Beantwoord

Tractive tracker vind mijn Wifi netwerk KPN box 12 niet

  • 30 September 2023
  • 72 reacties
  • 753 keer bekeken

Ik ben nieuw hier op het forum en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Een medewerker van KPN gaf mij de tip om mijn vraag hier te posten.
 

Ik gebruik al enige maanden een Tractive tracker voor mijn huisdier. De app van Tractive geeft de mogelijkheid om een energiebesparende zone in te stellen dmv het toevoegen van je WiFi netwerk. Dit heeft altijd zonder problemen gewerkt. Sinds deze week ziet mijn WiFi netwerk op de KPN box 12 de tracker opeens niet meer in de app van Tractive bij het instellen hiervan. Het vreemde is dat elk ander netwerk in de buurt wel opgevangen wordt behalve mijn WiFi netwerk. Ik heb overigens deze week bericht van KPN gehad dat men een update op de KPN box 12 hebben gedaan. 
 

Loopt iemand hier ook tegenaan en wellicht een oplossing voor dit probleem gevonden?

icon

Beste antwoord door Mik61 3 November 2023, 21:27

Bekijk origineel

72 reacties

Het begint wel een beetje op te vallen.  @Mik61  kun jij ook eens proberen of het via een hotspot wel lukt? (of bij iemand anders thuis met een ander modem?)

Op die manier heb ik meer indicatie dat er - misschien-  iets niet in de haak is met de software van de box12

Goedenavond Erwin,

Met een andere telefoon heb ik een hotspot gemaakt en deze is wel gewoon zichtbaar door de tracker.

@Pdvpatrick Goedenavond Patrick, hoe heb je dit voor elkaar gekregen met die hotspot? Houdt dit in dat er een fout in de KPN box 12 zit?  

@Pdvpatrick Goedenavond Patrick, hoe heb je dit voor elkaar gekregen met die hotspot? Houdt dit in dat er een fout in de KPN box 12 zit?  

Gewoon met een telefoon een hotspot aangemaakt via een mobiel netwerk.

De tracker herkent de hotspots van onze mobiele telefoons niet, wel de modems van buren. 

Ik heb het nu opgelost door het modem (T-mobile ;-)) van de buren te gebruiken in de app van Tractive. Deze pakt de energiebesparende functie gelukkig wel. Blijf het heel erg slecht van KPN vinden dat de 802.11b uit de KPN 12 verwijderd is zonder rekening te houden met de klant. Hoop dat Tractive snel met een vernieuwde tracker op de markt komt. 

Hier inderdaad hetzelfde probleem.. dacht eerst dat het aan de verouderde tracker lag.

Maar helaas met de nieuwe tracker hetzelfde probleem.. via hotspot vindt de tracker wel het netwerk, maar dat is inderdaad geen oplossing helaas.

 

Als er nog een oplossing komt, hoor ik het ook graag :)

@Lottdw Als ik jouw was, zou ik contact met Tractive opnemen en het probleem uitleggen. Zij sturen je een nieuwe tracker als deze op de markt komt. En als je de mogelijkheid hebt om voorlopig de modemgegevens van de buurman of buurvrouw te gebruiken als zij dat goed vinden ;-)

Ik ben nieuw hier op het forum en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Een medewerker van KPN gaf mij de tip om mijn vraag hier te posten.
 

Ik gebruik al enige maanden een Tractive tracker voor mijn huisdier. De app van Tractive geeft de mogelijkheid om een energiebesparende zone in te stellen dmv het toevoegen van je WiFi netwerk. Dit heeft altijd zonder problemen gewerkt. Sinds deze week ziet mijn WiFi netwerk op de KPN box 12 de tracker opeens niet meer in de app van Tractive bij het instellen hiervan. Het vreemde is dat elk ander netwerk in de buurt wel opgevangen wordt behalve mijn WiFi netwerk. Ik heb overigens deze week bericht van KPN gehad dat men een update op de KPN box 12 hebben gedaan. 
 

Loopt iemand hier ook tegenaan en wellicht een oplossing voor dit probleem gevonden?

Ook ik loop hier nu tegen aan. Wifi van de buren wordt wel herkend, maar mijn eigen niet. Op mijn andere, nieuwere, tracker geen probleem.

Batterij van de tracker loopt bizar snel leeg nu en diverse functies in de app niet bruikbaar.

@Katootje super onhandig hè? Ik heb het voor zover opgelost door de wifi (met uiteraard toestemming) van de buren te gebruiken als energiebesparend. Dit werkt op zich goed. Het is nu afwachten totdat Tractive een nieuwere versie van de tracker op de markt brengt met verbeterde wifi kanalen. KPN gaat dit denk ik niet meer in het modem wijzigen. Ik hoop dat het bij jou ook op deze manier lukt. 

Ik heb sinds een kpn update donderdagnacht hetzelfde probleem, extra wifi netwerk helpt niet en bij de wifi van de buren is helaas geen optie. Is er nog een andere mogelijke oplossing voor dit probleem?

Ik ben nieuw hier op het forum en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Een medewerker van KPN gaf mij de tip om mijn vraag hier te posten.
 

Ik gebruik al enige maanden een Tractive tracker voor mijn huisdier. De app van Tractive geeft de mogelijkheid om een energiebesparende zone in te stellen dmv het toevoegen van je WiFi netwerk. Dit heeft altijd zonder problemen gewerkt. Sinds deze week ziet mijn WiFi netwerk op de KPN box 12 de tracker opeens niet meer in de app van Tractive bij het instellen hiervan. Het vreemde is dat elk ander netwerk in de buurt wel opgevangen wordt behalve mijn WiFi netwerk. Ik heb overigens deze week bericht van KPN gehad dat men een update op de KPN box 12 hebben gedaan. 
 

Loopt iemand hier ook tegenaan en wellicht een oplossing voor dit probleem gevonden?

Ook ik loop hier nu tegen aan. Wifi van de buren wordt wel herkend, maar mijn eigen niet. Op mijn andere, nieuwere, tracker geen probleem.

Batterij van de tracker loopt bizar snel leeg nu en diverse functies in de app niet bruikbaar.

@Katootje wat voor nieuwere tracker heb jij die geen problemen heeft? Ook van tracktive? Misschien moet ik die dan maar bestellen..

Die tracker , inderdaad ook van tractive,  ziet er hetzelfde uit als de eerste die ik in november vorig jaar kocht , de tweede is van april dit jaar... Dus misschien andere software versie? Beiden zijn donkerblauw met lichtblauwe onderkant. 

Ik heb iemand van kpn gesproken, maar helaas kon zij ook niet helpen. Ik zou de volgende dag door haar terug gebeld worden nadat zij iemand van de service plus afdeling had gesproken maar dat moet tot nu toe nog steeds gebeuren.. Geen telefoontje gehad. Vandaag maar weer eens een poging doen om te horen hoe dit opgelost kan worden.

 

Ik ben nieuw hier op het forum en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Een medewerker van KPN gaf mij de tip om mijn vraag hier te posten.
 

Ik gebruik al enige maanden een Tractive tracker voor mijn huisdier. De app van Tractive geeft de mogelijkheid om een energiebesparende zone in te stellen dmv het toevoegen van je WiFi netwerk. Dit heeft altijd zonder problemen gewerkt. Sinds deze week ziet mijn WiFi netwerk op de KPN box 12 de tracker opeens niet meer in de app van Tractive bij het instellen hiervan. Het vreemde is dat elk ander netwerk in de buurt wel opgevangen wordt behalve mijn WiFi netwerk. Ik heb overigens deze week bericht van KPN gehad dat men een update op de KPN box 12 hebben gedaan. 
 

Loopt iemand hier ook tegenaan en wellicht een oplossing voor dit probleem gevonden?

Ook ik loop hier nu tegen aan. Wifi van de buren wordt wel herkend, maar mijn eigen niet. Op mijn andere, nieuwere, tracker geen probleem.

Batterij van de tracker loopt bizar snel leeg nu en diverse functies in de app niet bruikbaar.

@Katootje wat voor nieuwere tracker heb jij die geen problemen heeft? Ook van tracktive? Misschien moet ik die dan maar bestellen..

Net de nieuwe tracker binnen, maar deze herkent de wifi ook niet. Ik weet niet zo goed meer wat ik nog kan doen helaas..

Hoi allemaal,
 

Wij hebben het probleem nu kunnen omzeilen door middel van een wifi-versterker (zie foto). Het netwerk van die versterker ziet de tracker wel! Fijne kerstdagen! 
 

 

Ik had ook nog ergens zo n extender liggen. Ingeplugd en ja hoor.. Hij doet het weer🙏🏼

Thanks @Jaap91 ! Wij hadden ook nog zo'n ding liggen en het probleem is nu omzeild!

Hier ook al weken aan het rommelen met de tractive en onze box 12.

Hele draad gelezen en heel blij met de laatste opmerkingen. Ook wij hadden nog een tp link wifi extender liggen, die ingestoken en ingesteld en voila! Tractive kan weer verbonden worden en is weer in een veilige/energie besparende zone! Heel blij met deze oplossing!

 

Hallo, sinds deze week werkt mijn tracker van Tractive ook niet meer op de energiebesparende zone thuis. Er is een update van de modem uitgevoerd, en sindsdien is de tracker vaak offline, geen signaal en razend snel leeg. Ik heb bovenstaand verhaal gelezen en ook een harde reset gedaan plus alles opnieuw installeren. De Tractive tracker kan de thuiswifi niet meer vinden. 
 

Ik zag ook dat bovenstaande oplossingen niet werkten? 
 

groet Ben

Update: ik heb een goedkope wifi versterker gekocht en alles werkt weer.

Een uur later zie ik de advertentie van Tractive zelf.

 

Update 2: het camera beveiligingssysteem ligt eruit. Krijg het ook niet meer aan de praat. Morgen alles deïnstalleren en opnieuw installeren. Wàt een ellende. 

@Ben058  Had je die camera's nog wel op je box12 wifi ? Of ook via die nieuwe router?

Ik denk dat de mobiel meteen op de wifi gesprongen is tijdens het installeren. Nu moet ik daar iemand voor regelen. De wifi versterker gaat retour winkel. Veilige zone is veel te groot en kat is daardoor onbereikbaar. 

Reageer