Beantwoord

Quest 3 heeft een slechte verbinding via Superwifi 2

  • 17 April 2024
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Reputatie 4
Badge

Hallo ,allereerst bij voorbaat excuses , ik ben niet zo technisch op dit gebied , dus hoop dat mijn vraag niet te dom overkomt :-)

Ik heb glasvezel 4Gb met een kpnbox 14. ik heb ook een quest 3, en werkt via superwifi 2. helaas is de verbinding niet al te goed. nu hoor ik ook omdat er meerdere computers op de kpnbox aangesloten zijn , dat ik via dmz in de instellingen modem dit moet aanzetten en daar mijn quest 3 bij moet zetten. Klopt dit , en zoja hoe kan ik dit doen. Snap er werekelijk niks van :-(

mvg

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 April 2024, 14:56

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Check ook even of de quest 3 misschien WPA2 leuker vindt als instelling.

 

Reputatie 7

Hoi @Wzawzdb48, je vraag is helemaal niet dom, dus dat scheelt 😄

Jij bedoelt de Quest 3 VR bril set, toch? Ik zie dat die in ieder geval wifi 6 ondersteunt. Maar het kan wel zijn dat het, zoals Bruistablet al suggereert, liever een WPA2-Personal beveiligingsniveau heeft. Dat kun je aanpassen in de Box 14. Hoe je inlogt vind je hier: 

Na het inloggen, kies voor Wifinetwerk aan de linkerkant. Je komt dan direct op de juiste pagina om de beveiligingsinstelling aan te passen.

 

Verder ben ik wel benieuwd. Je zegt de verbinding is niet al te goed, wat bedoel je daar precies mee? Valt het weg, of merk je vertraging tijdens het gebruik?

Reputatie 4
Badge

Hallo, allereerst bedankt voor de reactie(s). Qua verbinding bedoel ik dat ondanks de superwifi 2 boven , ik toch niet echt tevreden ben over de verbinding. op 1 moment volledige dekking , ander moment weer 1 streepje te zien , of geen wifi , maar ik heb nu de superwifi van de gang boven naar mijn kantoortje boeven verplaatst , en tot nu toe doet hij het goed :-)

ik kan nergens vinden of ik wpa2 beveiliging moet inschakelen in de quest meta 3 of in de modem

fijne dag allemaal.

Reputatie 7

Hallo, allereerst bedankt voor de reactie(s). Qua verbinding bedoel ik dat ondanks de superwifi 2 boven , ik toch niet echt tevreden ben over de verbinding. op 1 moment volledige dekking , ander moment weer 1 streepje te zien , of geen wifi , maar ik heb nu de superwifi van de gang boven naar mijn kantoortje boeven verplaatst , en tot nu toe doet hij het goed :-)

ik kan nergens vinden of ik wpa2 beveiliging moet inschakelen in de quest meta 3 of in de modem

fijne dag allemaal.

 

Top, goed om te horen dat de wifi zelf weer stabiel lijkt. Beveiligingsniveau pas je aan in je modem. Na het inloggen kies je voor Wifinetwerk aan de linkerkant. Je komt dan direct op de juiste pagina om de beveiligingsinstelling aan te passen.

 

Reageer