Ik heb al sinds 2017 een Toon aan de muur hangen, deze heeft het altijd prima gedaan en is tot nu toe altijd verbonden geweest met mijn Wifi van KPN via de Experiabox V10.
Sinds enige tijd kon de Toon ineens niet meer verbinden met mijn Wifi. Toon ziet het Wifi-netwerk wel en ik kan deze aanklikken en vervolgens het wachtwoord intikken. Zodra ik dit heb gedaan krijg ik de melding dat het wachtwoord onjuist is, terwijl ik zeker weet dat het wachtwoord juist is. Vervolgens wordt er automatisch weer geprobeerd om verbinding te maken met hetzelfde Wifi-netwerk, maar opnieuw komt de melding dat het wachtwoord onjuist is. Dit blijft zo doorgaan.
Ik heb Toon gereset, zoals de klantenservice van Eneco mij adviseerde, maar dit heeft niet geholpen. Vervolgens vroeg men om een Hotspot aan te maken op mijn mobiel om Toon daarmee te verbinden. Dit werkt wel! Volgens hun ligt het probleem dan in de Experiabox. Ik heb inmiddels KPN klantenservice ook gesproken (3x vandaag). Alle andere apparaten werken gewoon op het Wifi. Het Wifi is gereset naar de standaardinstellingen, ik heb alle superwifi punten inmiddels losgekoppeld, zodat ik alleen het Wifi via de Experiabox uitzendt. De Experiabox is hersteld naar de fabrieksinstellingen. Maar op Toon wordt nog steeds aangegeven dat het wachtwoord onjuist is, terwijl deze juist is ingevoerd.
Volgens Eneco komt het omdat Toon niet overweg kan met 5Ghz en moet het 2.4Ghz netwerk gekozen worden. Daarnaast zou het aan de beveiliging liggen, er moet gekozen worden voor WPA en niet WPA2. In de Experiabox kan ik alleen kiezen tussen "WPA/WPA2” en "WPA2”. De instelling staat ingesteld op "WPA/WPA2”, maar nog werkt het niet.
Volgens KPN ligt het aan het kastje (Toon) van Eneco en moet die maar vervangen worden, maar dat zou mij zo'n €180,- kosten en het is dus niet zeker dat het daar aan ligt.
Ik heb nu steeds heen en weer gebeld van KPN naar Eneco, maar geen van beide weet wat het kan zijn en niemand kan mij verder helpen. Wie heeft er wel een idee?