Beantwoord

Videodeurbel is steeds offline sinds ik mijn Experia Wifi's vervangen heb voor Superwifi punten

  • 19 February 2024
  • 25 reacties
  • 159 keer bekeken

Goedenavond,

Ik heb sinds 2 maanden KPN superwifi waardoor ik nu veel stabieler en sneller internet heb. Ik had hiervoor DVS1200 icm experia wifi versterkers. Enige is nu dat mijn videodeurbel 9 van de 10 keer offline is. Dit had ik niet met de experia wifi versterkers. Ik heb een extra 2.4ghz kanaal aangemaakt en daar is de deurbel op aangesloten maar ook dat verhelpt het probleem niet. Diverse keren deurbel opnieuw aangemeld maar probleem blijft bestaan. Komt echt door de superwifi want vanaf dat moment zijn er problemen. Iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 24 February 2024, 11:09

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @lions90, ik denk graag mee. 

Heb jij je Extra WiFI volgens de deze stappenplannen ingesteld? En waar nodig ook alleen 2,4 Ghz aan gelaten? Dan is dat in ieder geval goed. Welke modem heb je overigens? Wat je ook nog zou kunnen is de deurbel ook helemaal resetten, dus niet alleen uit en weer aan. Kijk hiervoor in de handleiding hoe dit moet. 

Hallo Alex,

Dank voor je antwoord. Ja die stappen gevolgd en uiteraard ook al gereset maar na een tijd gaan de bel gewoon offline. Beetje frustrerend zeker omdat je als bestaande klant de Superwifi punten moet kopen (al 8 jaar klant inmiddels).

Reputatie 7
Badge +24

Zou ik alsnog van je mogen weten welke modem je hebt en ook het merk en model van de deurbel? Dan kan ik alsnog meedenken. 

Hallo Alex,

Experia V10 en deurbel is de V5. Met de kleine zwarte experia versterkers ging deze nooit offline. Met superwifi wel. Geeft aan zwak/redelijk signaal in de deurbel app. Als je erbij staat dan is het signaal gewoon goed. Heb ook een aparte 2.4ghz aangemaakt via extra wifi. Resetten deurbel etc alles al geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +11

De wifi in de V10 staat wèl uit @lions90 ?

 

Wireless staat uit op modem

Iemand nog? 

Reputatie 7
Badge +9

Dit komt omdat de SuperWiFi 'slim’ is, en laat je deurbel verbinden met het beste WiFi punt (de mesh master bepaald dit). Als alle WiFi punten net niet goed genoeg zijn blijft de boel switchen en dat vind je deurbel waarschijnlijk niet leuk. Dit ga je alleen zelf niet oplossen dan behave een los WiFi repeater punt te plaatsen met een aparte netwerknaam.

Download bij bel is 120mb. Had al extra wifi aangemaakt op 2.4ghz maar maakt niet uit. Gaat ook daar offline. Wat moet ik nu precies doen want snap even niet wat je bedoelt? Hoor veel klachten over super wifi icm Sonos ook. 

Reputatie 7
Badge +9

@lions90 Indien je SW2 heb, moet ook wifi6 voor 2.4GHhz deactiveert worden, maar het gaat nog niet met huidige firmware. SW1 heeft nog geen wifi6 dus zijn 2.4Ghz moet wel werken voor deurbel.

Ik heb overal in huis 120mb en ook buiten bij de bel. Als bestaande KPN klant heb ik super wifi punten moeten kopen maar er wordt niet bij vermeld dat dit soort problemen ontstaan.

Nee 2.4 werkt enige tijd maar gaat ook offline na aantal uren. Met die simpele experia wifi versterkers heb ik jaren nooit een probleem gehad met de deurbel

Reputatie 7
Badge +24

@lions90, je hebt die SuperWiFi's sinds kort, ik verwacht dat dit de witte zijn? Klopt dit? 

Nee hoor de zwarte

Reputatie 7
Badge +24

Dan ligt het ook niet aan WiFi 6. Het enige wat ik nog kan bedenken is om de deurbel helemaal te resetten om een schone installatie te krijgen. Druk 10 seconden op de rode resetknop aan de achterkant. Voeg het daarna weer toe aan de bijbehorende app. Dit kan "Live Home app” zijn of "Tosee app”

 

Dank maar dat heb ik al meerdere keren gedaan 

Reputatie 7
Badge +9

Dan ligt het ook niet aan WiFi 6. Het enige wat ik nog kan bedenken is om de deurbel helemaal te resetten om een schone installatie te krijgen. Druk 10 seconden op de rode resetknop aan de achterkant. Voeg het daarna weer toe aan de bijbehorende app. Dit kan "Live Home app” zijn of "Tosee app”

 

Die deurbellen hebben van nature zeer slechte WiFi, ik geloof dat ring al gaat zeuren als je -60RSSI hebt.
Normaal is dat prima zou je zeggen, maar die deurbellen hebben daar niet genoeg aan. Dus je heb kans dat het mesh systeem blijft wisselen van WiFi punt en die bel daarom offline gaat.

Kan je in de app zien wat je RSSI sterkte is @lions90 ?

Welke app en waar zie ik dat?

Reputatie 7
Badge +9

In de app van je deurbel.

-67

-67 is niet goed neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +9

-67 is niet goed neem ik aan?

Geeft je app nog meer aan daarbij, poor connection ofso ?

Staat Redelijk 

Reputatie 7
Badge +9

Ja lastige situate, zou het dan zo ff niet durven zeggen. 

Ik heb een superwifi verplaatst. Deze staat nu 2 meter dichter bij de deurbel. Heb nu een RSSI van -62 ipv -67/68. Tot nu toe blijft de bel weer online. Maakt blijkbaar toch een verschil. 

Reageer