Beantwoord

Unifi op KPN Glasvezel - Dubbele namen in Unifi Controller

  • 6 November 2023
  • 114 reacties
  • 3641 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,
ik draai op een Cloudkey meerdere sites t.b.v. wifi via de unifi controller
Ik heb op 1 site een raar probleem.

Alle cliënts welke met het wifi verbinden krijgen dezelfde naam --> connect-on.
Deze client bestaat ook nog op het netwerk (dit is namelijk de afszuigkap van Siemens) :-)

Echter alle andere clients krijgen ook dezelfde naam in de unifi controller (zie screenshot).
Iemand die dit herkend en oplossing hier voor weet?

Thx

 

 

icon

Beste antwoord door wjb 7 May 2024, 11:05

Bekijk origineel

114 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik ga niet de firmware versie van de kpn bak handmatig kopieeren voor extra informatie, waarom dat niet gewoon te kopieeren is en waarom er weer een of andere fancy javascript spul overheen moet is mij een raadsel.

Ik weet precies wat u bedoelt. Echt een drama.

Reputatie 7

@Incognito, ik heb je bericht in het andere topic naar hier verplaats, omdat hij hierop van toepassing is.

  

 

Er is nog geen verder nieuws dan wat ik eerder deze maand schreef, dus ik quote dat gewoon even. 

De update naar 16.04 die op dit moment beschikbaar is voor de Box 14 is niet degene met de oplossing voor deze bug. 

Verder kan ik alleen herhalen wat ik al schreef:

Wanneer die precies beschikbaar gaat zijn is nog onbekend. Planning is in ieder geval voor de zomer, maar specifieker dan dat durf ik op het moment nog niet te zijn.

 

Het beste advies dat ik kan geven is de Product Updates in de gaten te houden. Abonneer je erop dan krijg je een mail als er een nieuwe gepubliceerd wordt. En dat zal sowieso het geval zijn voor de update waar deze fix in zit. 

 

 

Ik ga niet de firmware versie van de kpn bak handmatig kopieeren voor extra informatie, waarom dat niet gewoon te kopieeren is en waarom er weer een of andere fancy javascript spul overheen moet is mij een raadsel.

En ook dit wordt in die komende update verholpen zodat je gewoon teksten kunt selecteren en kopiëren.

Reputatie 1

@Erik van KPN

Wat is dit nou voor gezwam om bij elk topic alleen maar te roepen dat we updates in de gaten moeten houden. Hiermee laat kpn maar weer eens zien hoe de organisatie in elkaar zit.

 

Reputatie 7

Zoals gezegd is hier een update voor nodig, en daar wordt aan gewerkt. Zodra die update beschikbaar is delen we zit in de Product Updates. Dat is een deel van het forum waar wij updates met jullie delen en aangeven wat erin zit. 

We zullen zien of dit een oplossing brengt… Ik hoop van wel 🙏

 

 

Reputatie 7

@rohbert. Heb jij dan nog niet de firmwareversie eindigend op 16.04?

Als dat zo is, welke firmwareversie heb je op dit moment dan wel?

@rohbert. Heb jij dan nog niet de firmwareversie eindigend op 16.04?

Als dat zo is, welke firmwareversie heb je op dit moment dan wel?

Ik zit momenteel op V14.C.23.16.00. Helaas geen nieuwere versie beschikbaar as of now. Heb zelf een V14.

Reputatie 7

@rohbert. Heb jij dan nog niet de firmwareversie eindigend op 16.04?

Als dat zo is, welke firmwareversie heb je op dit moment dan wel?

Ik zit momenteel op V14.C.23.16.00. Helaas geen nieuwere versie beschikbaar as of now. Heb zelf een V14.

Dan ben ik bang dat die nieuwe firmware nog geen oplossing zal brengen voor de dubbele namen in de Unifi Controller. Je zult waarschijnlijk een update krijgen naar de firmware eindigend op 16.04 en die bevat alleen een fix voor wifi problemen.

 

Zie ook dit bericht van Erik van KPN.

Reputatie 7
Badge +8

V14.C.23.16.04 staat beschikbaar via de web interface maar dat mechanisme schijnt niet te werken als de DNS in het apparaat naar eigen waardes is aangepast. Maar zoals gezegd die 16.04 is alleen uitgebracht om 1 specifiek probleem op de 5Ghz wifi aan te passen.

Hoi Allemaal.
Als ik het goed begrijp. Is er nog geen fix hiervoor?

 

Reputatie 7

Wellicht dat versie V14.C.24.04.06 de fix heeft.

De "release notes" geven in ieder geval hoop.

Ik heb in ieder geval niet langer gewacht op de fix, en heb een Unifi gateway gekocht…. m'n halve smarthome had kuren die ik erg vervelend begon te vinden…

Ben benieuwd of de fix voor de Box14 werkt…. en hoe snel ze die doorzetten naar de box12 :)

Reputatie 7

Ik heb in ieder geval niet langer gewacht op de fix, en heb een Unifi gateway gekocht…. 

Heb je een Unifi Gateway Lite, Max of Pro gekocht?

Heb jij televisie van KPN?

Zo ja, heb je dan een TV+ abonnement en kan je de TV+ Box in multicast mode gebruiken?

Ik heb in ieder geval niet langer gewacht op de fix, en heb een Unifi gateway gekocht…. 

Heb je een Unifi Gateway Lite, Max of Pro gekocht?

Heb jij televisie van KPN?

Zo ja, heb je dan een TV+ abonnement en kan je de TV+ Box in multicast mode gebruiken?

De UniFi Cloud Gateway Ultra, en heb geen KPN televisie, dus dat was een makkelijk besluit voor mij (zodra die op voorraad was) :)

Reageer