Vraag

Sinds de overgang naar KPN (Box 12) heeft mijn Hue Bridge verbindingsproblemen

  • 3 April 2024
  • 13 reacties
  • 106 keer bekeken

Hallo!

We hebben sinds een half jaar KPN en daarvoor ziggo. Al jaren hebben we een goed werkende hue bridge met lampen. 
 

Direct na de overgang naar KPN deed de Hue bridge het niet meer. Alles geprobeerd en niets hielp. Toen een nieuwe bridge gekocht van Hue en dat werkte. Nu een paar maanden later heeft de Hue bridge opnieuw maar twee blauwe lampjes ipv drie. Zomaar. We hebben niets gedaan en van de ene op andere dag werkt het niet meer. We hebben een kpn box 12b.
 

kpn klantenservice geeft me allemaal technische tips die ik niet snap en ook geen idee heb waar ik die moet uitvoeren. 
 

iemand een idee?

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja... Fritzbox kopen... u bent niet de eerste met dit probleem. En volgens mij speelt het bij alle modems van KPN. Uw vorige bridge was waarschijnlijk ook helemaal niet kapot ofzo.

Ja... Fritzbox kopen... u bent niet de eerste met dit probleem. En volgens mij speelt het bij alle modems van KPN. Uw vorige bridge was waarschijnlijk ook helemaal niet kapot ofzo.

Is dat dan een alternatief modem ipv dat ding van KPN?

Reputatie 7
Badge +24

Ja... Fritzbox kopen... u bent niet de eerste met dit probleem. En volgens mij speelt het bij alle modems van KPN. Uw vorige bridge was waarschijnlijk ook helemaal niet kapot ofzo.

Is dat dan een alternatief modem ipv dat ding van KPN?

Ja. KPN bied ze zelf ook aan.

https://www.kpn.com/internet/fritzbox

Maar dan betaalt u € 7,49 extra. Als u er zelf 1 koopt heeft u hem er in een jaar of 2 uit. 

Ja... Fritzbox kopen... u bent niet de eerste met dit probleem. En volgens mij speelt het bij alle modems van KPN. Uw vorige bridge was waarschijnlijk ook helemaal niet kapot ofzo.

Is dat dan een alternatief modem ipv dat ding van KPN?

Ja. KPN bied ze zelf ook aan.

https://www.kpn.com/internet/fritzbox

Maar dan betaalt u € 7,49 extra. Als u er zelf 1 koopt heeft u hem er in een jaar of 2 uit. 

Ok dat is raar. Ik wil gewoon een werkend apparaat. En niet extra betalen. Ik wil graag een oplossing voor hetgeen ik nu afneem. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Mmvv, welkom hier op onze Community en bedankt voor je bericht!

Om heel eerlijk te zijn, ben ik er niet meteen van overtuigd dat dit probleem aan de kant van KPN ligt. Heb je hier ook al eens contact over gehad met Philips? Niet om dit af te schuiven maar ik zou dit zeer zeker ook even bij hen neerleggen. Zelf heb ik 0 ervaring met deze apparatuur dus ik moet je hierin het antwoord in eerste instantie schuldig blijven. Hopelijk herkennen ze dit issue bij Philips en hebben ze hier een oplossing voor. Zo niet, laat me dit dan vooral weten. 

Hi Jan, veel contact met Philips gehad en die zien niets vreemds. Wat wel zo is dat de box 12 altijd 5ghz uitzendt en dat stoort veel smart apparaten. Dit kan niet worden uitgezet begreep van kpn en is een fout in de box 12. Veel smart apparaten werken op 2.4 ghz en doordat 5ghz niet uit kan kun je ze niet goed installeren en werkend houden. Ik heb hetzelfde probleem met een slim kattenluik bv. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jan, veel contact met Philips gehad en die zien niets vreemds. Wat wel zo is dat de box 12 altijd 5ghz uitzendt en dat stoort veel smart apparaten. 

Maar niet de Philips HUE. Want die maakt überhaupt geen gebruik van WiFi. 

Voor apparaten die wel op WiFi werken kan een Extra WiFi netwerk aangemaakt worden wat alleen op 2,4 GHz werkt.

WiFi 5 GHz uitzetten is toch überhaupt geen optie? Dat wilt u toch gebruiken voor uw mobiel en laptop? 2,4 GHz is veel trager. Vooral op de laptop wilt u de snelheid van WiFi 5 GHz hebben. Dat uitzetten is gewoon 20 jaar terug in de tijd.

Hi Jan, veel contact met Philips gehad en die zien niets vreemds. Wat wel zo is dat de box 12 altijd 5ghz uitzendt en dat stoort veel smart apparaten. 

Maar niet de Philips HUE. Want die maakt überhaupt geen gebruik van WiFi. 

Voor apparaten die wel op WiFi werken kan een Extra WiFi netwerk aangemaakt worden wat alleen op 2,4 GHz werkt.

WiFi 5 GHz uitzetten is toch überhaupt geen optie? Dat wilt u toch gebruiken voor uw mobiel en laptop? 2,4 GHz is veel trager. Vooral op de laptop wilt u de snelheid van WiFi 5 GHz hebben. Dat uitzetten is gewoon 20 jaar terug in de tijd.

 

Hi! Dat hebben we allemaal geprobeerd. Hue heeft wifi nodig voor bediening via de app. En om te installeren moet 5ghz uit. Dat kan dus ook niet tijdelijk. Dus werkt het niet. KPN zelf geeft de fout ook aan. Kennelijk is het pech hebben tenzij iemand een oplossing heeft. 

Reputatie 7
Badge +24

Hue heeft wifi nodig voor bediening via de app. 

Dat is onzin. Uw smartphone werkt op WiFi. En dat werkt gewoon goed ga ik vanuit. Uw smartphone maakt via WiFi verbinding met het modem van KPN.

Niet met de HUE bridge. De HUE bridge is bekabeld aangesloten. Niet via WiFi. 

U heeft ook nooit uw WiFi wachtwoord ingegeven, dus hoe zou die überhaupt gebruik kunnen maken van uw WiFi als die het wachtwoord niet weet?

Reputatie 7

Gelukkig geeft het eerste lampje aan dat de Hue power heeft, het tweede lampje dat er een netwerkverbinding is. Het derde lampje geeft een internetverbinding weer, het vierde lampje, dus de ronde Led ring verteld dat het Zigbee netwerk actief is.

Je app verbindt je gewoon met je Wifi netwerk, dit is alleen voor de bediening van de functies van je verlichting of aanmelden van de Bridge of andere zaken. Dit mag en kan en werkt gewoon op 2.4 of 5Ghz. Dat is nooit een issue.

Jou Bridge is met een netwerkkabel aangesloten op je router. Daarmee zorg je ervoor dat je dus een Zigbee netwerk openstelt voor je verlichting en dat de Bridge zichtbaar wordt in je netwerk. 

In mijn tijd van gebruik van het KPN modem nooit problemen gehad.

Gelukkig geeft het eerste lampje aan dat de Hue power heeft, het tweede lampje dat er een netwerkverbinding is. Het derde lampje geeft een internetverbinding weer, het vierde lampje, dus de ronde Led ring verteld dat het Zigbee netwerk actief is.

Je app verbindt je gewoon met je Wifi netwerk, dit is alleen voor de bediening van de functies van je verlichting of aanmelden van de Bridge of andere zaken. Dit mag en kan en werkt gewoon op 2.4 of 5Ghz. Dat is nooit een issue.

Jou Bridge is met een netwerkkabel aangesloten op je router. Daarmee zorg je ervoor dat je dus een Zigbee netwerk openstelt voor je verlichting en dat de Bridge zichtbaar wordt in je netwerk. 

In mijn tijd van gebruik van het KPN modem nooit problemen gehad.

Ja het derde lampje gaat dus niet aan. Verschillende fora geven aan dat dit komt door de 5ghz verbinding. Enig idee hoe dat op te lossen is?

Reputatie 7
Badge +24

Ja het derde lampje gaat dus niet aan. Verschillende fora geven aan dat dit komt door de 5ghz verbinding. 

Dat kan gewoon niet. Dat is echt onzin.

Ja het derde lampje gaat dus niet aan. Verschillende fora geven aan dat dit komt door de 5ghz verbinding. 

Dat kan gewoon niet. Dat is echt onzin.

Wat is je oplossing? Heb al nieuwe bridge gekocht. Zelfde probleem. 

Reageer