzigd. Lijkt te maken met een update van kpn enkele weken geleden. Print circa 1x maand, dus storing niet eerder opgemerkt. Printers zien het netwerk wel, maar kunnen niet verbinden. Het ww is gecheckt.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Erik Str 

 

Misschien heeft het iets te maken met de beveiligingsprotocollen (WPA2/WPA3) die veranderd kunnen zijn door de update, bij sommige apparaten moet je dan de WiFi verbinding opnieuw instellen.

Als je de WiFi verbindingen op beide printers eerst verwijderd en daarna weer opnieuw instelt, verbinden de printers dan wel?

Andere optie is om de printers als vanaf nieuw in te stellen.

Na -tig keer instellen en ergens, weet niet meer waar, in de routerinstelling een wijziging gedaan.. Eén printer werkend. Ander ziet de router wel, maar verbind niet. Op foutmeldingrapport stond iets van een MAC-blokkade. Weet niet waar die verwijderd kan worden. Een handleiding ontbreekt.

Reputatie 7
Badge +18

Ik weet niet welke router je hebt maar voor de diverse modems kan je hier vinden waar je het MAC filter instelt, ik neem aan dat je daar ergens ook de blokkade van dat MAC adres kan verwijderen:

 

Ik heb precies dit probleem. 

Reputatie 7
Badge +19

Dan adviseer ik je eerst eens om de gedeelde linkjes van @GeSp te bekijken.Â