Vraag

Sinds de update van mijn modem kan mijn printer niet meer verbinden

  • 12 March 2024
  • 11 reacties
  • 189 keer bekeken

Na de update krijg ik mijn printer niet meer gekoppeld aan de wifi. Niet met de wps knop of met het wachtwoord van het modem. De printer ziet het modem wel.

Ik ben niet goed met computers en modems. Kunnen jullie dit voor mij oplossen. 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Geef de printer een fabrieksreset en installeer de printer als nieuw uit de doos volgens meegeleverde handleiding @KarinenJack 

All done!

Reputatie 7
Badge +11

All done!

En werkt het nu @KarinenJack 

Helaas doet hij het niet, Alle andere apparatuur doet het gewoon. Heb modem gisteren als eerste reset. Daarna de printer. Allemaal geen resultaat. Moet denk ik echt iets in de modem aangepast worden.

Reputatie 7
Badge +11

Welk merk en type modem heb je @KarinenJack 

Ik heb een KPN BOX 12.  p/n 253843769

Reputatie 5
Badge +5

Bekend probleem maar helaads nog steeds geen oplossing. 7 maanden geleden al gemeld en nog steeds moet ik bekabeld printen. 

 

 

Dit zegt het rapport van mijn printer:

Als filteren van MAC-adressen is ingeschakeld en u deze optie ingeschakeld wilt houden, moet u het MAC-adres van de printer (beschikbaar in dit testrapport)) toevoegen aan de lijst met toegestane apparaten voor uw draadloze printer.

Dit ga ik niet zelf doen want dan werkt er geen één apparaat meer denk ik. haha.

Ter info ik kan op dit moment bekabeld printen met de vaste computer.

Mochten jullie nog enige suggesties hebben houd ik me zeker aanbevolen. Anders bedankt voor de support. Als ik dit heb laten aanpassen laat ik jullie weten of het werkt.

Reputatie 7
Badge +11

Mewt MAC-filtering heb je niets van doen, dat staat standaard ook uit binnen de modem/router @KarinenJack 

Goed dat het in ieder geval wel bekabeld werkt.

Zelf heb ik mijn printer altijd via USB bekabeld aan een laptop hangen, niks ‘geklooi’ met draadloos gelukkig.

 

Badge

Na de update van onze KPN box 12 had ik hetzelfde probleem met mijn HP printer. Ik kon alleen nog bekabeld printen. Na eindeloos zoeken heb ik dit opgelost door een extra 2.4 wifi  netwerk in te stellen en dit op WPA2 in te stellen. Nu kan ik weer draadloos printen.

Reputatie 7
Badge +12

Na de update van onze KPN box 12 had ik hetzelfde probleem met mijn HP printer. Ik kon alleen nog bekabeld printen. Na eindeloos zoeken heb ik dit opgelost door een extra 2.4 wifi  netwerk in te stellen en dit op WPA2 in te stellen. Nu kan ik weer draadloos printen.

Goedemorgen @MdVvY , welkom hier op onze Community en dank voor deze waardevolle input. Uiteraard wel balen dat je na de update in eerste instantie tegen deze problemen bent aangelopen maar fijn om te lezen dat je dit zelf al op hebt weten te lossen. En natuurlijk ook bedankt voor het hier delen van jouw oplossing, dat wordt gewaardeerd :) 

Reageer