Beantwoord

TOON van Eneco koppelt niet meer met de V12 na software update

  • 3 April 2024
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Reputatie 1

Afgelopen weekend een “software upgrade op V12 gehad.

Alles werkt weer naar behoren behalve de TOON van Eneco. In eerste instantie dacht ik dat het aan TOON lag. Zowel modem als TOON gereset. 

De probleem oplosser van TOON gaf aan om daarna via hotspot proberen WiFi op te zetten. Dat lukte!

Aan de KPN box V12 hangt ook nog een WiFi Arcadyan versterker, met eigen ID en WiFi PW! Ook daar koppelt TOON gewoon op, zij het met moeite omdat deze op andere verdieping staat. Maar hij koppelt tenminste!

De KPN box V12 zie ik gewoon in het lijstje van TOON staan, echter hij wil gewoon niet koppelen!😱

Ik heb zelfs geprobeerd om te koppelen door de IPV6 in box 12, via dashboard, uit te zetten, echter dit mag ook niet baten!

Wie o wie zou mij wellicht een advies of hint kunnen geven?

icon

Beste antwoord door alexvS 3 April 2024, 16:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Vooral de oudere TOON's hebben de laatste tijd moeite met verbinden lees ik vaker binnen dit forum.

Bij 1 forumlid vorig jaar tot in den treure van alles geprobeerd en de TOON wil nooit meer koppelen. Ik weet helaas niet hoe het afgelopen is, maar het lijkt een trend te worden dat TOON, vooral de oudere generatie, niet meer mee wil doen met de huidige techniek @alexvS 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zou zeggen: koop op marktplaats nog zo'n versterker die u al heeft en waarbij het werkt. Zet die beneden neer. Het is te droevig voor woorden dat het nodig is. Maar als u het probleem snel opgelost wilt hebben misschien de beste optie.

Reputatie 1

Ik zou zeggen: koop op marktplaats nog zo'n versterker die u al heeft en waarbij het werkt. Zet die beneden neer. Het is te droevig voor woorden dat het nodig is. Maar als u het probleem snel opgelost wilt hebben misschien de beste optie.

Nick, txs!

Wellicht best idee om extra versterker erbij te plaatsen. Vind wel dat KPN niet dezelfde tour op moet gaan zoals Android. Elke nieuwe versie belemmerd steeds meer oude apps en in dit geval dus vermoedelijk “ verouderde” aangesloten rand apparatuur

Reputatie 1

Vooral de oudere TOON's hebben de laatste tijd moeite met verbinden lees ik vaker binnen dit forum.

Bij 1 forumlid vorig jaar tot in den treure van alles geprobeerd en de TOON wil nooit meer koppelen. Ik weet helaas niet hoe het afgelopen is, maar het lijkt een trend te worden dat TOON, vooral de oudere generatie, niet meer mee wil doen met de huidige techniek @alexvS 

Txs NN. Denk dat inderdaad verouderde (maar nog steeds goed functionerende rand apparatuur) weg gemigreerd worden zodat je wel verplicht bent om nieuw apparatuur aan te schaffen!

Reputatie 1

Ik zou zeggen: koop op marktplaats nog zo'n versterker die u al heeft en waarbij het werkt. Zet die beneden neer. Het is te droevig voor woorden dat het nodig is. Maar als u het probleem snel opgelost wilt hebben misschien de beste optie.

Nick, txs!

Wellicht best idee om extra versterker erbij te plaatsen. Vind wel dat KPN niet dezelfde tour op moet gaan zoals Android. Elke nieuwe versie belemmerd steeds meer oude apps en in dit geval dus vermoedelijk “ verouderde” aangesloten rand apparatuur

Nick, N.a.v. jouw opmerking om een extra wifi versterker te kopen, bedacht ik om het “gast” wifi netwerk aan te zetten op de KPN box 12. apart PW erop en zowaar….TOON koppelde in 1 keer met de V12 via dit gast netwerk.

Ian TOON ook gewoon vanaf buiten (4G) bereiken en bedienen!  Dus al met al...bedankt voor de hint!

 

Alex

Reageer