Beantwoord

Unify UXG Lite heeft een trage upload op glasvezel

  • 3 January 2024
  • 60 reacties
  • 1604 keer bekeken

Badge

Hallo vandaag heb ik mijn kpn 1 Gbit fiber geïnstalleerd en ik heb mij UXG lite direct op het glasvezel kastje aangesloten, zonder tussenkomst van de Expedia box. Instelling zoals bekend, PPOE en vlan op 6. De download gaat goed maar de upload blijft op 20 mbit hangen. Ik heb dit op andere fora ook gelezen als probleem maar nog geen oplossing kunnen vinden. Het schijnt alleen bij XGS-PON verbinding te gebeuren.

 

als ik de Experia box er tussen zet is het probleem opgelost maar dit is niet wat ik wil, deze experia box wil ik eruit hebben.

 

kan iemand mij hiermee helpen

icon

Beste antwoord door Machielj 30 January 2024, 18:55

Bekijk origineel

60 reacties

Reputatie 1

ik kreeg zojuist deze mail.

Zal meer de ONT worden vervangen waardoor dit probleem is opgelost? Of moeten we aan de gang met de beta firmware van Unifi?

 

We komen langs

Komende 3 weken zijn we in jouw buurt om je glasvezelkastje te vervangen. Gratis en voor niets. Zodat jij ook in de toekomst kan genieten van het beste netwerk. We komen langs zonder afspraak, dus je hoeft niet speciaal thuis te blijven. Ben je niet thuis? Dan proberen we het later nog een keer.

ik kreeg zojuist deze mail.

Zal meer de ONT worden vervangen waardoor dit probleem is opgelost? Of moeten we aan de gang met de beta firmware van Unifi?

 

We komen langs

Komende 3 weken zijn we in jouw buurt om je glasvezelkastje te vervangen. Gratis en voor niets. Zodat jij ook in de toekomst kan genieten van het beste netwerk. We komen langs zonder afspraak, dus je hoeft niet speciaal thuis te blijven. Ben je niet thuis? Dan proberen we het later nog een keer.

Je zal overgezet gaan worden naar XGS-pon denk ik.  Zal eens begin met te kijken hoe/wat er nu werkt en dan kun je altijd nog met die beta firmware aan de slag (verwacht dat niet heel lang zal duren voordat ze officieel een fix gaan uitbrengen met een nieuwe firmware release)

Reputatie 1

ik kreeg zojuist deze mail.

Zal meer de ONT worden vervangen waardoor dit probleem is opgelost? Of moeten we aan de gang met de beta firmware van Unifi?

 

We komen langs

Komende 3 weken zijn we in jouw buurt om je glasvezelkastje te vervangen. Gratis en voor niets. Zodat jij ook in de toekomst kan genieten van het beste netwerk. We komen langs zonder afspraak, dus je hoeft niet speciaal thuis te blijven. Ben je niet thuis? Dan proberen we het later nog een keer.

Je zal overgezet gaan worden naar XGS-pon denk ik.  Zal eens begin met te kijken hoe/wat er nu werkt en dan kun je altijd nog met die beta firmware aan de slag (verwacht dat niet heel lang zal duren voordat ze officieel een fix gaan uitbrengen met een nieuwe firmware release)

Maar als de ONT van Nokia word geplaatst, dan zou dit probleem wel een direct opgelost kunnen zijn?

Reputatie 7

Volgens mij heeft @Mvd2021 al een XGS-PON aansluiting en lijkt het er op dat zijn Genexis ONT vervangen gaat worden door een Nokia ONT. Zie dit bericht.

Reputatie 1

Volgens mij heeft @Mvd2021 al een XGS-PON aansluiting en lijkt het er op dat zijn Genexis ONT vervangen gaat worden door een Nokia ONT. Zie dit bericht.

Dat klopt.

Wellicht dat ik dan daarna kan upgraden van de USG naar USX Lite.

Is het mogelijk door kpn de pon te vervangen door een nokia?

Is het mogelijk door kpn de pon te vervangen door een nokia?

Mag ik vragen wat de aanleiding tot deze vraag is, @Jamesmeer ?

@Erwin van KPN  ik heb sinds de overstap van de usg naar de uxg last van de klachten benoemd in deze post en exact gelijk aan https://community.ui.com/questions/UXG-lite-upstream-capped-PPPoE-issue/b356fd66-9b54-4a34-9f73-b02d29e81cc2.

 

ik lees dat dus voor sommige de oplossing is om de ONT te vervangen.

 

ook ben ik benieuwd of dit mijn latency op de lijn oom verbeterd( smoke ping van mijn werk meet mij. Buitenlijn latency doormiddel can icmp ping op 16/25ms zowel met kpn modem als eigen aparatuur) dat is best hoog voor een gloednieuwe aanleg in den haag.

 

Hier kan ik helaas niks mee.  

Mijn advies:   Maak een eigen topic aan en benoem wat je ervaart en wat je allemaal al geprobeerd hebt.   Op het forum ondersteunen de moderators geen eigen apparatuur dus we gaan eerst vragen om het door KPN geleverde modem aan te sluiten. 

Uiteraard proberen we wel mee te denken en als het vermoeden ontstaat dat er iets niet deugt in het KPN domein dan gaan we daar mee aan de slag.

Een NT omruilen is in ieder geval niet 'even’ iets dat we zomaar doen.  

Als jij een topic aanmaakt, mag je mij wel mentionen. Dan kijk ik mee. 

Reputatie 1

We zijn nu maanden verder…..is hier nu eindelijk een keer een oplossing voor?

Dit houd mij tot op heden tegen om te upgraden naar een usx lite...

Reageer