Vraag

Problemen met connectie VPN op KPN thuisnetwerk

  • 7 May 2024
  • 8 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik heb laatst een nieuwe modem gekocht en ben van mijn bedrijf gestuurd naar kpn en zo weer terug. Ik werk al een halfjaar met VPN op KPN internetverbinding en geen problemen gehad tot afgelopen weekend. Nieuwe modem opgehaald maar nog steeds werkt die niet. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb met mijn bedrijf naar mogelijkheden gekeken en via hun kan het niet opgelost worden, vermoedelijk iets met de instellingen in de modem?


8 reacties

Reputatie 7

Wat voor een “modem” heb je gekocht/opgehaald?

Gebruik je ook nog een Experia/KPN Box? Zo ja, welke heb je?

Wat voor een “modem” heb je gekocht/opgehaald?

Gebruik je ook nog een Experia/KPN Box? Zo ja, welke heb je?

Hoi! ik gebruik nu de KPN box 12b. 

Reputatie 7

Welke firmware versie staat daar op en is die wellicht recent geupgrade?

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u inloggen op http://192.168.2.254?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @rayaph, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt, ik heb hier vanuit KPN niet direct een verklaring voor.
Heeft je werkgever ook iets gezegd over wat er precies foutgaat?

Bedankt voor alle reacties! Hij lijkt het nu naar een paar dagen weer opeens te doen dus voor nu is het opgelost. Mocht er weer iets zijn kom ik op jullie vragen terug. Fijne dag!

Mijn vrouw had ook problemen met een VPN-verbinding, zie dit topic. Dat was een dag later alweer opgelost. Wellicht hebben beide problemen dezelfde oorzaak gehad (dus toch kpn?).

Reputatie 7

Mijn vrouw had ook problemen met een VPN-verbinding, zie dit topic. Dat was een dag later alweer opgelost. Wellicht hebben beide problemen dezelfde oorzaak gehad (dus toch kpn?).

Dat is mijns inziens heel goed mogelijk. Het zou heel goed kunnen dat KPN een foutje had gemaakt in de configuratie van de uitgaande firewall tussen het KPN netwerk en de rest van het Internet. Het is wel frappant dat als zoiets gebeurt (het is niet de eerste keer) dat dit vaak poorten betreft die bij VPN verbindingen gebruikt worden.

Ik hoop dat een moderator KPN ook nog zal reageren om door te geven of KPN inderdaad zelf debet was aan dit issue en zo ja, wat dan de exacte oorzaak was.

Reageer